Re: Svartvitt
Varje människa har drifter, såsom överlevnadsdriften och sexualdriften (enligt mitt sätt att se på saken är dessa två drifter även de enda två drifter som existerar, vet inte hur andra ser på det). drifterna tar sig uttryck i viljor, såsom viljan att äta, viljan att knulla, viljan att bo i ett stort palats, skyddat av beväpnad militär och merd obegränsad tillgång på mat och sex, o.s.v. En person som hamnar en position som härskare över ett litet land med kontroll över en armé, skulle antagligen vara oerhört frestad att ge efter för sina drifter och inrätta sig själv i palatset ifråga, samt tillgodose sig själv med det obegränsade flöde av mat och sex som tidigare nämndes. För att sedan se till så att inga töntar från landsbygden, som av någon oförklarlig anledning har viljor (styrda av deras drifter) som går stick i stäv med ens egna viljor, kan personen bli tvungen att omedelbart eliminera alla som visar prov på upprorsanda. Voíla, vi har en totalitär maktstat, och inte i ett enda steg i proceduren har någon ondska varit involverad, bara den överlevnadsdrift och den sexualdrift som styr alla andra människor, jag, du själv, din granne, frihetskämpen som blev avrättad av exekutionsplutonen och USA:s president som med höjd näve fördömer den totalitära staten.
Det är i alla fall hur *jag* ser på saken.
/Dnalor, din finne på hornhinnan