Hoho! Där gick du allt på en nit. Det är ju välkänt att, givet Oysterreglerna, var och en som kräver en ändring av startsträckan inom partiets 7 första drag automatiskt erhåller dubbel fylogeni och därmed får sin blomställning inverterad fram till första lambda.Jag är med under förutsättning att startsträckan är maximal. Det är det enda kvarvarande civiliserade sättet att spela på, enligt min mening.
Nä. Du tänker på de isometriska Oysterreglerna. De Oysterregler som Fogge tänker på (hoppas jag) är snarare avsedda att minimera den typen av kryphål (fylogenisk halvering efter drag 3 leder lätt till utdraget och tråkigt slutspel längs den tredje axeln, till exempel).Dnalor said:Hoho! Där gick du allt på en nit. Det är ju välkänt att, givet Oysterreglerna, var och en som kräver en ändring av startsträckan inom partiets 7 första drag automatiskt erhåller dubbel fylogeni och därmed får sin blomställning inverterad fram till första lambda.
Men nu försöker du allt lura mig aprilo. Du har ju själv ändrat startsträckan till maximal!Dessutom missade du att kräva in krysset (Diggerbend är ju uppenbart en Edward) så det gör jag i stället. Därmed bör jag ta ledningen, om jag inte räknar helt fel.
Gurgeh said:Nu är det ganska uppenbart att Fogge kommer att vinna, om han inte klantar bort sig fullständigt, eller möjligen om någon kan välja både Knightsbridge och Baker Street innan han hinner.
Och där var det kört!Foggmock said:Däremot ger det mig en öppning i kombination med Wilpers drag: Knightsbridge
Och eftersom jag var en av dem som gjorde mig skyldig till detta, blir mitt drag nu, av regelmässig nödvändighet....De stipulerar klart och tydligt att diskussion i annat media än speltråden under pågående spelomgång tvingar förbrytaren till Baker Street!
När man spelar ett strategispel med flera deltagare brukar det anses helt okej att prata med varandra, och eftersom de flesta av deltagarna verkar oerfarna kände jag mig nödgad att förklara vad de måste se upp med så att du inte skenar iväg till en promenadseger.Sen är jag inte helt överförtjust i att du så blatant sabbar mitt spel, det kommer bara leda till att jag halkar efter och någon som hittils spelat dåligt kan delikatessvinna. Saknar svenska varianten etikettregler eller?