Nekromanti Lone Wolf and Cub

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
...så. Efter 27 böcker och omkring 6000 sidor så har jag nu läst klart Kazuo Koikes och Gozeki Kojimas mastodont-epos Lone Wolf and Cub.

...åjävlar vilket slut!
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Naturligtvis läste du den japanska utgåvan... :gremlaugh:

Och jag som precis har börjat samla Hellblazer och Metabarons.
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,347
Location
Helsingborg
Hur ska Krillekulten lyckas överleva detta dråpslag mot Krilles image som allvetande.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Mata baroner [ot]

Vad ÄR metabarons egentligen?

Alltså. jag har sett serierna.
Jag har sett rollspelet.

Men vad fan handlar det om egentligen.

Kort förklaring tack (maks 1600 tegn inkl. blanksteg - overskridelser medfører betygsavdrag (för att citera min tenta...)

chrull
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Jag som trodde att det bara var orginalutgåvorna som gällde bland finlirare... :gremgrin:
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
jag har bara det första albumet, har det ngn handling egentligen tycker det mest verkar vara massa fristånde avsnitt
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"jag har bara det första albumet, har det ngn handling egentligen tycker det mest verkar vara massa fristånde avsnitt "

Ja, den har en handling. De första tio albumen är löst sammanhängande avsnitt som etablerar bakgrund och miljö, där man får reda på varför Ogami lever som fredlös, varför han har valt just den vägen, och varför han hatar Yagyu. Sen kommer en sju åtta album till som fördjupar konflikten mellan antagonist och protagonist. Sen kommer ytterligare sju åtta album där antagonist och protagonist sätter kurs mot varandra för att göra upp. Och sedan kommer ett par tre album där de gör upp.

Så ja, den har en handling, och när man har läst klart hela faderullan så inser man plötsligt hur fantastiskt välplanerad serien är, för handlingen finns där, mer eller mindre i första serierutan.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Jag som trodde att det bara var orginalutgåvorna som gällde bland finlirare..."

Vem har sagt att jag är finlirare? :gremwink:
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Dom säger att det är en ren protest mot guds agerande vid straffet han utfärdade när människorna försökte bygga Babylons Torn

/Seinet Wintermute - Har inte bestämt sig för vad/vem han skall äta till frukost
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Finlirare

Aha! Så du är inte finlirare! Va skönt att veta!

Vad fan är egentligen en finlirare?


(finlirare = blodig eller lätt stekt Finli ?)
(finlirare = enastående Finli ?)
(finlirare = sällsynt fin Finli ?)
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Mata baroner [ot]

Jag hittade både serien och spelet när jag packar en massa idioti i för små lådor!
Metabaronen är typ en intergalaktisk Vandrande Vålnad, och han har fula robotar. och folk slåss. Och kejsaren är två pers, fast de sitter ihop. De har hjärntvättade soldater. Sen dör folk. Och först i tredje albumet kommer Metabaronen in i bilden på riktigt, och jag ledsnade innan dess tydligen. Metabaronen är hård, han sköt en kille i skrevet. Eller så blev han skjuten där, jag minns inte så noga. Man tycker att jag borde minnas något sådant, det har ju ändå ett visst underhållningsvärde.


Storuggla, hoppas saker blev klarare nu
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: Mata baroner [ot]

Metabaronen är typ en intergalaktisk Vandrande Vålnad, och han har fula robotar. och folk slåss. Och kejsaren är två pers, fast de sitter ihop. De har hjärntvättade soldater. Sen dör folk.
Är det bara jag som får flashbacks till Inkalen här?
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
It's popetastic!

Jag glömde:
Det finns en TechnoPåve också, men han varken dansar eller sjunger i serien. Sen finns någon form av rymdhansan också, men de är så platta. Sen begår en hel ras självmord på grund av att de förlorade ett val. Det måste vara att ta nederlag dåligt.


Storuggla, dance, pope, dance!
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: It's popetastic!

Det finns en TechnoPåve också, men han varken dansar eller sjunger i serien. Sen finns någon form av rymdhansan också, men de är så platta. Sen begår en hel ras självmord på grund av att de förlorade ett val. Det måste vara att ta nederlag dåligt.
Det börjar låta åtalbart lika...
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"jäklar! har du alla 27 album?! Hur mycket kostade det? Det är ca 150kr styck va? "

28, faktiskt. Och jag fick 10% rabatt när jag klumpköpte de första 20.
 
Top