Anthrox
Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Precis! Om jag måste välja en enda rollspelsbild som har inspirerat mig, så blir det just denna. Magiskt!Finns så mycket bra att välja på men gamla Mutant hade helt fantastiska omslag och illustrationer som så klockrent återgav andan i spelet, inget bättre än detta: View attachment 12534
Ja den där bilden är nog den jag fantiserat mest runt, just vad finns bortom skylten. Otroligt spännande.Den här fick mig att börja skapa förbjudna zoner, när jag fick en kopierad version av lila boxen 1985 (som jag också köpte sedan). Vi klarade oss fint månad efter månad, med bara fantasi, grundspelet och några rollformulär.View attachment 12561
Fascinerande hur löpsedlarna sitter uppe och är läsbara så här långt efteråt, förresten!Finns så mycket bra att välja på men gamla Mutant hade helt fantastiska omslag och illustrationer som så klockrent återgav andan i spelet, inget bättre än detta: View attachment 12534
Den här är såååååå bra!Den här fick mig att börja skapa förbjudna zoner, när jag fick en kopierad version av lila boxen 1985 (som jag också köpte sedan). Vi klarade oss fint månad efter månad, med bara fantasi, grundspelet och några rollformulär.View attachment 12561
Vildjartaomslaget fångar äventyrets känsla exakt. Kontrasten mellan de rotade dvärgarna och stammarna, reflektionen i sjön, vilsenheten, det stora okända. Guld. Jag hade gillat Trudvang mer bauerskt och ogreppbart.Alltså bilderna till DoD6/trudvang är väl de som starkast fångat min inspiration. Det är kanske nostalgin som pratar med både Vildhjärta och Osthem lockar verkligen in en i en suggestiv, vindsvept värld.