Varulv Kungariket Död: Varulv - Spelet är slut!

En liten baktanke hade jag när jag la det här så här tidigt i oktober att vi skulle ha en chans att planera en omgång till samma månad om det blev lite för kort och lika trasigt som Ulvgårdens gästabud, men det kanske blir lite mastigt 😁

Tycker nog det här var ett mer spännande spel att följa från sidan än vanligt. Vet inte om det beror på att mekaniken blev nåt som diskuterades mycket vilket kanske underlättar för en utomstående att hänga med i.

Octagonal måste ju få nån form av utmärkelse för sitt särdeles usla bybospel i slutet av R1 - jag hade liksom Vimes honom som trolig ulv tillsammans med POJ, ett radarpar vars rödhet förstärktes av POJs meningslösa röst på Octa i R2. Men den kanske största buffen Octa gav till ulvlaget var att hans härjande om att "vem har sagt att det är samma regler vid AD" gjorde att Anthrox Nixon-inspirerade moral majority-argument tydligen gick alla bybor förbi. Vadå resultatet vid AD speglar inte majoriteten?

Stratten hade jag inte på kartan.

Men den kanske största buffen Octa gav till ulvlaget var att hans härjande om att "vem har sagt att det är samma regler vid AD" gjorde att Anthrox Nixon-inspirerade moral majority-argument tydligen gick alla bybor förbi. Vadå resultatet vid AD speglar inte majoriteten?
Gissa om jag behövde lägga band på mig för att inte bara helt och hållet slänga mig över den dinglande köttbiten 😅 hade ju sett supersus ut om jag bara dirwkt hakade på Octa där från ingenstans, men gud vad jag ville. Istället tvingade jag mig att sega igenom minutrarna tills fler vindar vände och det fanns något att bygga ett försvar på och snabbt hamra in det så det lät någorlunda försvarbart. Var ju riktig tur där att även BM tyckte det blev en bra idé att kritisera AD.

Och ja, sista timmen på R1 var alltså en återhållsam Planthox.

och just det - AD är en så jävla kass idé eftersom det är enklare att sätta upp Svansjön med en förskolegrupp på crack än att få ett gäng varulvspelare att komma överens och sen hålla sig till ett enda jävla skit
Ja, jag är lite glad att jag inte var med i det här spelet för de timmarna av att börja diskutera hur AD egentligen funkar EFTER deadline hade varit ett rött skynke helt och hållet specialdesignat för att paja mitt blodtryck.

En liten baktanke hade jag när jag la det här så här tidigt i oktober att vi skulle ha en chans att planera en omgång till samma månad om det blev lite för kort och lika trasigt som Ulvgårdens gästabud, men det kanske blir lite mastigt 😁
Rematch! Rematch!

Back