DeBracy
Eventuellt helt fantastisk
Hörni, om man vill anpassa andra settings till nya Drakar och Demoner kommer man ju åka på det här att många av dem domineras av människor... och då blir det lite trist att alla har samma släktesförmåga.
Jag ögnade igen listan på hjälteförmågor och ett par av dem känns som de skulle kunna vara lämpliga alternativ, då mer som något medfött eller nåt som hör ihop med ens bakgrund snarare.
De jag tänker på i första hand:
Enstöring
Förklädnad
Gott läkekött
Insikt
Ormmänniska
Orädd
Jag tvekar lite på Falköga (känns lite magiskt/alviskt men kan passa beroende på världen), och Ynkrygg (helt enkelt kanske inte så kul att använda/bli utsatt för...? Men det kanske är min smak bara...).
Tar man med Enstöring så kanske Stigfinnare och Mästerkock ska vara med också, för de köper ju bort samma typer av besvär.
Tycker ni de känns ungefär jämförbara i kul och brahet med Anpasslig?
Jag ögnade igen listan på hjälteförmågor och ett par av dem känns som de skulle kunna vara lämpliga alternativ, då mer som något medfött eller nåt som hör ihop med ens bakgrund snarare.
De jag tänker på i första hand:
Enstöring
Förklädnad
Gott läkekött
Insikt
Ormmänniska
Orädd
Jag tvekar lite på Falköga (känns lite magiskt/alviskt men kan passa beroende på världen), och Ynkrygg (helt enkelt kanske inte så kul att använda/bli utsatt för...? Men det kanske är min smak bara...).
Tar man med Enstöring så kanske Stigfinnare och Mästerkock ska vara med också, för de köper ju bort samma typer av besvär.
Tycker ni de känns ungefär jämförbara i kul och brahet med Anpasslig?