Har undervisning i matematik i gymnasiet och oroar mig en del - mest för det didaktiska - att jag missar en del grundläggande brister elever har. Dessutom har jag en liten grupp där alla spretar åt alla möjliga håll.
Så jag känner att jag behöver utöka min verktygslåda en del här - både vad gäller kunskaper (mest kringkunskaper i matematiken, vart allt kommer ifrån, nytta, rika uppgifter etc - användningen behärskar jag någorlunda) och hur jag får eleverna att utveckla sina egna.
Alla råd, tankar, tips o s v välkomna. Tack på förhand!
Så jag känner att jag behöver utöka min verktygslåda en del här - både vad gäller kunskaper (mest kringkunskaper i matematiken, vart allt kommer ifrån, nytta, rika uppgifter etc - användningen behärskar jag någorlunda) och hur jag får eleverna att utveckla sina egna.
Alla råd, tankar, tips o s v välkomna. Tack på förhand!