Varulv Minioner - Runda 2

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Så vi får väl hoppas att Basse Siade Rasmus då så att du kan släppa mig som misstänkt.
Tror du på allvar att ulvarna skulle bidra till drevet mot mig sista timmen innan en deadline.
Erkänn att det inte finns på kartan vilket borde betyda att jag troligtvis är bybo.
Jag höll ju på att åka, blev faktiskt förvånad när det la sig.
Är Rasmus ulv är det helt rimligt att sparka igång ett bybo-drev till när det ändå bara är bybor i skottgluggen. Det finns ingen förlust alls som ulv att göra det.

Är du ulv är det ytterst osannolikt att Rasmus är det å andra sidan.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Ja den som flyttade sist av dem är nog mer ulvig då de kanske tänkte att Sidd-tåget inte tog tillräklig fart och då så safade många på fip-coine-Xyas
Njaa vänta nu.
Kollade Fjodors röstlista nu #46: både du och Rasmus låg kvar på mig.
Att Halo bytte på slutet förstörde ju erat tåg mot mig men det var ju verkligen inte klart att jag skulle klara mig.
Nån av er två kvarvarande är ulv!
Mkt tvek på att båda är det. Skulle vara vågat av ulvarna att ligga själva på samma.

Att jag inte fick en NY tredje röst på mig beror på att det hade varit för tydligt av den andra förrädaren om den skulle gjort det movet.
Det hade ju sett dåligt ut att i sista stund rösta ut en bybo.

Först hoppades jag att Basse siat dig Vimes eller Rasmus.
Men jag tror mitt tänk stämmer så det vore väl bättre om Basse siat nån av de andra som jag inte ser fraktion på direkt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Men Sidd, hade det varit så att den vi röstade ut förra rundan var ulv hade din analys varit korrekt. Men nu vet vi att varken Xyas eller BDG var ulvar. Du kan inte dra de växlar du drar om du är bybo. I slutet var det Xyas, BDG och du som var aktuella för galgen. Om ni alla var bybor behöver ju inte ulvarna bry sig så mycket om var de röstar.

Är du däremot ulv är utröstningen förra rundan superintressant.
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Jag tycker att Vimes post och resonemang verkar solit. Rasmus och Sidd borde inte vara på samma lag
eftersom drevet mot Sidd kunde ha samlat upp till fem röster. Biobunker hade tidigare misstänkt
Sidd och Xyas skulle kunna rädda sig själv. Däremot så skulle ju Sidd och Rasmus båda kunna vara bybor också.

En fråga jag ställer mig dock är vem Vimes åsyftar när han säger att ulv kan finnas kvar på BDG. Där fanns bara
Xyas och om du menar mig så både skummar du mig för att sen gröna mig i slutet av inlägget men jag läser
säkert in för mycket i det här.

Kan däremot definitivt tänka mig att en ulv som är rädd att ha blivit siad gärna skummar sin medbrottsling
och grönar en bybo.

Det ser ju bra ut senare
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
En fråga jag ställer mig dock är vem Vimes åsyftar när han säger att ulv kan finnas kvar på BDG. Där fanns bara
Xyas och om du menar mig så både skummar du mig för att sen gröna mig i slutet av inlägget men jag läser
säkert in för mycket i det här.
Nä, när jag kollar Fjodors rösträkning så ser det inte så sannolikt ut att den ulv satt kvar i "BDG-drevet". Så "Xyas- eller BDG-drevet" får nog läsas som "Xyas-drevet" i min post, nu när jag kollat hur rösterna faktiskt låg.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Jag fångade ju upp Sidds märkliga återgång till ”Bdg borde väl outa” långt efter diskussionen kändes död. Om ni ser den posten så röstar jag Sidd. När ingen följer med vill jag inte likt Basse kasta bort min röst. Jag flyttar då tillbaka den till Xyas då jag läste BDG som grön. Sen hade jag spelmöte och kunde bara kasta in kortare kommentarer då ingen kunde lägga fram röstläget på ett vettigt sätt ville jag inte flytta tillbaka till Sidd och så att säga kasta bort rösten OCH riskera att BDG åkte, hellre by-Xyas än by-Björn.
Jädrans tur mig och byn då för om nån hade redovisat röstläget (som även jag frågade om) så hade du nog gjort så att jag rykt.

Den där röstlistan som Fjodor la upp ska ni kolla in när ni försöker analysera spelarna.

Bortse ifrån allt som har med Xyas att göra: flip-coin: vi hade fel (är ju helt omöjligt att bedömda en som inte ger mer info) men för ulvarna gjorde det ju förstås inget att han rök tidigt så att de slapp honom när han kanske kommer igång.

Ulvarna nattmördade Björn den Gode. Varför?
Troligtvis ville de ha bort en drivande som kanske petat på nån öm tå nånstans.
Vilka röstade BdG på och petade på?
Basserösten (outade Siare) och Xyasrösten (gissar att BdG ville jaga annat efter SMS-diskussionen) struntar vi i, eftersom vi vet att d är gröna.

Sen är han på RasmusL och Halo: jag har inte kollat motiven för röst på dessa men här kanske byn kan hitta nåt på nån av dessa två När BdG röstar på dem. Det kan vara en anledning till att BdG nattmördades.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Men Sidd, hade det varit så att den vi röstade ut förra rundan var ulv hade din analys varit korrekt. Men nu vet vi att varken Xyas eller BDG var ulvar. Du kan inte dra de växlar du drar om du är bybo. I slutet var det Xyas, BDG och du som var aktuella för galgen. Om ni alla var bybor behöver ju inte ulvarna bry sig så mycket om var de röstar.

Är du däremot ulv är utröstningen förra rundan superintressant.
Ja det är klart att jag bara snackar och försöker dribbla om jag vore scum.
För att vara tydlig med alla: Kolla alla mina poster EFTER Basse sagt sitt för då får ni ju se att ni kan lita på mig mer.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Rödast
Vimes
Sidd

Halo
Biobunker
Fjodor
Basse

Grönast

Jag har haft Vimes på red team ett tag nu och det är svårt att bortse från att jag tror att Basse siar just Vimes. Utöver det så är det ett lite flängigt spel från Vimes med mycket lösa anklagelser så som "det är lätt att försvara Xyas" etc men det saknar liksom udd.

Sidd kan vara grön pga Vimes post ovan, "lugnare" etc kan mycket väl vara ett försök att röda honom. Sidd låg lite löst i slutet av förra och det är naturligt att försöka väcka det drevet igen som ulv.

Jag är mer och mer osäker på Sidd men måste gräva ordentligt där innan jag ändrar åsikt. Mitt case är alltså att jag jämfört hur Sidd spelat tidigare med hur han spelar den här matchen och tycker mig se ulvtendenser.

Bio och Halo är jag osäker på.


Fjodor pingst inte alls rött för mig.


Jag ska gå tillbaka och läsa vad BDG skrev förra, kan vara bra för fler att göra! Han är skarp och bevisligen bybo.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Rödast
Vimes
Sidd

Halo
Biobunker
Fjodor
Basse

Grönast

Jag har haft Vimes på red team ett tag nu och det är svårt att bortse från att jag tror att Basse siar just Vimes. Utöver det så är det ett lite flängigt spel från Vimes med mycket lösa anklagelser så som "det är lätt att försvara Xyas" etc men det saknar liksom udd.

Sidd kan vara grön pga Vimes post ovan, "lugnare" etc kan mycket väl vara ett försök att röda honom. Sidd låg lite löst i slutet av förra och det är naturligt att försöka väcka det drevet igen som ulv.

Jag är mer och mer osäker på Sidd men måste gräva ordentligt där innan jag ändrar åsikt. Mitt case är alltså att jag jämfört hur Sidd spelat tidigare med hur han spelar den här matchen och tycker mig se ulvtendenser.

Bio och Halo är jag osäker på.


Fjodor pingst inte alls rött för mig.


Jag ska gå tillbaka och läsa vad BDG skrev förra, kan vara bra för fler att göra! Han är skarp och bevisligen bybo.
Du kan inte mena allvar på att ulvarna skulle medverka till drevet mot mig sista timmen innan deadline och så här tydligt riskera att en av de egna blir utröstad. Hela det här Sidd-tåget typ grönade ju mig när jag tänkt på det.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Japp! Dåså! Nu har folk sagt sitt och jag orkar inte sitta på...
Vimes är ulv

...så länge till.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Vimes, såklart att jag siar dig först fattar du väl? Du är ju varulvsspels-maestro i flera bemärkelser och att veta status på dig är jätteviktigt.

Men bra att du har sagt något om spelet!

Vem är den andra ulven? Jag gissar på Sidd, Rasmus eller Halo.

Vad tror ni andra?

Röst: Vimes
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
992
Måste sitta på lunchen att kolla igenom bättre innan jag ger ett nytt svar med den fina informationen du kommer med.
Flyttar min röst till ulven så länge.

Röst: Vimes
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Vimes, såklart att jag siar dig först fattar du väl? Du är ju varulvsspels-maestro i flera bemärkelser och att veta status på dig är jätteviktigt.

Men bra att du har sagt något om spelet!

Vem är den andra ulven? Jag gissar på Sidd, Rasmus eller Halo.

Vad tror ni andra?

Röst: Vimes
Bra där.
Strålande tider.
Måste ge en snabb eloge till Vimes som alltid spelar så ”vettigt” att det är ju oerhört svårt se nåt pån.
Jag tyckte bla R1#20 var dribblig och att hans röstmönster var scumt mm
Detta stärker min tanke om att jag borde vara bybo då Vimes inte skulle riska en ulvkompis sådär i slutet av R1.
Vidare bra då att jag redan röstat på Vimes först av alla tidigt denna runda.

Följer du mitt resonemang om mig Basse?
Varför misstänker du fortfarande mig?

För mig så grönar det Rasmus mer då jag inte tror de skulle jaga så samstämmigt på mig i R1.
Alla kollar hur Vimes berört spelare hitills!
1642152692198.gif
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,530
What!!!
Den såg jag inte komma! Men han vevade ju vilt mot BDG tidigt, jag skrev en kommentar om att det verkade som att de bråkade om semantik men allt var alltså en jävulusisk plan för att plocka Björn.
Jag sitter tight till på jobbet, återkommer med mer i eftermiddag.

Men givetvis:

Röst: Vimes

Påla honom, skinnflå honom!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Röst: Vimes

Attans Vimes! Skönt att R1-pingen åtminstone delvis var rätt (även om det kanske inte är så svårt när en rödar 30 % av skaran, luck or skill? ;) )

I R1 fanns det inte så stor vits för ulvarna att gå på offensiven, vi dödade oss själva så bra ändå, så jag kan tänka mig att "beröringsskräck" är något att titta på

Vilka har Vimes inte berört alls eller väldigt lite:

R2:
Vimes är inte på Halo och Biobunker nämnvärt. De är hela tiden med i ”kanske” och ”potentiella”.
I det här (http://www.rollspel.nu/threads/minioner-runda-2.78585/post-1104348) inlägget skriver Vimes att Sidd spelat lugnt vilket står i kontrast till att BDG tyckte tvärt om förra. Vimes sätter även upp någon form av logik som säger att antingen så är jag ulv eller så är Sidd ulv. Jag tror att Vimes fattar att han är siad långt innan detta och därför försöker sätta sin kompis i en bra sits. Det är ett försiktigt och lite backhand-rödande av Sidd som får mig att tro att Sidd faktiskt är grön.

Vilka har inte berört Vimes alls eller väldigt lite

R2:

Halo och Biobunker är väldigt Vimes-försiktiga.

Återkommer med R1 när jag har tid!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Jag tycker att Vimes post och resonemang verkar solit. Rasmus och Sidd borde inte vara på samma lag
eftersom drevet mot Sidd kunde ha samlat upp till fem röster. Biobunker hade tidigare misstänkt
Sidd och Xyas skulle kunna rädda sig själv. Däremot så skulle ju Sidd och Rasmus båda kunna vara bybor också.

En fråga jag ställer mig dock är vem Vimes åsyftar när han säger att ulv kan finnas kvar på BDG. Där fanns bara
Xyas och om du menar mig så både skummar du mig för att sen gröna mig i slutet av inlägget men jag läser
säkert in för mycket i det här.

Kan däremot definitivt tänka mig att en ulv som är rädd att ha blivit siad gärna skummar sin medbrottsling
och grönar en bybo.

Det ser ju bra ut senare
Kan du förklara med egna ord varför vi (jag och Sidd) inte kan vara på samma lag?
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Kan du förklara med egna ord varför vi (jag och Sidd) inte kan vara på samma lag?
Tyckte det var precis det jag gjorde? Ser du att jag rättar mig på slutet och skriver att ni faktiskt
båda kan vara bybor? Men ni är högst troligen inte bägge ulvar.
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Röst: Vimes

RasmusL och Fjodor är mina huvudmisstänkta som Vimes medbrottsling
men jag har inte tid att skriva mer om det förrens ikväll efter jobbet.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Sidd har för mig hoppat ner från rödplacering #2 till att vara grönast på banan förutom Basse. Det finns såklart risk att det är någon mästar-bakvänd-psykologi som pågår men Vimes försöker röda mig (förståeligt ulvspel, jag är på i princip allas rödlista, lätt mål att skjuta på) men jag tror att det är lite för avancerat.

I så fall seglar Halo upp tätt följd av Bio. Fjodor har jag fortfarande inte riktigt grepp om men Vimes ger sig på'n och i och med att BDG var på väg i den riktningen också så ser jag det som grönande för Fjodor.

Jag vet att jag är på en del rödlistor men minns då att jag försökte gröna både Xyas och BDG. Jag var verkligen inte hell bent på att rösta ut Sidd förra rundan men det såg just då ut som det minst dåliga alternativet (jag skrev att det var ett tunt case jag hade). Hade Xyas kommit in och outat i R1 hade vi inte röstat ut honom. Minns även att Vimes var den som var mest emot att outa, jag tror att han förstod kraften i att totalgröna en bybo.
 
Top