Nekromanti kalmar?? är det en bra spel stad

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Du är på helt fel forum. Det här forumet handlar om kortspel, brädspel och figurspel, m.m.

Moderatorer: döp om forumet till "bräd- och kortspelsforumet" (figurspel är en sorts brädspel), så slipper vi den här sortens missförstånd i framtiden.

Nå, Kalmarborna är nog helt okej. Jag har en kompis som bor i Kalmar (han går jämt omkring med en tygtiger som heter Klas, känner du till honom?) och han berättade en gång att han gick hem på fyllan och såg att det hölls ett rollspelskonvent i någon skola som han passerade. Då gick han in där och, typ, provocerade magicspelare och liknande, men han berättade sedan att det såg ut att vara mycket ambitiösa och "riktiga" rollspelare där, så på det hela taget var han nöjd.

Alltså: Jupp, Kalmar verkar helt okej. Jag litar på min kompis.

/Riz
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,984
Location
Linköping
kalmar är ju lite små glada för DoD gjörs där.. men är kalmar borna bra spelare och spelledare??

Jag kommer från Kalmar... men låt inte det avskräcka dig. :gremsmile:
Nä alltså, det finns säkert massa trevligt rollspelande folk i Kalmar, vet inte riktigt vad det är för svar du är ute efter, det finns ju ett konvent i staden iaf.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Frågan är ju bara var det ska läggas. Äh. Vi kör på kontaktannons.
Men lite irriterande är det att varken forumbeskrivningen eller en klistrad tråd längst upp hjälper.
 

Glomer

Veteran
Joined
20 Jan 2003
Messages
170
Location
kristianstad skåne
Vet inget om kalmar, har aldrig varit där... men jag har hört att det ska vara mycket rollspelande där, både lajv- och tärningsrollspel.

:gremsmirk:
 

Calil-Gandir

Veteran
Joined
8 Dec 2002
Messages
98
Location
Kalmar
Kalmar är en bra spelstad!

Jag bor i Kalmar och här spelas det mycket rollspel.
För det mesta DoD6 (så vitt jag vet ialla fall).
Det finns även en rollspelsförening och dom håller på med allt möjlig, jag är inte själv med i den så jag kan inte säga att jag har 100% koll.
Tyvärr spelas det inte så mycket D&D3E till min stora förlust.
 

netr0m

Veteran
Joined
8 May 2002
Messages
26
Location
Kalmar
Re: Kalmar är en bra spelstad!

det finns faktiskt lite mer än en förening i Kalmar...
 
Top