Nekromanti Millennium version 1,0

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,931
Location
The Culture
Hallå där alla som orkat öppna det här inlägget!

Nu är äntligen mitt rollspel Millennium så färdigt att jag med gott samvete kan uppgradera det till version 1,0. Den nya versionen ligger på min hemsida:
http://www.cyd.liu.se/~tobra839/millennium

För den som är för lat för att klicka på länken kan jag berätta att Millennium är ett nutids-fantasy-rollspel, i brist på ett bättre namn på genren. Spelet utspelar sig alltså i nutid, i något som för en vanlig människa ser ut precis som vår egen värld. I Millenniums värld finns det däremot fungerande magi, övernaturliga varelser och främmande dimensioner. Rollpersonerna tar på sig roller som gamla, odödliga varelser, som gudar, änglar eller vampyrer. Spelet är bland annat (och framför allt) baserat på serien Sandman.

Ett tack också till de personer på forumet som har sagt snälla saker om tidigare versioner av spelet, till exempel Rising och Han. Tack!
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Fortfarande imponerad

Ja du... Jag var begeistrad förut och jag är fortfarande häpnad över det här rollspelet. Överallt hittar jag små roliga saker, finurliga spelkoncept och kluriga detaljer. Komplexiteten i samband med skaparglädjen som genomsyrar det här projektet imponerar stort på mig och jag blir inspirerad till massor av äventyr när jag bläddrar mellan sidorna. "Ett Hellboy-äventyr under andra världskriget! Nej, nu vet jag! Ett sorts dystopiskt Books of Magic-äventyr! Nej, nu vet jag! Ett pulpvulgo Preacher-äventyr! Nej, nu vet jag..." osv. Framförallt så kommer man på en hel del idéer som inte direkt bär likheter med befintliga berättelser från film- eller seriemediet.

Illustrationerna är underbara och lyckas förmedla samma underfundighet som ryms i texterna. De tre häxorna fick mig att le stort, till exempel.

Återigen, mina mest uppriktiga komplimanger. Hobbyrollspel av den här kvaliteten är oerhört inspirerande att få uppleva och det sporrar mig väldigt mycket.

Bra jobbat.

/Rising
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,902
Location
Barcelona
Jag håller med Rising. Det här är ett jävligt skönt spel. Man kan inte läsa det utan att bli fruktansvärt sugen på att spela det. Bra jobbat!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Uppmuntran..

Du har fått orättvist få svar på den här tråden, därför säger jag:
Det är alltid imponerande när något lyckas färdigställa ett eget rollspel! Mycket! Iaf, jag har haft gamla millenium liggande på hårddisken rätt länge nu, utan att ha kommit på att läsa det.. Nu ligger iaf v.1 där.. /images/icons/blush.gif Men jag SKA läsa det. Lovar. /images/icons/wink.gif
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Högerklicka, välj Spara Mål Som...[ANT]

Jag hade också problem först. Men om du högerklickar på länken och sparar pdf-filen på din hårddisk så kan du ha större tur. Det funkade iaf för mig.

Det är ju utan tvekan värt att försöka allt som försökas kan för att ta del av det här rollspeet.

/Rising
 

UnConnected

Veteran
Joined
10 Apr 2002
Messages
162
Location
Göteborg
Kvalitativ mångfald

Har tyvärr bara skummat igenom lite granna ännu, men det verkar helt klart lovande!
Gillar den stora mångfald av saker som finns beskrivna och att allting verkar väldigt genomtänkt!
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,931
Location
The Culture
Re: Problem med pdf

Hm? Jag har kunnat titta på filen från alla de datorer jag har försökt med.

Beror problemet på att filen är för stor? (Jag borde veta sånt här, men har ingen aning!) Skulle det då vara en bra ide att ha en alternativ version med mindre detaljerade bilder, eftersom en sådan bara blir en fjärdedel så stor (har jag för mig)?

Annars, om det fungerar att ladda hem den, även om man inte kan titta på den direkt, så kanske det inte är något stort problem.

Parentes avsedd för Unix-användare:
...och om det är någon som läser filen i en dator som använder Unix: Nej, kapitelnumren ska inte vara lila, de ska vara vita, och jag har ingen aning om varför de ser ut som de gör. Under Windows och i PageMaker ser det helt okej ut.
Slut parentes.

/tobias
 
Top