Runda 3.
Den avgörande rundan.
Recca röstar Stövel.
K.K röster RasmusL. <-- Idiot
Sidd röstar Recca
RasmusL gör case mot Octagonal och röstar där.
Octagonal röstar K.K - ofarligt att rösta på sin ulvkompis Biouffe.
Impetigo röstar på Octa.
Impetigo röstar på K.K
---
2 röster på K.K där Octagonals röst är nummer 1.
K.K röstar Empis. Facking ulv! Givet så finns det något i den rösten och det är inte bara luft.
Rasmus L hakar på och röstar på Empis. Kvitterat 2-2
Martin röstar på Empis med motiveringen " har körit på jobbet ungefär som jag men brukar vara bättre på att driva saker när han får tid. " 2-3 till Empis nackel.
Empis röstar K.K för att rädda sig själv och kvitterar till 3-3 med K.K på väg mot galgen.
Recca röstar Octagonal.
K.K "försvarar sig" mot Empis just då avgörande röst med orden "du kan inte rösta på mig det vet du Empis" (fan va episkt!)
Sidd röstar Impetigo
Martin visar på att det är K.K som ryker. Alltså, full koll på läget i detta nu. "Så 3 på kk, 3 på emp men kk ryker på första rösten. Sen lär ju Impetigo få 2 röster från sidd och co men jag hoppas att de släpper sitt ultimatum och tittar på de två som är närmast att åka ut istället. De är ju gröna." Lite syftningsfel på vilka som är gröna men det Martin menar är att Sidd och övriga gröna skall sälla sig till skaran att hänga K.K eller Empis.
Recca ändrar spelfältet och röstar Empis. 4-3 till Empis.
Octagonal stiger av drevet mot K.K och röster Stöveln. 4-2 till Empis.
Stöveln kliver in och följer K.K´s vinröst som den fyllbult han är. Att följa en annan alkad spelares resonemang är for the win så klart 5-2 till Emps.
Empis förstår vad KK menar och tar bort sin röst och lägger den på Stöveln istället. Drevet mot K.K är därmed nästan helt dött. 5-1 till Empis mot K.K
Sidd går in och röstar Stövelkatten. Förmodligen borde det numera vara skapligt jämt mellan Stöveln och Empis.
Impetigo röstar Stövelkatten.
5-4 till Empis nackel med första röst från K.K på Empis.
Spökrösten faller också på Stövelkatten så 5-5 men Empis åker på första rösten från K.K.
Hence K.K är ulv för att han räknade ut att ha första rösten kvar på Empis rundan igenom.
Martin är inte ulv för att han röstade på Empis helt utan motivering och bytte aldrig röst heller.
Det är alltså 9 bybor totalt som röstar på 2 andra bybor och 1 ulv. Alla är fel ute utom K.K som är masterulv och planerar det från start till mål att hänga Empis med hjälp av en tidig röst och sedan ligga kvar där utan att försöka rädda sig själv när det inte ser så bra ut. K.K´s försvar är att "du kan inte rösta på mig det vet du Empis".
Fack, inte ens Recca som är nojig över K.K tycker att det håller så hon går ju in och räddar upp farbror Konkel här. Octagonal kliver av och vänder drevet mot Katten. Det är otroligt många bybor som skevar ur här. Typ 9 stycken.
Den som är helt lugn genom allt och inte gör mycket väsen av sig är Martin. Otroligt skarp bybo som inte behöver vackla alls utan kan ligga kvar och mysa i ett drev mot Empis som farbror Konkel dragit igång. Det helt utan att motivera sig också.