Nekromanti Konventsutmaningen 2002

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Konventsutmaningen 2002 är avgjord. Vann gjorde Kalle Edgar med "Indiana Jones och Kristi Lekamen". Han belönades med ett exemplar av Västmark 3 under prisutdelningen på GothCon XXVII.

Så nu tar vi nya tag! Nu är det Konventsutmaningen 2003 som gäller!
 

Edgar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
273
Location
Göteborg, Sverige
Jepp. Inte nog med att jag van ett ex av Västmark, jag blev dessutom kallad för Berman! Tack Krille!
Till er andra där ute: Jag skulle faktiskt tycka det vore pinsamt att vinna årets konventsutmaning oxå, så så till att lämna in era konventsalster till årets tävling!

//Kalle "Bergman" Edgar
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Pinsamt

"Inte nog med att jag van ett ex av Västmark, jag blev dessutom kallad för Berman!"

Upps. Sorry.
 

Edgar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
273
Location
Göteborg, Sverige
Re: Pinsamt

Eh. Bergman var det... Fingrarna skrev fortare än min dyselexihjärna...
Tyckte det bara var kul att bli förknippad med en av sveriges största filmmakare :gremcool:

//Kalle - snurrig
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,443
jag blev dessutom kallad för Berman! Tack Krille!

Det kan ju inte vara så fel med tanke på vår käre Marco Berman. (jag vet att det stavas med några fler H:n och N:n men det blir inte lika roligt då. Dessutom vet jag att Kalle skrev fel och menade Bergman... Osch vad jag vet... :gremwink: )
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Då du klådde oss i år (grr på dej) så kan du ge dig på att vi ställer upp i år med. Saladins Gåta är på väg in men med tanke på vad Krille tycker om Mutant Chronicles så behövs det nog fler äventyr om det ska bli lite tävling av det.
Så skicka in era äventyr för fasen.

/Johan
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Saladins Gåta är på väg in men med tanke på vad Krille tycker om Mutant Chronicles så behövs det nog fler äventyr om det ska bli lite tävling av det."

Tja, på något sätt lyckades Kalle vinna, trots att hans förra bidrag var till Adventure! och inte till Star Wars...

"Så skicka in era äventyr för fasen."

Det ska jag däremot inte säga emot. Och ni andra speltillverkare, visa var skåpet ska stå! Låt er inte brädas av ett banditbolag från Skövde!
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Tja, på något sätt lyckades Kalle vinna, trots att hans förra bidrag var till Adventure! och inte till Star Wars...

Men det var ju Indiana Jones ju. Det måste man ju gilla :gremlaugh:
(även om vår spelledare pajade det så smått för oss när vi spelade det)

/Johan
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Så Indiana Jones in space vore det optimala om man vill vina konventsutmaningen.

Kan se framför mig hur Indy kommer susande i en Y-Wing medan hans farsa sköter kanonen och råkar skjuta... sönder... stjärtfenan......

Eller det var inget.

/Johan :gremgrin:
 

Matt Evans

Veteran
Joined
23 Mar 2003
Messages
89
"Det ska jag däremot inte säga emot. Och ni andra speltillverkare, visa var skåpet ska stå! Låt er inte brädas av ett banditbolag från Skövde!"

Hmmm, får nog bli till nästa år...men då heter det ju Konventsutmaningen 2004? (väl?)

Hinner inte med förrän till hösten/vintern (och då är det nästan bara NordKon kvar, och dit lär jag inte ha möjlighet att ta mig i år...

// Matt Evans
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Hmmm, får nog bli till nästa år...men då heter det ju Konventsutmaningen 2004? (väl?)"

Jodå, en 2004 blir det väl, men det är inte samma regler för speltillverkare som för scenariearrangörer. Läs mer!
 

Matt Evans

Veteran
Joined
23 Mar 2003
Messages
89
Re: Pinsamt

Jag som trodde du blev förknippad med en av våra mest kända rollspelsskapare :gremwink:

Eller inte varför både och :gremsmile: Både rollspelsskapare och filmskapare

// Matt Evans - som aldrig blir förknippad med någon
 
Top