Nekromanti Mundana på Manga sätt...

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Okey bara så ni vet IBLAND är jag INTE galen... Men idag TYVÄR...
Detta är dedikerad till Johan K
Jag sa att det kunde bli Mundana på 007 sätt eller Om varulvar varkatter... men han tvingade.. Eee han sa att det lät annorlunda men det är väll samma sak ?

Mundana blir Manga

Så vill ni köra en utflippad men rolig kampanj som har potential för våld coh splatter ?
Varför inte kör en Manga inspered kampanj.

Grundläggande naturlagar
1 Om du förolämpar en kvinna/tjej så finns chancen att hon greppar en stor slägga och slår dig med. Oroa dig inte A Mallet of female rightes fury har aldrig dödat någon. gjort att man önskar att man är död JA men den kan inte döda.
Men hon kan använda den för att som en golfboll få en man att flyga iväg några Km slunga dom i LEO = Low Earth Orbit..
Finns offer oskyldiga som måste räddas. Men minuter efter hjälten har räddat dom så får de denna förmåga OM hjälten försöker något pervers BOOM...

2 En kvinna eller liten flicka kan bära omkring med en stor jag menar STOR SLÄGG utan att den syns OM den endast används för att straffa perversa män och folk som förolämpar dom utan orsak. Se naturlag 1

3 En Pappa en fader kan OM någon eller Något hotar hans barn få ett sådan hemsk utseende att de flesta demoner undrar om han är släkt.. Detta skrämer förstås alla inklusive Hjältar till att be om nåd. Gäller inte alla dock finns offer..

4 En Hjälte/hjältina HAR alltid massor av kvinnor/män som är kär i honom/henne. Dock oavsett hur modig dom är så erkänna att de är kära är dock något som kräver mer mod än dom har.
Eller så vågar inte tjejen/killen de älskar erkänna det av någon orsak.
Om det är en ovanlig typ av förälskelse bonus poäng Tirak/alv, Dvärg/tirak, Missla/Alv, Dvärg/alv osv..

5 Folk som ändrar Art eller kön är inte helt ovanligt och dom är ofta hjältar eller semi skurkar.
Allt ifrån räv till svan kan vandra förbi.

X-over
Några grundläggande X-over versioner kan lätt göras.

1 Tenchi Muyo i Mundana..
Någon av spelarna får reda på att han minsan är en prins från en annan dimension och har magiska krafter att nedkalla kraftfält av eld OB3T6 per kraftfält. och 3 stycken.
De kan användas till läka folk göra skada eller pansar.
De kommer efter att en gudinna har valt honom som SIN utvalda hjälte.
Tyvär kommer även Da bad guys efter några med liknande förmågor.
Som tur var flyttar Mashu Den bästa Häxan i hela universum in i deras hus och hjälper dom samt gör elaka expriment på dom. (Tänk semi skurkvän )
Givet viss blir inte livet för våran hjälte enklare när det avsöjats att han som prins måste skaffa sig 2 fruar.
Och att en av hans vänner visar sig vara Masu barn efter en kärleks affär med en demon.

Ranma i Mundana
Detta blir enklelt INTE..

Äventyrarna beffiner sig i ett vandring sökande efter någon skatt eller nåt men finner Ödets pölar. och trillar i.

Legenden säger att den som faller i Ödets Pölar kommer ta formen av vad som drunknade där i. Förbanelsen är en formförändrande förmåga som hävd genom att hälla Varmt vatten på personen som återfår sin normala form tills kallt vatten häls på honom/henne.
Pölar som finns
Drunknad tjej. 15-20 ser ut som fotomodel.
Drunknad ALV. Om Alv ramlar ner blir det Drunknad Motsat kön Av alvr.
Drunknad MISSLA. Om missla ramlar ner blir det drunkan motsat kön av missla..
Drunknad Tirak osv..

Finns got om pölar av djur varelser och annat.

Får man en djur kropp behåller man sin IQ men kan få svårt att få tag i varmt vatten.

En gammal man som bor i närheten kan guida dom till några av de närliggande byarna DE kanske kan hjälpa.
Alternativ 1 Amazonerna.
De kan inte hjälpa men de är matcho samt krigiska och har konstiga regler som Om en Man besegrar en Amazon av kvinnligt kön så är dom gifta hon måste dock fånga in honom och tämja han. Män är inte respekterade där svaga klena och så.. Tänk Kragg barbarer men med bröst.
Om en kvinna Besegrar en Amazon kvinna måste hon söka upp henne och döda.
Oavsett VART äventyrar vandrar kommer Amazoner att följa efter. DE är envisa och ser män endast som Avels hingstar.

Alternativ 2 Musk
De är en patriarkisk stamm som använder sig av Djur och Ödets pölar för att skaffa sig fruar. TA djur doppa i tjej pölen så hon blir människa sen har du en fru.
De kan låsa någon i deras kallvatten form. Endast DOM vet hur.
Och de har en tendens att se kvinnor Endast som avels sto.
Musk tenderar att ha djuriska förmågor och utseende.
Om en MAN utomstånde visar sig ha förmågor som imponerar på en Musk är det möjligt att de gör om honom till en kvinna för att ha henne som avels sto.

Naturlig vis är både Amazonerna och Musk fiender och Otroligt bra på att slåss. De har även gott om guld och andra skatter tänkbart är att äventyranra är där för att plundra dom istället ?


Låt de gärna stöta på en mästare i strids konst och låt dem få träning vid detta laget har de kanske galna Musk och amazoner efter sig.


Drak bollar
Jeep Dragon Ball.
En strids konst expert ser äventyrarna och han vet att den stora strids spelet är sättet de kan bli värdskändisar på.
naturligt viss blandar sig hans fiender in coh försöker döda äventyrarna och de behöver hans träning bara för att överleva.

Låt äventyrarna få förmågor som att hoppa över höga hus brottas med björnar och Troll genom hans stenhårda träning. Det finns andra som har lika hård träning och lika skickliga elever tyvär är de fiender.

Naturligt viss finns det 7 magiska bollar som kan tillkalla Sir Verdahuk och han kommer besvara dina önskningar. Man kan till och med bli kung. Det var så Mundanas värdsherskare blev kung över mundana.

Givet viss finns fler X-over idear
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
tihi

Kul idé, men tror du inte att Eons smutsrealistiska down-to-earth, skit-under-fingernaglarna-system är lite opassande för att köra manga/anime-spel? Prova Exalted vetja, det kommer du säkert har roligt åt :gremwink:


/Naug, gillar Exalted
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: hehehe Take over the World.. Tirak NO BAKA....

Kul idé, men tror du inte att Eons smutsrealistiska down-to-earth, skit-under-fingernaglarna-system är lite opassande för att köra manga/anime-spel? Prova Exalted vetja, det kommer du säkert har roligt åt
Tyvär har jag INGEN anning om VAD Exalted ÄR förnågot. Posta gärna informationen TILL Mig..
Men meningen med detta är att ge ett alterntiv en möjlighet att utnyttja Eons regler på ett annorlunda sätt ge slapstik äventyr en möjlighet.

Det är även en inbjudan till debbat och argument som så länge som det inte spårar ur utan folk som debbaterar och argumenterar HAR NÅGOT ATT SÄGA inte bara ord bajsar.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jaaa, du..

Heheee !
Det här blev ju klart mer spänannde & annorlunda än va´jag trodde.. Men kul att läsa var de !! :gremgrin:
Men det kan nog bli ganska skoj & ett trevligt avbräck till "vanliga" Eon & Mundana..

/ Johank, som fick sitt första inlägg dikterat till sig.. :zeppelinare:
 

Vampirehunter J

Veteran
Joined
22 Mar 2003
Messages
140
Location
Kristinehamn, Värmland, Sverige, Europa, Världen,
Jeah, Rock on

Ok, jag tycker att detta är helt klart det absolut Coolaste jag någonsin hört(läst) (är Manga nörd i bott).
Diggar iden med Ranma så mycket som det bara är möjligt.
En liten fråga bara, vilka mangor är ideerna hämtadde ifrån? jag känner igen Ranma½ och Dragonball, men inte dom övriga, vilka ärdet?
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Jeah, Rock on

Ok, jag tycker att detta är helt klart det absolut Coolaste jag någonsin hört(läst) (är Manga nörd i bott).
Diggar iden med Ranma så mycket som det bara är möjligt.
En liten fråga bara, vilka mangor är ideerna hämtadde ifrån? jag känner igen Ranma½ och Dragonball, men inte dom övriga, vilka ärdet?
X-over 1 är Tenchi Muyo. Handlar om en ung pojk 16-17 år Namn är Tenchi som tillbringar sommaren med sin Morfar en Präst på ett familje tempel. Han har hört sedan barndomen att det finns en Demon inlåst Ryoko så naturligt vist så själ han nyckeln för att se om det stämer.
RYOKO Rymdpirat extra ordinare är än en gång lös.
Snart får Tenchi reda på att hans Morfar ÄR en prins från Rymdimperiet Jurari och massor av krångel händer honom..
Den ÄR bra jag gillar Ryoko hon är söt..

X-over var DragonBall och Ranma ½ med modifieringar.
Naturlagarna var tagna från massor av olika gemenama nämnare som de flesta Actioin commedier har gemensamt av Anime typ.
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Meningen med detta

Är att ge insperation och skapa en möjlighet till debbat. :gremlaugh:
allt för många spelledare vägrar gå utanför spelvärdens ramar och det är tråkigt om de vågar ta ut svängarna så kan spelen bli både roligare och hemskare beronde på VAD de försöker åstakomma.

:tekopp:
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Re: Meningen med detta

Jag har gjort en liten kampanj som kanske kan sägas vara lätt anime-aktig. Fast inte så mycket, den är inspirerad av annat.
Hur som helst så lät jag spelarna vid karaktärsskapning fundera på en egenskap som de ville ha på sin karaktär. Den skulle balanseras ut, så om man ville vara hur mäktig som helst, så fick man plocka på sig rejält med nackdelar. Det fanns också en viss begränsning på raser, och man skulle vara från Consaber, efter som kampanjen utspelade sig där.

Karaktärerna blev till slut, efter mycket om och men:
En yngling som hade genomgått en extrem specialträning i armén, inklusive ett experiment på kontrolerad prägling av horndrake. Han är lugnt sagt väldigt bra på att slåss, och stolt ägare av en horndrake.

En sjökapten, för nuvarande i flottan, med den egenskapen att han åldras inte. För att det skulle vara roligt och häftigt fick han välja tre yrken. Han gav också upp några slag på huvudtabellen. Yrkena blev Riddare, Magiker och Sjöman. Alltså, 300 år gammal riddare, medlem i Huset Duncreigh och kapten av den Sabriska Flottan.

Sist, men inte minst, en darkensk gladiator, som blivit adopterad av Sabriska marinsoldater, när hans ebronhitiska föräldrar dog. Efter ett litet misslyckande tidigare i livet blev han gladiator på en underjordisk arena, skött av några mystiska personer. Han har där utvecklat nattseende, men också en ytterst kraftig regenerativ förmåga. Han är näst intill odödlig, men, kräver mer mat än en trukh, och har ganska lite färdigheter jämfört med resten av gruppen.


Så, vad är det roliga i det här? Jo, först och främst har det fungerat alldeles utmärkt, utan att bli ett grovt hack'n'slash party. Gruppen fungerar som en specialstyrka i tjänst åt en viss person i Consabers regentförsamling.
Karaktärerna är i sig intressanta och de går inte direkt av för hackor. Det hela är i sig lite halvt episkt.
Och just det, det hela utspelar sig ett par år fram i tiden, och Consaber ligger i utveckligen till ett nytt krig mot Thalamur. Cirefalierna har börjat ta till allt grövre medel för att hålla sig i konkuransen. Och L&H ignoreras totalt...
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Meningen med detta

Lät som ni hade en enxtremt rolig kampanj :gremsmile:
Och som SL så tänkte du UTANFÖR Boxen. Gjorde nå ovanligt.
Sist, men inte minst, en darkensk gladiator, som blivit adopterad av Sabriska marinsoldater, när hans ebronhitiska föräldrar dog. Efter ett litet misslyckande tidigare i livet blev han gladiator på en underjordisk arena, skött av några mystiska personer. Han har där utvecklat nattseende, men också en ytterst kraftig regenerativ förmåga. Han är näst intill odödlig, men, kräver mer mat än en trukh, och har ganska lite färdigheter jämfört med resten av gruppen.
Han lät *Hmm* jobbig I min kampanj värd så äter en Gurd lika mycket som en normal mäniska en Tirak dubbelt så mycket och en Trukh 3 gånger så mycket.
Vilket gör att matföråd och logistiska problem under längre färder kan bli jobbiga..
Hade det varit i min kampanj värd så hade de haft en vagn med bara för hans proviant :gremlaugh:

Och du har rätt i att det var ett bra idea att låta äventyrarna välja en special förmåga eller special sak.

En sjökapten, för nuvarande i flottan, med den egenskapen att han åldras inte. För att det skulle vara roligt och häftigt fick han välja tre yrken. Han gav också upp några slag på huvudtabellen. Yrkena blev Riddare, Magiker och Sjöman. Alltså, 300 år gammal riddare, medlem i Huset Duncreigh och kapten av den Sabriska Flottan.
Fråga hur menar du med flera 3 yrken ?
Fick han färdiheterna från de tre yrkena och poängen sen sitta ner och skapa.
Eller var det nå annat sätt ?

Jag kan tänka mig flera sätt antagligen slå ihop färdigheterna och poängen.
Eller så skapa 3 olika yrken med sina olika personligheter som personen måste skifta emelan EXempel: Jag är lessen som magiker kan jag inte något om skepp. och jag har inte TID att byte personlighet just nu vänta till sen
En formav personlighets klyvning förutom att han minns allt och vet OM sina olika 'personligheter'

*hmm* jag tror jag ska utnytja den iden själv någon gång...
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: När får jag ett hentai bishounen-supplement? [NT]

Under dessa vilkor..
1 Jag är packad som en gris.
2 Lider av extrem utråkning..

jag skriver inte hentai.
och sexreglerna till Eon var mer eller mindre på grund av att jag hade inget bättr för mig och ville översätta coh omvandla några webregler till Dungeon oDragons från nätet. vilket jag gjorde.
Jag gör konstiga saker när jag har långtråkigt.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: När får jag ett hentai bishounen-supplement? [NT]

och sexreglerna till Eon var mer eller mindre på grund av att jag hade inget bättr för mig och ville översätta coh omvandla några webregler till Dungeon oDragons från nätet. vilket jag gjorde.
Jag hade faktiskt glömt BORT att det var du som gjorde det där... Då blev ju mitt 'skämt' ännu 'roligare'. :gremgrin:

Erik
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Re: Meningen med detta

I min kampanj värd så äter en Gurd lika mycket som en normal mäniska en Tirak dubbelt så mycket och en Trukh 3 gånger så mycket.
Det går dem i min värld också.... Han behöver mycket mat....


Med tre yrken, ja, han fick alla poäng, all utrustning och så vidare från dessa tre yrken. Ingen bonus för att han var äldre, utan vi bestämde oss helt enkelt för att hans erfarenhet representerades av att han haft gott om tid att studera till olika sorters akriviteter. Idén är att han ska vara väldigt all-round och flexibel, med kunskap om det mesta.

kampanjen spelas fortfarande, senaste äventyret idag, dock med bara två av spelarna närvarande.
 

Vampirehunter J

Veteran
Joined
22 Mar 2003
Messages
140
Location
Kristinehamn, Värmland, Sverige, Europa, Världen,
Kom på en sak som du glömde, magiska frukter som ger en massa olika konstiga krafter till den som äter dom, men berövar dom förmågan att simma, förmågorna kann vara allt ifrån att göra hela kroppen töjbart som gummi eller ger personen förmågan att dela hela kroppen i olika dear som kan flyga runt, detta gäller alla delar utom fötterna, men övrigga kropps delar inklusiva kläder som bärs kan delas i nässtan hurmånga delar som helst.

Denna ide är hämtad från One Pice :gremlaugh:
 
Top