Jag ser gärna ett race mellan mig och Octagonal. Om jag var Octagonal hade jag ju inte nattdödat Recca och om jag vore ulven kan jag ju inte nattdöda Octagonal så det är rätt bra fokus på byns drev i min åsikt. Sen är jag ju bara lite nyfiken på KK. Men vi har ju en runda till efter denna att nysta i. Martin3 och Sidd är nog grönast men Martin3 får gärna lägga lite kol på den här rundan.
Angående Impetigo: Som jag ser det så måste ulven välja sitt nattmord i hopp om att ta ut väktaren och då är det mest självklara, tänker jag, att välja mellan Impetigo och Martin3.
Om KK är ulven så, hmm, välja Recca är nog rätt tveksamt från mitt perspektiv. Visst har jag sagt att KK KAN VARA ulven men jag har ju tagit rygg på KK rätt mycket. För mig var det väldigt grönande att han låg först i drevet på biobunker och la fram häftiga anklagelser så tidigt. Det kan ju som sagt ha varit en genialisk ulv-strategi men för det mesta väljer jag nog occhams razor och hellre friar än fäller på sådana grunder. Sedan har ju KK legat och snurrat rätt vilt kring RasmusL och Sidd och det kan man tolka på två sätt, att han är en nojjig bybo eller en ulv som spelar över. Jag säger spelar över för att jag lite smått rynkade på ögonbrynet när jag läste det. Det krävdes ju inga jättestora tanke-hopp för att klarlägga att Rasmus och Sidd måste vara gröna. Impetigo la upp det senare och KK fick en out där och kunde släppa sin nojja. Men alltså, skulle KK verkligen snöa in sig på ett sånt uppenbart falskt led av resonemang? Hur mycket vin drack han egentligen på den där vinprovningen?
Det är svårt för mig, dock, att motivera en röst på KK. Han sniffade rätt på första ulven men har sedan dess legat fel på alla utröstningar men man kan tolka hans inlägg med både rödande och grönande ögon.
Octagonal: Även om mitt drev mot Octa inte gick igenom var jag rätt nöjd med att få ut Stövlis. Nu behöver byn inte fundera på om Stövlis var ulven som liksom slarvade bort spelet totalt. Nu börjar ju spelet på allvar liksom. Inget mer jidder.
Jag tycker att Octa ryckte upp sig lite på slutet när han anklagade mig men sedan tycker jag att hans röst som flyttas från mig till Stöveln känns mer som en helgardering än som en bybos fokus på att rösta ut den skyldige. Han har dock legat och röstat på stövlis i princip alla rundor, men det har vi nog andra också gjort till viss del. Det har liksom stått och vägt mellan att rösta ut den inaktive och att rösta ut den vi egentligen tror är ulven. Jag tycker dock inte att han i slutet där riktigt motiverar sitt byte, som sagt, utan det blir mer som att han försöker rädda sin egen päls. Sen har jag ju draggat en del på Octa och han har ju legat halvröd genom hela spelets gång, liksom jag dock. På vissa listor har jag varit grön'ish men jag tror inte att octa varit grön i någons lista nånsin. Sen har jag också upplevt att Octa har rätt svaga misstankar mot samtliga och spelar ganska försiktigt eller rentav stelt. Det enda tillfället jag upplever det som att han gått från den mallen är när han på slutet av R4 lägger riktigt fokus på sin främsta anklagerska, dvs jag själv. Beror det på att jag funnit en spricka i hans murar eller har han tröttnat på att jag hugger efter honom?