Marvel Snap

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,191
Som ni vet är jag besatt av Wong-Reveal, och när det var Mister Negative-mission i helgen gjorde jag den här helt tokiga och unika leken. Jag är inte säker på att den är bra precis, och det känns som att det finns utrymme att trimma den, men när den landar är den svårslagen. Den äter Destroy-lekar till frukost, också.

0: Wasp
2: Psylocke, Zabu
3: Mystique, Magik
4: Mister Negative, Wong
5: Iron Man, Jane Foster: Thor
6: Arnim Zola, Knull

För att i teorin vara Wong-Reveal spelar Wong definitivt andrafiolen här.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,191
Just nu är det litet svårt att utvärdera den - i början gick det bra, men sedan bestämde sig matchmakern för att jag behöver förlora ett tag, och har gett mig bokstavligen 100% Cosmo i dussintals matcher på raken, något jag finner det uteslutet vara vad folk faktiskt spelar.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,545
Location
Slätta
Jaha, jag fick x23 på båda mina hårdvaror i dag (och ingen Silk)... Jag har spelat destroy utan att ha tvingats av missions för nästan första gången.

Det där med att kunna spela både Deadpool och Knull/Zola och kanske Death runda 6 är stark men ännu mer att spela Knull runda 5 och sedan Zola är ganska bra. Speciellt som man inte sällan har en stor Venom också. Starkt, men inte konsistent och... Well, inte så kul...

Och så kommer jag möta 80% destroy de kommande två veckorna också för alla andra skall minsan spela sina X23...
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,191
Det där med att kunna spela både Deadpool och Knull/Zola och kanske Death runda 6 är stark men ännu mer att spela Knull runda 5 och sedan Zola är ganska bra.
Knull/Zola efter Mister Negative och att ha fiskat upp dem med Jane Foster i min lek ovan är väldigt trevligt också.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,545
Location
Slätta
Vi skall nog spela destroy mycket nu om vi vill spela dem, för med x23 så känner jag att en stor nerf måste till. Just nu är spelet väldigt statiskt, alla spelar destroy och alla knulls och venoms och deaths som dödas och kopieras är rätt trasigt. Det finns andra lekar som också kan gå bonkers men ingen som kan det så konsekvent som destroy just nu. Vi får förbereda oss på Armor och Cosmo överallt.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,191
Det gick exemplariskt bra att koppla PC-Steam till ett spel på Apple-konto - man bara loggar in med Apple-konto5 med en knapp.

Jag testade att spela Destroy-lek med X-23, men tyckte inte att det höll riktigt. Kanske också för att min ”Negative Panther”-lek absolut mördar dem, så jag är nöjd där.

Jag ser jättemycket av den här nya Spider-leken med Kraven, Angela och Legion.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,545
Location
Slätta
Jag testade att spela Destroy-lek med X-23, men tyckte inte att det höll riktigt. Kanske också för att min ”Negative Panther”-lek absolut mördar dem, så jag är nöjd där.
Vilken av lekarna var det här...? Jag är usel på att spela Negative-lekar, jag får nästan aldrig Mr Negative på handen innan runda 5...
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,191
Vilken av lekarna var det här...? Jag är usel på att spela Negative-lekar, jag får nästan aldrig Mr Negative på handen innan runda 5...
1: Sunspot
2: Psylocke, Zabu
3: Mystique, Magik
4: Mister Negative, Wong
5: Iron Man, Jane Foster: Thor
6: Arnim Zola, Knull

Får jag inte Mr. Negative får jag förhoppningsvis Wong.

Dubbla Knull brukar vinna mot en Destroy-lek.
 
  • Like
Reactions: Ram

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,545
Location
Slätta
1: Sunspot
2: Psylocke, Zabu
3: Mystique, Magik
4: Mister Negative, Wong
5: Iron Man, Jane Foster: Thor
6: Arnim Zola, Knull

Får jag inte Mr. Negative får jag förhoppningsvis Wong.

Dubbla Knull brukar vinna mot en Destroy-lek.
Ser bra ut. Negative panther? Är det Zabu som...? :)
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,191
1: Sunspot
2: Psylocke, Zabu
3: Mystique, Magik
4: Mister Negative, Wong
5: Iron Man, Jane Foster: Thor, Black Panther
6: Arnim Zola, Knull
Vad jag har upptäckt är en av de bästa sakerna med den här leken är att man vet väldigt tydligt om man håller på att vinna eller ej. Drar man inte något av av sina mördarcombos (Wong->Black Panther->Arnim Zola eller Mister Negative->Jane Foster) så har man dålig chans och retirerar antagligen på -1 kub. Men landar Mister Negative-combot, har man en så bra hand runda 6-7 att man nästan säkert vinner oberoende av vad motståndaren gör, så jag har aldrig vunnit så många matcher på 8 kuber när motståndaren har fått genuint bra spel men inte kan matcha absurditeter som 0/6 Knull -> 0/6 Arnim Zola, 0/5 Iron Man och 0/3 Mystique som kan kopiera antingen Knull eller Iron Man. Och du vet ju vad du har, vilket inte motståndaren gör.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,191
Fast bet till slut ihop nu och fick erkänna att Forge är bättre än Wong här. Billigare, inte utsatt för Enchantress, och inte samma signal för Cosmo.

Edit: DefinitIvt rätt beslut, och av någon anledning får jag mycket snällare matchups också. Den här leken är ett absolut monster. Spelade upp mig från 50 till 75 och snittade mer än +2 kuber per match, vilket är helt sjukt.

Rätt litet optimering kvar att göra känns det som, men Sunspot är inte totalt självklar, någon av Zabu och Psylocke skulle antagligen kunna avvaras, och Iron Lad kunde potentiellt vara bra (men jag har honom inte). Yondu skulle kunna gå in.
 
Last edited:

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,545
Location
Slätta
Jag provspelade den lite och... Well, jag får fortsatt dåliga draws. Men samtidigt så skall jag helt och hållet ge den att den vinner i alla fall. Jag vinner locations med 15-17 poäng. Så leken är säkert bra och matchmotorn tycker om den. :D
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,191
Jag provspelade den lite och... Well, jag får fortsatt dåliga draws. Men samtidigt så skall jag helt och hållet ge den att den vinner i alla fall. Jag vinner locations med 15-17 poäng. Så leken är säkert bra och matchmotorn tycker om den. :D
Den är känslig för otur, helt klart.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,545
Location
Slätta
Ny OTA. Doom tillbaka till 5 power doom bots är strålande. Captain Marvel ned till 4 power tycker jag är lite meh. Får se om hon är spelbar där... Legion from 5/8 till 5/7 är en bra ändring. Legion har varit väldigt stark. Rockslide från 4/5 till 3/3 är bara konstigt. Jag vet inte ens om jag tycker Darkhawk är vidare dominant längre och den här ändringen gör saker wierd. Men kanske det kommer en control surfer ur detta...? Deathstrike 5/3 till 5/4 borde göra att hon blir mer spelbar men hon ligger fortfarande lite knepigt i energikurvan. Jag har svårt att bygga med henne.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,191
Deathstrike 5/3 till 5/4 borde göra att hon blir mer spelbar men hon ligger fortfarande lite knepigt i energikurvan. Jag har svårt att bygga med henne.
Forge/Deathstrike kan i alla fall potentiellt fungera.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,545
Location
Slätta
Forge/Deathstrike kan i alla fall potentiellt fungera.
Ja, men samtidigt så gör den endera runda 4 eller 5 väldigt klena tänker jag.

Men kobon kanske skall bo i en Storm-lek eller en Invisible woman...? Hm, Invisible woman med High evo skall jag kanske ta och prova...
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,545
Location
Slätta
Jag har spelat en del med denne:
Korg
Forge
Mystique
Silver Surfer
Brood
Captain America
Rockslide
Spiderman
Polaris
Darkhawk
Absorbing man
Sera

Stabil lek med många saker som kuggar i bra i varandra. Captain America kommer troligen försvinna och eventuellt Mystique också. Darkhawk är för känslig för Shang och Enchantress där åtminstone den första är i princip default i nästan alla lekar just nu, men leken är stabil nog att inte sällan bara vinna även om Darkhawk försvinner. Tror denne kommer vara en stabil källa för bra saker en god tid framöver nu när Rockslide är surfbar.
 
Top