Nekromanti Min gamla besvärjelse ide...igen..men lite nytt

Ceetan

Warrior
Joined
9 Jan 2004
Messages
246
Location
Stockholm, Bromma
Som några kankse minns skrev jag ett inlääg om en formel för att lagra magi i ädelstenar. den var lik laddning, men psyket kunde regenereras. Då var regenerationtakten beroed av det fv magikerna hade vid kastandet. Nu funderar jag på att göra så att den skall va beroend av den hastig hetmed vileken magikern vanligtvis återfår psyke.

Tänkte mig att:
En valig sten får igen psy med halva magikern arbetshastighet.
(Arbetshastighet=PSY reg under stress)

Vid ett perfekt slag är det istället halva magikern vilo hastighet som gäller.

Åsikter om detta i för hållande till innehållet i mitt förra inlägg?
(nya rtråd pga "bortfall"
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Visst, det funkar..
Vad jag tänkte på är det där om regenera tillbaka psy-poäng, känns som det istället borde vara ett fast värde. Eftersom stenen är ju "död" materia & påverkas inte i mitt tycke av vare sig magikern elelr nått annat.

/ Johan K, som snart ska bege sig till jobbet.
 

Ceetan

Warrior
Joined
9 Jan 2004
Messages
246
Location
Stockholm, Bromma
Nui e jag intre riktigt med ...menar du att den inte skall regenerera? Iså fal behövs inte iden

menar du att regenerationen borde vara av fasst hastighet...hmm...det gillar jag faktiskt inte ....då handlatr bättre het bara om mängden i den och det känns inte alls vettigt.

Dessutom är inte ädelstenar Bara död materia i DoD <6. Slå upp sant skapande i maagikern handbok om du har den. Där står det att alla "ädla" substanser Har en liten inrte magisk gnista, och att besvärjelsen därför inte kan framana dessa.

Dessutom hänger ju en magikern FV med när han gör magiska föremål. ta tex förtrolla vapen med FV*1 sr i varaktighet

Om han tex gör ett svärd med förtrolla vapen E1 sigill och Permanens, så spela vi i ala fal så att en aktivering räcker lika länge som magins varaktighet. Det kändes som det ända vettiga.

men....det blir ju generellt ett fast värde efter som de flesta magiker återfår 1 psu per 3h i arbete.....vissa med förmågar får förståss snabbare, men det blir ju ovanligt.

MVH ceetan, som inte vil låta oförskämd, men vill uderabygga sina tankar
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Mmmkay !
Dår är jag ju lite mer med på hur du tänker..
Hursomhellst, gillar iaf att knyta kraft i ädelstenar, så klura vidare på det ! Bara du behur det går !! :gremgrin:

/ Johan K, som är hungrig som faen !!!
 
Top