Nekromanti Köpte Gemini för en struntsumma!

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Jag har sett Gemini, tittat på Gemini, läst i Gemini, läst om Gemini, diskuterat Gemini, och även försökt hitta någon som spelar Gemini...(det sistnämnda har tyvärr inte lyckats)
Men äntligen har jag faktiskt köpt spelet, och det till ett vidrigt bra pris! Affärens pris på spelet var från början 319 kr (hutlöst dyrt), därefter sänkt till 239 kr, när de skulle göra sig av med spelet. Totalt fanns fem ex kvar (alla inplastade), varav ett ex även innehöll en bunt rollformulär, en "inplastad jättekomihåglapp för SL", en ful, gul, genomskinlig T12, och ett litet äventyr.
Slutsats:
Ett gammalt spel, som tillverkaren har slutat producera saker till, och som det dessutom uppenbarligen råder extremt låg efterfrågan på. Min kommentar till butikssäljaren blev:

"Vad förlorar ni mest på? Om ni säljer spelet till mig för 100 kr, eller om ni behåller spelet och låter det fortsätta samla damm?

Efter två minuters lugn och sansad diskussion fick jag köpa det för 140 kr (pga rollformulären och det andra extrastuffet, endast boken hade jag fått för 100 kr).
Jag blev mäkta nöjd.

/Skuggvarg - den hårdföre handelsmannen
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
heh.. jag köpte också grundboken till Gemini för 100kr - helt ny. Dom hade några ex som dom reade ut på stadsbiblioteket (varför just där vet jag inte, men dom var ju helt nya och aldrig utlånade).
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Se där ja !! (Lite OT)

Får lov att grattulera till en intressant spel !
Sen så vet jag vem jag ska vända mig till när jag vill ha hjälp med att pruta på spel.... :gremwink: :gremgrin:
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Re: Se där ja !! (Lite OT)

Det verkar alltid funka bra att pruta om man bara resonerar logiskt med butiken.

"Ni har en bunt gamla spel som ni vill göra er av med, men som ingen vill ha. Jag vill ha ett ex av spelet, men är inte beredd att betala det pris ni vill ha. Jag kan istället erbjuda er [godtyckligt antal kr] för det. Vad säger ni?"

Affären brukar inse att de, trots att de säljer spelet med förlust, gör en ännu större förlust om de inte säljer spelet, så voilà, du får spelet till ungefär det pris du vill (gå ut riktigt lågt, för räkna med att affären kommer att försöka pruta upp ditt pris).

/Skuggvarg
 
Joined
27 Sep 2001
Messages
1,154
Location
Uppsala
Stort grattis! [ANT]

Både till det låga priset och framför allt till ett bra köp!

/Faehrengaust, som inte riktigt fattar varför Gemini inte blev populärare
 

Gabri L

Warrior
Joined
7 Jun 2001
Messages
384
Location
Sättra, Sverige
Re: Bibblan (ot)

Hade jag faktiskt inte heller an aning om. Andra bullar var det när jag började... Då var man tvungen att köpa varenda eviga ark själv!! Det är ju strålande! :gremlaugh:
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Re: Bibblan (ot)

faktum är att jag tror att det var en bokhandel som hade hyrt in sig i en av stadsbibliotekets lokaler - eftersom alla böcker som såldes var nya. Fast egentligen spekulerar jag ju bara. Detta måste varit under bokrean för två år sedan f.ö.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Logik !! (ANT)(OT)

Tänk va´jag älskar logik & ekonomiskt tänkande !!!!!!!!!! :gremgrin:
 
Top