Nekromanti live

Geezer

Veteran
Joined
3 Dec 2000
Messages
24
Location
Vänersborg
jag har fått en förfrågan att vara med i ett vampyr live är det kul är det nån som har några erfarenheter

The world is full of kings and queens who blind your eyes and steel your dreams its heaven and hell
 

sluper

Swordsman
Joined
8 Jun 2000
Messages
432
Location
Umeå & Järbo (Sandvikens kommun)
café Gothic

Beror nog mycket på VAR du lajvar. Tyvärr är det på många ställen så att alla intriger o dyl avgörs off-lajv dagtid på stadens gotiskaste café. Ju mer fika du bjuder spelledningen på desto bättre chanser har din karaktär O

Ovanstående gäller inte alls alla by-night lajv, men det är inte heller enbart fördomar.

Tycker lik förbannat (hehe) att du ska testa. Annars lär du ju aldrig få reda på kul (eller inte alls) det var.
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Var framåt!

Vamplive är som alla andra lajv: Vad dte blir av det hänger till större delen på dig och arrangören. Om du är beredd att ge lite av dig själv och arrangören gjort ett bra jobb blir vampirelajv jättekul. De vanligaste felen är som följer:

1, Folk är för coola. Ett helt rum fyllt av vampyrer som står i hörn och är stenhårda i sin ondskliga mörkhet blir lätt ganska trist.

2, Folk glömmer att de har en karaktär och hänegr upp sig på hurdana deras klan är. Jag har varit med på lajv där namn varit totalt onödiga. Tremere 1, 2 och 3 räcker.

3, Lajvet måste ha personliga intriger. Ett lajv så intrigbaserat som vampirelajv brukar vara kan helt enkelt inte sysselsätta en person speciellt länge på intriger han/hon inte är personligt involverade i.

det finns fler saker att tänka på, men det här vard e jag kunde komma på. Glöm bara inte att vara aktiv och "göra" ditt eget spelande. det blir roligast både för sig och andra!

Vavva - trött på att hänga i hörn
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Hehehe...

<I>
"Ju mer fika du bjuder spelledningen på desto bättre
chanser har din karaktär"</I>

Jag har skickat in en karaktär till Carlstad By Night men
det har inte varit så mycket spel på ett tag faktiskt :-(
Sist var för ett par månader sedan och då valde de att
förpassa spelandet till en krog med åldersgränsen 21, så
där fick inga artonåringar hålla till, något jag med
tragik i blicken och darrande underläpp fick finna mig i.
Men, här i Karlstad är det ungefär som du beskrev det, med
undantaget: Ju bättre du känner en spelledare så får du
spela desto mäktigare karaktär. Det har sina för och
nackdelar. Fördelen är väll att de vet hur personen i
fråga agerar och huruvida denne faktiskt KAN hantera en
präktigare rollfigur, men bieffekten av det hela tycker
jag är sämre: Att alla inte får chansen.

/Alexander Gyhlesten

"Det du inte vet har du ingen aning om"
 

Shadar Fal

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
184
Location
Bankeryd, Sverige
Live

Vamp live blir ganska lätt som övriga insändare sagt.
Man måste verkligen lägga ned lite möda på att göra något och inte vänta på att något ska göra en. (Vet int riktigt vad jag menar men det lät bra)

Det först vamp lajvet jag var på var ganska trist för mig p.g.a att jag

1. Inte kunde reglerna så bra och altså inte vågade göra något kreativt.

2. Spelade en extremt platt sterotyp Malkav.

3. Spelledarna Hade egentligen bara en huvudplott som de "mäktiga" karaktärerna var inblandade i.

Trots det så måste jag säga att om vamplajv är bra gjorda så kan de slå (nästan) vilken annan Rollspels relaterad upplevelse som hälst.

Gandalf for president.
 
Top