Nekromanti Musikundran

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Morbid Musiksmak

Apocalyptica e ba wow-wow shadung weo-weo!
Förlåt, nu ska jag inte vara sån, men du gav mig just en mycket intressant idé. Just det, apocalyptica till rollspel.
Jag är glad att jag inte spelar SÅ mycket sci-fi, för jag har en strange fobi mot techno!!!:)

-Morgoth
 

Jan Arenö

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
219
Location
Karlstad, Sverige
Re: Distraktioner

<I>Det borde inte vara så mycket svårare att inte göra detta som att inte kommentera spelledarens fula tavlor och planscher på väggen. Men visst, det kan vara ett problem som lättast överkommes genom att ha så förbaskat mycket obskyr filmmusik så att spelarna inte har en suck att känna igen det (jag sitter själv med ca 150 filmmusikstitlar, och ska jag lägga handen på levern så har jag nog inte ens sett hälften av filmerna som jag har musik från).</I>

Grejjen är denna : Tavlor ser du alla på en gång, du ger alla jävliga kommentarer på ca 15 sekunder om du pratar snabbt... Musik kommer en ny låt var 4 minut. Om en spelare på fyra känner igen var fjärde låt så kommer varje låt att kunna påpekas, om det inte är så att folk känner igen samma låt då det istället sätts igång o tjafsas om vart och hur låten hördes...
GIVETVIS gäller detta inte alltid, men det förekommer, speciellt är det vissa somliga spelare som har denna ypperliga minnes förmåga till film/dataspels-musik.

Jag skulle också vilja ha 150 filmmusikstitlar (har väl kanske si så där 100) som jag kan använda (har si så där 10) och riktigt ha som spelmusik, men nu har jag inte det, och kila ner till musikaffären och inhandla star wars musiken skulle aldrig falla mig in, hellre sätter jag mig ned vid en synth och lär mig spela o gör min egen musik, vilket lär ta en evighet =)

// J (OBS! Läs inlägget med glimten i ögat)
 
Top