Nekromanti Magiska Artefakter

Ichabod_UBBT

Warrior
Joined
10 Jun 2005
Messages
265
Location
Växjö
Det finns nån grej beskriven i en av modulerna, jag tror det är nymf-feromoner eller nått sånt, eller var det skogsrå. Är inte säker... men den har ganska så precis den effekten på folk fast åt andra hållet. Den som har den blir hemskans attraktiv för andra... en rolig effekt är att den inte är hindrad av kön.

*Minns en del väldigt skumma rollspelssekvenser*
 

Syeth-hd

Warrior
Joined
13 Mar 2004
Messages
310
Det får mig osökt att tänka på detta inlägg.
men effekten potens tvingar ingen till något. den är avsedd för sådana som saknar "förmåga" eller "lust" impotens tror jag, eventuellt hormonrubbningar eller liknande. men det påverkar inte personens amor eller tänke sätt. isåfall hade det varit psykotropi, och inte ens den kan klara att tvinga någon. sänkning av svårighet mot amor påverkar ju visserligen men tvingar inte heller.
 

Dracohoribilis

Warrior
Joined
14 Jun 2005
Messages
243
Location
Stockholm "Täby"
sitt inlägg faktiskt, hur mycket kärlek brukar det finnas i era äventyr, vad går era uppdrag ut på? själv har vi haft en del då de tog över en mindre by för att upprätta sitt eget kungadöme men de blev snabbt bortjagade av ashariska trupper som tyckte de var dumma fredlösa som ville mucka gräl! :gremsmile:
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Skona mig. Starta en egen tråd om det eller låt bli. Till en viss del kan man vika av och gå in på sidospår, men någon måtta får det vara - det här hade ingenting att göra med magiska artefakter att göra (okej, det kan ha, men den som påstår det får med trötta Hjalle att göra).

-Hjalle, sur som strömmingen.
 

Syeth-hd

Warrior
Joined
13 Mar 2004
Messages
310
för att bryta OTandet så listar jag en artefakt jag nyss skrivit.

demoniskt aggregat: 15
svårighet: Ob4T6
aktiverings villkor: man ska ha bältet på sig och säga "Lushund"
effekt: förvandlar användaren skenbart till en hund under en minut.
notera att användarens vikt delas med 4. och om resultatet blir mer än en hund logiskt väger så fungerar inte artefakten. blir det mindre så fungerar det ändå.
Denna artefakt används av såna som ogillar att någon uttrycker sitt ogillande för hundar högt.

"Gläfs"
 

Dracohoribilis

Warrior
Joined
14 Jun 2005
Messages
243
Location
Stockholm "Täby"
Sweet Härligt med ditt avbrytande!
Har faktiskt ett föremål jag använde förråt, det var ett Koppel (heter det koppel det katter och hundar har runt halsen???) jaja vilket fall så om man trär det ruint halsen på ett djur så blir det instinktivt en följeslagare till den person som trädde det över hans huvud!
Vare sig det är en krokodil eller något annat, man kan trä det över en människa men inget händer, trär man det över sin egen hals så blir det bekymmer... man blir stum och står fast och stilla som om man blivit låst!
dessa djur man trör "kopplet" över blir vänligt inställda mot rpn, de kan tämjas extra lätt och om "halsbandet" tas bort så blir djuret fritt dock... om det tränats länge kan den ha blivit en god följeslagare och anfaler kanske inte utan forstätter sin karriär som flöljeslagare till rpn

tyckte idéen va bra...
 

Syeth-hd

Warrior
Joined
13 Mar 2004
Messages
310
häftigt koppel. :gremgrin:

Om man tolkar om kopplet till existerande effekter så skulle det bli ungefär så här. slag mot aggresion har ökad svårighet med 2 nivåer.
lojalitet blir 2 nivåer enklare. slag för att se om djuret lyckas underkuva sin rädsla blir 2 nivåer enklare. man kan slå mot aggresion vilja eller stridsvana.
 

Dracohoribilis

Warrior
Joined
14 Jun 2005
Messages
243
Location
Stockholm "Täby"
aaah, jag måste lära mig att bygga sådär
tack för backfeeden :gremsmile: kom faktiskt på det förr förra äventyret vi lirade! de va dumma så de fattade aldrig poängen med kopplet! satte det på varandra i tron om att de skulle funka.... MIn tanke var, att det skulle kunna skapa intressanta möjligheter iom att tämja ett lejon elelr nått annat trevligt djur i jakten på en mäktig följeslagare :gremsmile:

Har ett roligt äventyr jag bygger nu beserat på verkliga historier ifrån 1900-talet, det är en expidetion för att finna ett exotisk djur exempelvis en fågel, djupt där inne bor en av de största björnarna i världen, detta äventyr ska skada personerna då de saknar myggnät och annat funderar på att ge dem sjukdommar och annat beroende på vilka val de gör och vilken väg de går... till sist innan de finner fågeln om de ens gör de, så ska de finna en grotta med olika döda kadaver där BAMSE björnen bor, denna björn baseras på en historia av Sten Berman som var zoolog och försökte finna en mytomspunnen björn och gjorde det, den tros vara helt utrotad men det finns legender som talar om att den fanns, vore ballt att tämja en sådan :gremwink: GIGANTUS BJÖRNUS :gremsmile:

men för att komma till de jag ville, vart lär ni er vad detta ska regenera är det ara av ren klokhet eller finns det någon tabell för detta?
 

Syeth-hd

Warrior
Joined
13 Mar 2004
Messages
310
i mystik och magi. nästan allt går ut på hur man gör saker själv.
det finns regler hur man skapar artefakter genom ett system som påminner om magi (så gjorde jag min version av kopplet och alla andra artefakter), samt hur en karaktär skapar sådana. hur man binder besvärjelser i magiska skrifter. (scrolls)
hur man skapar egna besvärjelser och ritualer. hur man använder improviserad magi. och mycket mer. bör enligt mig köpas ifall någon funderar på eller spelar magiker.
 

Syeth-hd

Warrior
Joined
13 Mar 2004
Messages
310
japp. om man inte själv vill bidra till filament som artefakten kan använda så har man två alternativ. antingen så lagrar man ett antal filament i den och fyller på efterhand. dock så är det en kostsam process. men ett demoniskt aggregat innebär att en demon är bunden i den som alstrar filament åt en (daimotropi). detta innebär att antal laddningar är obegränsade och är en mindre kostsam metod i längden då man inte behöver ladda om. problemet är dock att det är ganska riskfyllt att frammana en demon man kan använda då denne kan bli aggresiv. för mer info se. "Mystik & Magi"
 

Praetori

Warrior
Joined
6 Sep 2004
Messages
252
Location
STHLM
I min egen lilla värld är det inte så vanligt med demoniska aggregat. Istället används något som kallas för en "kondensator". Det är en del av en artefakt (likt en accumulator). Den laddar upp en kristall eller en accumulator med lika många filament som kondensatorns magnitud per timme. I ett högmagiskt område dubblas kondensatorns effekt (för den aktuella aspekten), i ett magidött funkar den inte alls.
Enda problemet med en kondensator är att den inte slutar att dra till sig filament från omgivningen även fast tillkopplad accumulator eller kristall (eller fokus för den delen) är full.
Resultatet blir då en okontrollerad dissipation (vilket för vissa aspekter kan bli otrevligt).
Det hela löser man genom att antingen installera en aktivator till kondensatorn eller genom att installera en "dissipator" (ni fattar säkert själva hur den funkar, och JA, en fristående dissipator kan hjälpa en magiker att undvika okontrollerade dissipationer om den fungerar dvs)...

På detta sätt kan man faktiskt ha magiska lampor eller pennor, som fungerar UTAN att blanda in demoner å skräp.

Installera kondensator och installera dissipator är alkemiska processer som köps som vanligt.
De vanliga aspektreglerna gäller förstås för en kondensator.
Det går med andra ord inte att nyttja en kondensator för aspekten hydrotropi i en öken. Men så länge den är i vatten e det ok.
 
Top