Edward X är ju också en Edward X. Fler sådana här misstag och du vinner snart.Dimfrost said:Dessutom missade du att kräva in krysset (Diggerbend är ju uppenbart en Edward) så det gör jag i stället. Därmed bör jag ta ledningen, om jag inte räknar helt fel.
Han menar att någon måste spela ut antingen en Varg eller en Puma för att tvinga Dnalor att slänga minst en av bagardöttrarna, och att någon måste vara beredd med Dimma om Dnalor visar sig ha en Jägare på handen.Arvidos said:Öh... Kan du vara lite mer specifik?
Jajustjävlar! Varför är det så lätt att glömma?Ändring: Jag glömde att varje Edward måste åtföljas av ett kryss och att det innebär att varken Vargen eller Puman kan spelas efter runda 6. Glöm allt jag skrev utom Euston Square.
Och det var allt jag behövde höra. Pilzemans dimma kan fara och flyga; jag sakar min sista bagardotter och spelarÄven jag spelar Hyde Park Corner.
Nej, inte moral så mycket som omsorg om spelets fortlevnad i det längre perspektivet. Du har säkert följt diskussionerna på Hammersmiths forum. Att ens ha en påstigningsfas anses ju ytterst riskabelt nu för tiden, och Oysterreglerna är ju avsiktligt vaga på den punkten. (Fogges öppningsdrag och uppföljning visade också att han avsåg att minimera möjligheterna i den riktningen.)Själv blygs jag över blotta tanken att lägga drag bland sådana Londofiler men måste ändå fråga varför ingen slog dubbel spårväxel under påstigningsfasen eller ens deklarerade "Mind the Gap!" Ska sådan återhållsamhet kanske ses som ett moraliskt ställningstagande i Nicholas Throckmortons anda? Om så är fallet har ni min högsta respekt men annars anar jag att den beryktade Paddington-blottan åter gjort sig påmind.