Den här känns ju som att den kanske är på g ja..."Conan-ish" Sword & Sorcery till Dragonbane.
Det ska väl vara nya officiella produkter på väg? Eller har det kommit nya bud?Fler nya äventyr till Troubleshooters (Egypten, Resa till månen, Jakten på Atlantis, osv)
Jag tycker det vore synd om DoD23 blir som 5E att man försöker pressa in alla möjliga typer av spel i regelsystemet. Personligen har jag svårt att att se att det skulle gå att behålla Symbaroumkänslan i en sådan brygga.eller en brygga till DoD23 vore fint.
Håller delvis med, tex rörande player facing-systemet, förmågesystemet et c. Men jag tycker samtidigt inte det är olikt nog göra det omöjligt. Sedan är ju ursprunget ändå kopplat till DoD och det är synd på att denna fantastiska värld får såpass (relativt) lite uppmärksamhet. Jag kände ju lite likadant om YZE i allt, även om det verkar finnas en bra variation i implementationen.Jag tycker det vore synd om DoD23 blir som 5E att man försöker pressa in alla möjliga typer av spel i regelsystemet. Personligen har jag svårt att att se att det skulle gå att behålla Symbaroumkänslan i en sådan brygga.
Troubleshooters...Ett rollspel som "på ett bra sätt" emulerar sci-fi tv-serier från 60-, 70- och 80-talet. Jag tänker då på Knight Rider, The Avengers, Six Million Dollar Man, The Invisible Man, Automan m.fl.
Vi fick en spaning om att DoD såldes på Citygross för 2 veckor sedan, då det är väl ändå en blipp på den radarn tycker jag. Credit till @ChrilleTJag hade önskat mig ett rollspel som finns ute bland leksaksaffärer.