Tokugawa Ieyasu
Swordsman
Jag har blivit uppmanad att dra igång en kampanj i Call of Cthulhu med en liten grupp entusiastiska spelare. Jag har lite brist på idéer, dock. Själva äventyret skall (troligtvis) utspela sig i Polen 1942, under det Nazistiska Tysklands storhetstid. Själva kampanjen har jag lite svårt att införskaffa en röd tråd till. Jag hade funderat på en klassisk plot i Indiana Jones-stil, att en ockult undersökningsgrupp inom SS söker genom det ockultas värld efter vapen som kan användas i kriget. Själva gruppen skall bestå av utomstående personer, dvs oberoende "investigators" från åtskilliga platser i Europa. Dock så skall jag ordna lite osämja inom gruppen genom att låta en av spelarna vara hemlig agent för Geheime Staatspolizei (Gestapo, med andra ord), medan en annan är Amerikansk republikan och en tredje i hemlighet partisansympatisör.
Vad tycker ni om idén? Jag har dock lite problem att komma på själva huvudidén vad kampanjen skall kretsa kring. Några förslag/synpunkter/frågor?
Vad tycker ni om idén? Jag har dock lite problem att komma på själva huvudidén vad kampanjen skall kretsa kring. Några förslag/synpunkter/frågor?