Varulv [Mäster Ulv 5] - Runda 4

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Men är du på riktigt eller? Det var ju du och du allena som satte igång ett drev mot mig i R2, som fick BB7 att haka på. Hur menar du att försvaret "Jag kan ha gjort det, men tror inte det" skulle hålla? ALLA kan ju se vem du har röstat på, och det var DU som drog igång drev mot mig i R2, trots att du FLERA gånger sagt att du håller mig som grön.

Nu börjar du få slut på livlinor ulvajävel.
Jaja, då röstade jag ju på dig. Det är riktigt. Det satt jag ju och förklarade i går att det var i affekt för att du var spelförstörande. Och att jagintetrodde att en bybo kunde vara så kass.

BB7 gav mig rätt och han är erkänt grön.

Men det var ju inget drev. Ingen annan hakade på och sen släppte vi för att rösta i drev i stället. Inga konstigheter.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Det har jag redan sagt.
s
Suck. Jag har ju förstått i många rundor nu att du inte är intresserad av att läsa mig med minsta välvilja så jag borde inte bli förvånad.

Jag fick kritik i går (kritik som i ”ut med Impetigo som baralågflyger!!!”) för att jag löste i tråden men inte skrev.

I dag har jag skrivit allt efterosm, jag har försökt att skriva i mina inlägg hur långt i tråden jag läst när jag svarat.

Så du kan se om du tittar på tidsangivelserna att du inte hade ”sagt det redan” i lin verklighet, dvs där jag läste i tråden.

Nu får du lugna dig lite igen, alla har redan förstått att du gärna vill ha ut mig. Du behöver inte upprepa det hela tiden.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,434
Och återigen missar jag @Waterhouse !

Vad säger du om upploppet runda tre? Hur ser du på Anthrox just nu?
På mobilen, återkommer med längre kommentar senare, men kan kort redogöra för hur jag tänkte runda 4.
Vi som röstade ut Sidd ska givetvis misstänkas. Jag tror dock omröstningen stod mellan två gröna spelare. Jag hade börjat misstänka Anthrox för att vara hjärnan bakom de ständiga misslyckandena. När han plötsligt bytte från Sidd som han varit på tidigare anade jag ugglor i mossen och bytte till Sidd som motdrag till hans plan. Och Skarpskytten ville jag absolut inte ha ut.

Impetigo gjorde sig rödare när han kom tillbaka och blir ännu rödare idag, så med facit i hand skulle jag stått kvar på honom i R3, och tycker han är rödare än Anthrox nu.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,434
På mobilen, återkommer med längre kommentar senare, men kan kort redogöra för hur jag tänkte runda 4.
Vi som röstade ut Sidd ska givetvis misstänkas. Jag tror dock omröstningen stod mellan två gröna spelare. Jag hade börjat misstänka Anthrox för att vara hjärnan bakom de ständiga misslyckandena. När han plötsligt bytte från Sidd som han varit på tidigare anade jag ugglor i mossen och bytte till Sidd som motdrag till hans plan. Och Skarpskytten ville jag absolut inte ha ut.

Impetigo gjorde sig rödare när han kom tillbaka och blir ännu rödare idag, så med facit i hand skulle jag stått kvar på honom i R3, och tycker han är rödare än Anthrox nu.
Hur jag tänkte runda 3 såklart
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,191
Location
Uppsala (Umeå)
Rösträkning R3

Jag spoilermärker en ganska maxad lista här. Med reservation för fel, jag har gjort så gott jag kan.

Röster R3

231018 22:14 Anthrox>LegoIvar

LegoIvar (1) Anthrox

231018 22:15 Basenanji>Sidd

LegoIvar (1) Anthrox
Sidd (1) Basenanji

231018 22:24 Skarpskytten>Sidd

Sidd (2) Basenanji, Skarpskytten
LegoIvar (1) Anthrox

231018 22:46 Hägerstrand>Empiricus

Sidd (2) Basenanji, Skarpskytten
LegoIvar (1) Anthrox
Empiricus (1) Hägerstrand

231018 23:44 Hägerstrand>Waterhouse

Sidd (2) Basenanji, Skarpskytten
LegoIvar (1) Anthrox
Waterhouse (1) Hägerstrand

231019 00:10 Brynolf>Andersson

Sidd (2) Basenanji, Skarpskytten
LegoIvar (1) Anthrox
Waterhouse (1) Hägerstrand
Andersson (1) Brynolf

231019 07:15 Anthrox>Sidd

Sidd (3) Basenanji, Skarpskytten, Anthrox
Waterhouse (1) Hägerstrand
Andersson (1) Brynolf

231019 08:03 Waterhouse>Impetigo

Sidd (3) Basenanji, Skarpskytten, Anthrox
Waterhouse (1) Hägerstrand
Andersson (1) Brynolf
Impetigo (1) Waterhouse

231019 09:36 LegoIvar>Andersson

Sidd (3) Basenanji, Skarpskytten, Anthrox
Andersson (2) Brynolf, LegoIvar
Waterhouse (1) Hägerstrand
Impetigo (1) Waterhouse

231019 09:58 Hägerstrand>Skarpskytten

Sidd (3) Basenanji, Skarpskytten, Anthrox
Andersson (2) Brynolf, LegoIvar
Impetigo (1) Waterhouse
Skarpskytten (1) Hägerstrand

231019 10:14 HerrK>Anthrox

Sidd (3) Basenanji, Skarpskytten, Anthrox
Andersson (2) Brynolf, LegoIvar
Impetigo (1) Waterhouse
Skarpskytten (1) Hägerstrand
Anthrox (1) HerrK

231019 10:14 Andersson>Skarpskytten

Sidd (3) Basenanji, Skarpskytten, Anthrox
Andersson (2) Brynolf, LegoIvar
Skarpskytten (2) Hägerstrand, Andersson
Impetigo (1) Waterhouse
Andersson (1) LegoIvar
Anthrox (1) HerrK

231019 10:20 Brynolf>Skarpskytten

Sidd (3) Basenanji, Skarpskytten, Anthrox
Skarpskytten (3) Hägerstrand, Andersson, Brynolf
Impetigo (1) Waterhouse
Andersson (1) LegoIvar
Anthrox (1) HerrK

231019 10:47 Octagonal>LegoIvar

Sidd (3) Basenanji, Skarpskytten, Anthrox
Skarpskytten (3) Hägerstrand, Andersson, Brynolf
Andersson (1) LegoIvar
Impetigo (1) Waterhouse
Anthrox (1) HerrK
LegoIvar (1) Octagonal

231019 13:55 Sidd>Skarpskytten

Skarpskytten (4) Hägerstrand, Andersson, Brynolf, Sidd
Sidd (3) Basenanji, Skarpskytten, Anthrox
Impetigo (1) Waterhouse
Andersson (1) LegoIvar
Anthrox (1) HerrK
LegoIvar (1) Octagonal

231019 14:59 Basenanji>Impetigo

Skarpskytten (4) Hägerstrand, Andersson, Brynolf, Sidd
Sidd (2) Skarpskytten, Anthrox
Impetigo (2) Waterhouse, Basenanji
Andersson (1) LegoIvar
Anthrox (1) HerrK
LegoIvar (1) Octagonal

231019 15:58 Octagonal>Impetigo

Skarpskytten (4) Hägerstrand, Andersson, Brynolf, Sidd
Impetigo (3) Waterhouse, Basenanji, Octagonal
Sidd (2) Skarpskytten, Anthrox
Andersson (1) LegoIvar
Anthrox (1) HerrK

231019 16:25 Sidd>Impetigo

Impetigo (4) Waterhouse, Basenanji, Octagonal, Sidd
Skarpskytten (3) Hägerstrand, Andersson, Brynolf
Sidd (2) Skarpskytten, Anthrox
Andersson (1) LegoIvar
Anthrox (1) HerrK

231019 16:27 LegoIvar>Impetigo

Impetigo (5) Waterhouse, Basenanji, Octagonal, Sidd, LegoIvar
Skarpskytten (3) Hägerstrand, Andersson, Brynolf
Sidd (2) Skarpskytten, Anthrox
Anthrox (1) HerrK

231019 16:47 Impetigo>Sidd

Impetigo (5) Waterhouse, Basenanji, Octagonal, Sidd, LegoIvar
Sidd (3) Skarpskytten, Anthrox, Impetigo
Skarpskytten (3) Hägerstrand, Andersson, Brynolf
Anthrox (1) HerrK

231019 16:52 Anthrox>Skarpskytten

Impetigo (5) Waterhouse, Basenanji, Octagonal, Sidd, LegoIvar
Skarpskytten (4) Hägerstrand, Andersson, Brynolf, Anthrox
Sidd (2) Skarpskytten, Impetigo
Anthrox (1) HerrK

231019 17:11 Waterhouse>Sidd

Skarpskytten (4) Hägerstrand, Andersson, Brynolf, Anthrox
Impetigo (4) Basenanji, Octagonal, Sidd, LegoIvar
Sidd (3) Skarpskytten, Impetigo, Waterhouse
Anthrox (1) HerrK

231019 17:26 HerrK>Sidd

Sidd (4) Skarpskytten, Impetigo, Waterhouse, HerrK
Skarpskytten (4) Hägerstrand, Andersson, Brynolf, Anthrox
Impetigo (4) Basenanji, Octagonal, Sidd, LegoIvar

231019 18:01 Empiricus>Sidd

Sidd (5) Skarpskytten, Impetigo, Waterhouse, HerrK, Empiricus
Skarpskytten (4) Hägerstrand, Andersson, Brynolf, Anthrox
Impetigo (4) Basenanji, Octagonal, Sidd, LegoIvar

231019 18:35 Sidd>Skarpskytten

Sidd (5) Skarpskytten, Impetigo, Waterhouse, HerrK, Empiricus
Skarpskytten (5) Hägerstrand, Andersson, Brynolf, Anthrox, Sidd
Impetigo (3) Basenanji, Octagonal, LegoIvar

231019 18:45 Basenanji>Skarpskytten

Skarpskytten (6) Hägerstrand, Andersson, Brynolf, Anthrox, Sidd, Basenanji
Sidd (5) Skarpskytten, Impetigo, Waterhouse, HerrK, Empiricus
Impetigo (2) Octagonal, LegoIvar

231019 19:24 Octagonal>Skarpskytten

Skarpskytten (7) Hägerstrand, Andersson, Brynolf, Anthrox, Sidd, Basenanji, Octagonal
Sidd (5) Skarpskytten, Impetigo, Waterhouse, HerrK, Empiricus
Impetigo (1) LegoIvar

231019 Brynolf>Sidd

Sidd (6) Skarpskytten, Impetigo, Waterhouse, HerrK, Empiricus, Brynolf
Skarpskytten (6) Hägerstrand, Andersson, Anthrox, Sidd, Basenanji, Octagonal
Impetigo (1) LegoIvar

231019 21:11 LegoIvar>Sidd

Sidd (7) Skarpskytten, Impetigo, Waterhouse, HerrK, Empiricus, Brynolf, LegoIvar
Skarpskytten (6) Hägerstrand, Andersson, Anthrox, Sidd, Basenanji, Octagonal

231019 22:00 Spökrösten>Anthrox

Sidd (7) Skarpskytten, Impetigo, Waterhouse, HerrK, Empiricus, Brynolf, LegoIvar
Skarpskytten (6) Hägerstrand, Andersson, Anthrox, Sidd, Basenanji, Octagonal
Anthrox (1) Spökrösten
En tolkning av vad som händer (Tidsangivelserna i Basses lista stämmer inte, men ordningen verkar göra det):
1) Empiricus (bevisat grön) kommer in med sista obundna rösten. Lite från höften röstar han på Sidd även om han inte riktigt verkar helt övertygad själv. Ställningen blir ni 5 Si/4 Ska /4 Imp.

2) Sidd (bevisat grön) flyttar sin röst till Skarpskytten för att rädda sig själv. Det räddar honom inte direkt eftersom han måste ha en röst till. Blåslampan på Impe minskar betänkligt och det börjar bli ett tvåhästars-race 5 Si/5 Sk/3 Imp

3) Basse gör det hela till ett tydligt dubbeldrev genom att flytta sin röst till Skarpskytten. Nu är Sidd räddad och Impetigo off the hook om inget väldigt oväntat händer 6 Sk/ 5 Si / 2 Imp

4) Octagonal, som nu sitter i ett dött drev flyttar sin röst till Skarpskytten, som nu ligger ordentligt pyrt till. 7 Sk /5 Si/1 Imp

5) Brynolf flyttar nu sin röst från Skarpskytten till Sidd vilket gör att Sidd nu är på utröstningsplats igen. Motiveringen ( i post 342) är "han är inte så pigg på att få ut Skarpskytten i alla fall" samt att han rödat Sidd sedan "hans panikfladder i R2". Den ursprungliga rösten på Skarpskytten ( i post 103) var för att Brynolf inte misstänkte honom men ville ha lite press på honom. 6 Si/6 Sk / 1 Imp

6) LegoIvar lägger så den avgörande rösten på Sidd ( i post 369) och gör därigenom spökrösten överflödig eftersom den inte kan ändra resultatet (om det inte är en utslagsröst i spel). Motiveringen är den luddiga "Mindre en röst mot Sidd än en röst för Skarpskytten. Jag tycker att hen har varit grön och Sidd gul, så om man blir tillsagd att avgöra en standoff blir motiveringarna halvdåliga." Rösten kommer dessutom i ett läge där han tidigare sagt att han inte skulle kunna delta på kvällen. 7 Si/ 6 Sk

Om det är operation "Rädda @Skarpskytten" vi ser här så är @Brynolf röst problematisk. Motiveringen är svag men det var den rösten som krävdes för att det ö h t skulle vara möjligt att rösta ut Sidd. Här osar det ulv. @LegoIvar har en motivering för rösten på Sidd som är underlig, men kanske inte helt ologisk i o m att han var under press som den siste i det döda Impe-drevet. Men det är ju inte omöjligt att han är en stressad och oerfaren ulv.

Hur många ulvar har vi då i Sidd-drevet på slutet? Det beror på. Om det vi ser är ett försök att rädda ulven Skarpskytten, som fick ett väldigt starkt drev emot sig på seneftermiddagen, så är väl Skarpskytten själv och någon till, gissningsvis Brynolf ulv.

Sedan kan det finnas andra alternativ såklart. T ex kan ingen av de båda utröstningskandidaterna ha varit ulv. Men samtidigt vill inte ulvarna hamna i ett läge där alla är i samma drev. Det skulle också kunna förklara Brynolfs sena byte till Sidd-tåget. I så fall har man tre ulvar i den här skaran av sju röster på Skarpskytten - (Hägerstrand, Andersson, Brynolf, Anthrox, Sidd, Basenanji, Octagonal)
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,191
Location
Uppsala (Umeå)
Hmm, jag är benägen att skrota hela mitt hittils insamlade gräv på dig enbart tack vare den här posten.

Hand upp alla rutinerade spelare som haft Impe på en rödlista?
1) Gräv ändå - man vet aldrig. Och kanske ser man andra saker under tiden?

2) Jag har länge haft Impe på min röd-radar. Det var bl a därför som jag siade honom.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Anthrox case i post 110:



(Jag skriver på telefon så det är hopplöst med så här många citat som skulle krävts. Allt nedan är svar i ordning på argumenten Anthrox listar upp)



Gav sig på Octa för ett uppenbart skämt



Nej, jag frågade Octa om han skämtade och när han inte gav ett rakt svar skrev jag att om han inte gjorde det var det en märklig sak att mena och om han skämtade var det brus (detta var r1 med 17 deltagare).



Ja, jag var enot outning. Det är ju en självklarhet. Ditt resonemang om att det hade varit bra att outa är helsnurrigt.



Jag blandar alltid in känslor i mina poster. Det är ett bra sätt att signalera grönhet. Jag skriver ocensurerat och i affekt. Pratar MED STORA VOKSTÄVER och lever runt.



Och ja, jag förösker alltid manipulera mottagaren med sympatiska ord, värdeladdade eller bedjande till mjuka värden. Det är mest effektivt. Och det är roligt att skämta så det gör jag ganska ofta (inte så mycket i r1 med 17 spelare helst).



Min ulvlista i r1 var inte perfekt. Jag stack ut hakan och ville driva tanken om att fanns fyra ulvar i spel i en tidsanda när de flesta räknade med tre ulvar.



Jag sköt ned din bajsplan i väldigt MJUKA ordalag. Däremot var jag glasklar med att planen inte var genomförbar. Det var den inte. Inte på tusen år. Det är därför de kallar den ”bajsplanen”.



Du var spelförstörandw under r2 som sagt. Jag grönade dig sen bär jag gjorde mittbyttersta för att lösa dig som bybo och tänkte då att det faktiskt gick att käsa dig som en totalt vilsen bybo. Nu i r4 är det allt svårare att läsa dig så och spöktåget gör uppenbarligen inte den läsningen vilket får mug att våga lita på min magkänsla trots att jag är medveten om att jag har bas mot dig iom att du tar alldeles för myclet plats och dessutom driver ett fullständigt värdelöst drev mot mig.



Jag löste en stor del av ditt inlägg i r2, det var som sagt bara blablabla första halvan, sen skrattadw jag åt din kommentar ”jag har aldrig sagt att jag är grön”, sen såg jag att det var otroligt mycket mer text och då blev jag sur i stället och gav upp.



Caset mit Sidd blev starkare när Sidd försvarade sig allt sämre. Det är inte första gången Sidd släpas mot galgen och förbannar mitt namn i svavelosande ramsor så det var inget nytt, när han görsökte få det till att jag var ”lågflygande” tyckte jag dock att det varnuppenbart en ulv som greppade efter halmstrån.



Jag jobbade hårdare med att rinta dreven i slutet av r2, ja. Det har jag sagt tidigare att det var för att jag sjölb inte ville åka ut. Jag borde som sagt flyttat min röst till Sidd och inte Fjodde där. Misstag pga nervositet att själv åka ut.



Jag gömde mig i imperfekt (eller vad det nu heter nuförtin) bakom att Andersson siade mig grön. D ett var hål i huvudet att ta ut mug i r2 pga att Andersson siat mig geön, har man inte förstått det än behöber man gå en varulvskurs. Nu gömmer jag mig inte det linsta bakom siandet, vi vet att Andersson är naiv eller (som jag själv tror i förtsa handk) ulv.



Jag skrev rödlistan snabbt iom att väldigt många röstadw på mig för att jag knte skrivit nåt.



Jag glömde mycket riktigt herrk och efter någon mknut insåg jag detta och skrev ett specifikt inkägg om herrk för att han skulle komma med på listan.



Det blev mer intressant att diskutera spelupplägget i r3. Du skriver stt vi mer eller mindre löst det redan vilket visar hur svagt du spelar denna rundan för det är inte alls sant.



Ja, som sagt ycker jag att du spelat dåligt bortsett från inledningen av r1. Smre och sämre i atort men bättre i slutet av r2. Jag skrev tydligt att jag ville ha ut dig även om du var bybo t ex. Jag tyckte också under långs perioder att du var kass men knte tydligt ulvig. Nu tycker jag att du är ulvig helt enkelt.



Jag försvinner långa stunder när jag r på jobbet.



Jag har inge hunnit svara på alla dina frågor och kommentaraer riktade mot mig. De är substanslösa så det ger inte så myclet och jag har prioriterat att skriva viktigare saker.



Har du fel som bybo är det inte så mycket hatten av till ulvlaget som skämsstrut till byn.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,394
Dåså, välkommen tillbaka i matchen Impe!

Hur resonerar du ifall jag åker ut denna rundan och ni får se att jag är grön?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,394
En annan tagning, som grundar sig i Basses röstmojäng tidigare:
Vilka är det som drevats i varje runda? Vilka rundor har vi ställt en bybo mot en bybo, så att ulvarna kommit undan och kunnat lägga sig var de vill?

Min energi börjar droppa och jag är inte helt säker på hur många fler gånger jag orkar läsa igenom alla trådar, så kom igen nu byn och gör det mesta vi kan av den här situationen.

@HerrK du röstade på mig I R3, hur resonerar du ifall jag åker ut i denna rundan och ni får se att jag är grön?

Alla som har haft mig som röd (kommer inte ihåg vilka det är nu), hur resonerar ni ifall jag åker ut i denna rundan och ni får se att jag är grön?
 

HerrK

Veteran
Joined
9 Oct 2023
Messages
59
Ok, innan jag blir helt tokig med mina röda trådar på en anslagstavla så behöver jag få lite input på röstordningen R3 från er andra! Hur förstår ni händelserna igår?

Sedan ber jag @HerrK @Brynolf @Skarpskytten samt @LegoIvar att ge oss sina listor på gröna och röda just nu. Vilka vill ni verkligen rösta ut? Vilka vill ni verkligen inte rösta ut?
Återkommer med lista och röst ikväll nån gång runt 20, inte hunnit läsa ikapp än och gör det då.

Vill även flagga redan nu för att min förening har höstarbetsdag imorgon från klockan 10, vilket innebär att jag med största missar de kritiska timmarna innan utröstning imorgon. Kommer att vara mest aktiv från 22-23 ikväll och nån timme framåt därifrån.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Min grön-rödlista just nu

Röda (högst upp=mest röd)
LegoIvar <<<<<< där ligger min röst
HerrK, minns ni hans mycket modesta R1? Nu får vi stöta på en helt annan personlighet. Jag tror att HerrK är ulv med LegoIvar.
Skarpskytten, försvarar och förklarar sig bra, det är grönskimrande med hans analyser, men samtidigt har vi caset mot Sidd och hur han och de två andra här verkar hänga ihop som t ex Empiricus påpekat.

Gula
Anthrox, skriver bra och mycket, men spökenas kommentar bör inte viftas bort och intensiteten i tjafset med Impetigo kan mycket väl vara en stressad ulv. Om jag ska skrota min "LegoIvar et al är ulvarna!"-hypotes hamnar min röst på Anthrox.
Impetigo, bråkar rejält med Anthrox just nu. Jag har sett honom som grön, men är nu osäker. Mot bakgrund av hans tidigare frånvaro i spel blir bråket med Anthrox oroande.
Brynolf, egentligen grön väl, men så var det där med röstflytten till Sidd som jag inte kan skaka av mig. Det är förstås möjligt att Brynolf är bybo som fläckas av en oturlig placering
Octagonal, jag tycker att han grönas av sin röst på Skarpskytten i ett läge då han hade blivit ensam avgörande. Spelar lugnt (för lugnt?) och sansat.
Hägerstrand, spelar bra men gör mig ganska obekväm med hänvisningar till spökröster och lådor.

Gröna
Andersson, naiv siare tänker jag. Kan vara ulv som claimar siare, men det verkar funka dåligt med den persona jag förknippar med Andersson.
Waterhouse, förnuftig och redig.

Mäster Ulvs val av förmågor mm

Jag tror i det här läget att vi har att göra med en snålulv enligt min teori. Om vi hade haft siare, väktare mm så hade det framkommit nu. Mäster Ulv har gjort det lätt för sig och köpt två kompisar (kostnad 0), naiv siare (inkomst 2), dubbla nattmord (kostnad 4), spökby (inkomst 2). Det går säkert att se andra scenarion, men jag tycker att det här lite tråkiga alternatviet är mest Ockhams rakkniv. Frågan vem som skulle kunna välja det? HerrK? Skarpskytten? LegoIvar? Tja, kanske. En Impetigo eller Anthrox hade nog gjrot andra val. Eller så är det här typiskt för en Anthrox som förstår att han kommer kunna spela sig genom partiet på begåvning och spelförståelse.

Hur bör vi agera nu?
Idag har fokus legat på LegoIvar m fl , men visst borde jag läsa Anthrox bättre, med tanke på spökenas tydliga direktiv. Jag tycker ändå att det kunde vara skönt om vi röstade ut LegoIvar bara för att veta att en lågflygande ninja inte lurar oss igen.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
897
Jag har också haft mycket idag, så har inte kunnat läsa ikapp eller tänka utan de gånger jag varit inne har jag fokuserat på att svara där jag blivit pingad eller citerad. Ska sitta ikväll och försöka få en bättre överblick

I morgon ska jag gå på ett event och leka med krigsgubbar från 10-20. Kommer vara inne här i mellanrummen och hänga med i hur rösterna rör sig i alla fall.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,394
Jag tror i det här läget att vi har att göra med en snålulv enligt min teori. Om vi hade haft siare, väktare mm så hade det framkommit nu. Mäster Ulv har gjort det lätt för sig och köpt två kompisar (kostnad 0), naiv siare (inkomst 2), dubbla nattmord (kostnad 4), spökby (inkomst 2). Det går säkert att se andra scenarion, men jag tycker att det här lite tråkiga alternatviet är mest Ockhams rakkniv. Frågan vem som skulle kunna välja det? HerrK? Skarpskytten? LegoIvar? Tja, kanske. En Impetigo eller Anthrox hade nog gjrot andra val. Eller så är det här typiskt för en Anthrox som förstår att han kommer kunna spela sig genom partiet på begåvning och spelförståelse.
Du menar alltså att jag som ulv skulle Outa ulvarnas spelupplägg redan i min första post? 😀
Ballsy move, men det gjorde jag ju förvisso ett den enda gången jag varit ulv med.
 

LegoIvar

Inte veteran
Joined
10 Jun 2022
Messages
198
Okej, kanske sämsta ursäkten till lågflyande, men wi-fi är nere hemma. Blir nog inte mer ikväll
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,394
@Basenanji, vilka är.mina ulvkumpaner och hur resonerar du kring spelet om jag åker ut denna rundan och ni ser att jag är grön?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,394
Okej, kanske sämsta ursäkten till lågflyande, men wi-fi är nere hemma. Blir nog inte mer ikväll
Det är lite för många såna här poster om att alla ska lågflyga hela tiden 😥
Hinner du skriva av dig om dina tankar något innan rundan är slut? Annars riskerar du nog att åka snart, få personer verkar lita på att du är bybo.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Dåså, välkommen tillbaka i matchen Impe!

Hur resonerar du ifall jag åker ut denna rundan och ni får se att jag är grön?
Katastrof som sagt.

Då åker antagligen jag nästa runda och då är det kört.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Impetigo, bråkar rejält med Anthrox just nu. Jag har sett honom som grön, men är nu osäker. Mot bakgrund av hans tidigare frånvaro i spel blir bråket med Anthrox oroande.
Jag var ju på jobbet!

Vad är detta för förakt mit en vanlig working class hero?!!

Remember this. The people you're trying to step on, we're everyone you depend on. We're the people who do your laundry and cook your food and serve your dinner. We make your bed. We guard you while you're asleep. We drive the ambulances. We direct your call. We are cooks and taxi drivers and we know everything about you. We process your insurance claims and credit card charges. We control every part of your life. Do not duck with us! 😎
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,394
Katastrof som sagt.

Då åker antagligen jag nästa runda och då är det kört.
Kämpa lite nu! Kommer du bara lägga dig på rygg och låta byn förlora? Om du är bybo, hur kan vi lösa situationen? Vilka är dina topp 3 ulvar förutom mig? Hur kan du göra för att gröna dig själv om jag åker?
 
Top