Jag skriver ingen lista för att det är för plebejer, men jag kan summera mina tankar om varje spelare lite kort:
Basse - verkar välvillig och vettig. Har dock nästan enbart hållit sig i det allmänna snarare än det specifika, vilket är en aktivitet jag tror är superlätt för en rutinerad spelare som Basse att fejka som ulv. Varken grön eller röd.
Vimes - verkar välvillig och vettig. Har dock nästan enbart hållit sig i det allmänna snarare än det specifika, vilket är en aktivitet jag tror är superlätt för en rutinerad spelare som Vimes att fejka som ulv. Grön (för att jag vet det).
Sidd - grön är min uppfattning nu. Sidd spelar sammanhållet och skarpt, vågar vara specifik och rycka i saker. Han har förstås fel ibland, men så är det. Mest konstruktiv i byn just nu. Samtidigt vill jag lägga en brasklapp här: jag brukar tycka att Sidd är svårläst, och har aldrig läst honom så entydigt som jag gör nu. Hans spelstil är lite annorlunda än den brukar vara (mindre fladdrig och mer koherent), som några påpekat. Jag vet dock inte varför det ska vara en ulvindikation nädvändigtvis: Sidd har många vändor som ulv under bältet, så jag tror inte vi kommer kunna fästa ulvsvansen på honom för att han spelar lite annorlunda. Jag tror mer på att Sidd som spelare (oavsett fraktion) utvecklas.
Impetigo - Har sett helt ok ut hittills. Grejen han plockat upp på Octo är inte helt dum (inte minst för att vara en scumtell i R1), men det är å andra sidan en typisk grej att plocka upp och blåsa upp som ulv (jag hade 100 % gjort det om jag var ulv). På den grönare halvan, men knappast grön.
Octo - Jag vet inte. Octo är rätt ny (tredje spelet?). Aktivt spel, men jag är inte alls så förtjust i den här diskussionen om hur ulvarna "borde" nattmörda. Känns lite för mycket som en setup för att sparar någon av högprofilerna för att brunsmeta istället. (Min uppfattning är ju för övrigt att nattmordsanalys -- oavsett om den sker pre eller post mortem så att säga -- är otjänligt beslutsunderlag för byn). Gul, kan vara aktuell för utröstning.
Khan - Jag vet att han har skrivit, men vet inte vad han skrivit. Typisk indikator på ulveri för mig. Å andra sidan har Khan en laid back och lite försiktig stil även som bybo. Kan vara ett alternativ för utröstning ändå.
Fjodor - Har tuggat luft med oss andra. Det enda jag minns av hans inlägg är den här fjösiga listan som Sidd plockade upp. R1-scumtell tycker jag nog ändå. Fjodor reagerar på Sidd och mig på ett sunt sätt dock, så den mildras lite.
BioBonker - Har varit aktiv, men lite samma situation som Khan. Jag har svårt att dra mig till minnes vad Bio engagerat sig i.
---
Summa summarum: Basse är svår att uttala sig om ännu. Sidd verkar vara schyrrebyrre. Imp verkar helt ok också. Octo har kanske skummat lite. Khan och BioBunker behöver jag nog titta närmare på. Fjodor kan vara aktuell för schavotten, men där behöver jag nog kolla lite mer noga.
Jag gör såhär (men
@RasmusL ! Vars är du?):
Röst: @Octagonal