Nekromanti Lucas

samiis

Warrior
Joined
20 Sep 2002
Messages
355
Location
Kristianstad
Hörde häromdan att George Lucas funderade på att göra episode 7-9 av starwars, men gav upp detta för att han inte orkade.

Han bestämde sig istället för att göra en del 4 av Indiana Jones...

Någon som hört mer om detta, typ vem som ska spela huvudroll o när filmen kan komma ut på bio... ??

kan iofs ta ett tag
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Varför inte?

De lär ju inte låtsas som om han inte har åldrats utan tvärt om utnyttja det till fullo i manuset...

chrull
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Bara de inte parar ihop honom med någon 25-årig blondin. Sånt är minst sagt äckligt.
Något som däremot hade varit coolt hade varit tre generationer Jones i samma film. Connery-farfar, Ford-far och någon annan som son eller dotter. Mycket intressant.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
  • Lucas gör inte Indy Jones för att han har tröttnat på Star Wars, utan för att det har dykt upp en möjlighet att göra en ny Indy-rulle med Spielberg, Ford och Capshaw - och eftersom de är bundisar så hoppade de på allihop.
  • Han gör inte Episode 7-9, eftersom de ståry-idéerna om Imperiets fall redan har utnyttjats.
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Tydligen ska båda karaktärerna Willie Scott och Marion Ravenwood vara med. Karen vs Kate ?
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Bara de inte parar ihop honom med någon 25-årig blondin

så som de verkar göra i nästan alla Sean Connerys filmer nu förtiden...
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
jag skulle vilja ha en del 7-9
inte för att jag tycker att star wars är sä bra att det behöver det utan snarare föra de måste avsluta historien. imperiets fall, rebellernas vad det nu kan heta, osv. om det lyckas bli fler jedis osv.
eftersom det har kommit massa böcker som säger så så kan man ju tro att det kan bli så men frågan är om alla böcker som getts ut med trycket star wars är officiella
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
" Bara de inte parar ihop honom med någon 25-årig blondin"

så som de verkar göra i nästan alla Sean Connerys filmer nu förtiden...
Nu är du orättvis, de flesta har väl varit mörkhåriga?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"inte för att jag tycker att star wars är sä bra att det behöver det utan snarare föra de måste avsluta historien. imperiets fall, rebellernas vad det nu kan heta, osv. om det lyckas bli fler jedis osv."

...det är ju avslutat. Imperiet har fått smisk, kejsaren är död, Luke Skywalker är den förste i en ny rad med jedi, Anakins heder har återupprättats, och den nya republiken är ett faktum. Vad finns det mer att tillägga?

"eftersom det har kommit massa böcker som säger så så kan man ju tro att det kan bli så men frågan är om alla böcker som getts ut med trycket star wars är officiella"

Det finns tre nivåer på material.

Canon eller "heligt" är filmerna, radiopjäserna och romanerna som är skrivna efter manuset.
Endorsed eller "godkänt" är allt annat som LucasFilm har satt godkäntstämpeln på, till exempel rollspelen, romanerna, serierna et cetera. Detta brukar sättas in i det som kallas för "Expanded universe".
Inofficiellt är allt annat.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
...det är ju avslutat. Imperiet har fått smisk, kejsaren är död, Luke Skywalker är den förste i en ny rad med jedi, Anakins heder har återupprättats, och den nya republiken är ett faktum. Vad finns det mer att tillägga?
Har sådana detaljer som att det inte finns någon vettig fortsättning någonsin hindrat Hollywood från att göra uppföljare till kassasucceer?
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå

det har de faktiskt haft... det måste väl ha att göra med att Connery är blondin...


Alltså vilka filmer tänker ni på? Jag kan bara komma på entrapment, och Bond-filmerna såklart, men dom räknas knappast som "nu för tiden". :gremsmile:

Vilka fler filmer spelar han mot unga blondiner/brunetter?

Hur som helst så tycker jag att det låter spännande med en ny Indy film! Fast jag måste erkänna att jag ännu inte sett första filmen! :gremblush:: Det måste verkligen göras snart!

/Balderk, något frånvarande, måste sluyta spela couronne så mycket! Vill foruma mer...
 

Evil Peter

Hero
Joined
23 May 2000
Messages
1,008
Location
Västerås och Fagersta
Lucas sade i en intervju för ungefär 3 år sedan (kommer inte ihåg exakt när jag läste den) att han förmodligen inte skulle göra något mer med Star Wars pga att han börjar bli gammal och han vill göra andra saker, men att man aldrig ska säga aldrig. Han sade "fråga mig om 15 år" (ungefär).

Han har alltså själv inte stängt dörren helt även om han ser det som högst osannolikt att det blir någon fortsättning. Att storyelement från vad som tidigare var tänkt som episoderna 7-9 redan har använts spelar ju föga roll eftersom han kan skriva nytt. Inget är satt i sten från hans orginalidé då t ex den nya trilogin genomgått en del förändringar under tiden manuset skrevs. Att han gör Indy visar att han kan ändra sig eftersom han tidigare sade att han bara ville göra smalare filmer efter han gjort klart den nya trilogin.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Har sådana detaljer som att det inte finns någon vettig fortsättning någonsin hindrat Hollywood från att göra uppföljare till kassasucceer?"

Jag kan faktiskt komma på ett fall. Mel Gibson sade i en intervju att han väldigt gärna skulle spela i "Hamlet 2 - Återkomsten", men att han avstod emedan teaterkritikerna skulle halshugga honom på livstid om han försökte. :gremwink:
 
G

Guest

Guest
Jag kan faktiskt komma på ett fall. Mel Gibson sade i en intervju att han väldigt gärna skulle spela i "Hamlet 2 - Återkomsten", men att han avstod emedan teaterkritikerna skulle halshugga honom på livstid om han försökte

Har ett exempel till: Leo DiCaprio påstod att en uppföljare till Titantic varit planerad. Iden var att Leo skulle ha överlevt i 90 år på botten av havet i en luftbubbla. Han skulle flyta upp och med hjälp av några glada gossar leta upp sin ungdomskärlek (den gamla tanten i ettan).
Av förståeliga skäl blev det inget, vilket åtminstone jag är otroligt tacksam för.
 
Top