Nekromanti Jaha...

Zodiac knight

Veteran
Joined
3 Aug 2000
Messages
12
Location
Drömmen
Det var ju kul att man fick igång ett slagfält här..hehe... /images/icons/wink.gif

Skulle nån kunna, utan att glida ifrån ämnet för mycket och så sannt så möjligt, tala om för mig vilken version av D&D man ska satsa på, eller om man ska satsa på nåt helt annat..
 

Lord of Empire

Warrior
Joined
23 Jul 2000
Messages
211
Location
Stockholm, himla nära Bromma Flygplats
Om du absolut vill så ser jag inget fel i att spela DoD, men detta kan som vissa säger ge en lite annorlunda bild av "modernt" rollspelande, om jag får säga så. Själv tycker jag att Västmark är ett alldeles utmärkt spel som man i alla fall borde ta sig en titt på. Det kan laddas ned på Krister Sundelins hemsida <A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>.

Erik
__________________________
an'Lofir
I'm haunted by my own mind
 

Maxwan

Swordsman
Joined
26 Jun 2000
Messages
622
Location
Skövde
Slagfält och slagfält, bara krister som envisas att hata DoD hela tiden ;)
Själv har jag spelat en hel massa Dod91 och <B>enligt min åsikt</B> är det ett bra spel. Annars skulle du kunna ta å köpa KULT. Totalt underbart.

Mac - som förövrigt anser att Quashmanrot är tidernas spel.

Hjälp till att skapa att nytt rollspel!
www.rollspel.jx.st
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
Erhm.... Vilken upplaga av Kult äger du? ...

chrull - om man tycker DoD är buggigt? ... Kolla Kult...
 

Maxwan

Swordsman
Joined
26 Jun 2000
Messages
622
Location
Skövde
Jag har alla böcker till KULT. Typ, kanske saknas nån. Det KULT jag spelar är i alla fall den andra svenska utgåvan, står det. Den där tjocka A4 boken (jag har hela gamla kult också fast det har jag inte läst - okej, jag köpte alla kultböcker på ett konkurslager för 200 spänn eller så. Inplastade och helt nya. Har inte brytt mig något om gamla kult.) Och i den har jag inte hittat många buggar. Fast iosf så sitter jag ju inte och letar fel. Kanske finns jättemånga fel, bryr mig inte så mycket. Det är ett jävligt bra spel.

Mac

Hjälp till att skapa att nytt rollspel!
www.rollspel.jx.st
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
Första versionen är bättre, snyggare, intressantare, innehållsrikare och med färre buggar...

Bara så att du vet...

chrull
 

Maxwan

Swordsman
Joined
26 Jun 2000
Messages
622
Location
Skövde
Hum... jag ser inget fel i snygghet på andra upplagan. Och jag har inte hittat några buggar faktiskt ;)
Föresten, har ni inte kommit på hur kul det kan vara att spela kult som ett actionrollspel. Alltså, bara glida runt lite planlöst och göra roliga saker. (okej, det är inte kul att alltid spela det så men som omväxling.)

Mac

Hjälp till att skapa att nytt rollspel!
www.rollspel.jx.st
 

Ofeig

Warrior
Joined
4 Jun 2000
Messages
373
Location
Solna
Jag har sagt det förut och jag säger det igen:
Kolla rollspelsantikvariatet...

"Gud är död" - Friederich Nietzsche
"Nietzsche är död" - Gud
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
Men andra upplagan saknar massor med saker...

Massa saker som gör just kult till kult och inte något kasst nutidsrollspel med efterföljande moraldiskussioner..

chrull
 
Top