Nekromanti Intressant länk...

Anders Wänn

Veteran
Joined
28 Mar 2001
Messages
34
Location
Borlänge, snart Malung
Hmm, verkligen intressant. Och teorin lämnar ju onekligen en del nya frågor. Framför allt undrar jag varför det redan fanns ett tredimensionellt tomrum och varför tiden redan var definierad med en riktning. Kollisionen verkar mer vara ett viktig brytpunkt i vår universums historia än en komplett början. Men jag känner mig inte riktigt kompetent att ha en åsikt i frågan.

/Anders Wänn - NV-konsult och PR, Terra Incognita.
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Och när vi väl kommer på hur det egentligen ligger till, jadå, kommer dagens teorier antagligen att stå sig rätt bleka. ^_^

Det finns bara en lösning. Fråga Kosmoskatten i Doktor Snuggels! ^_^

-hans
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
1,009
Location
Bureå
En sann optimist. Vi får nog aldrig veta det definitiva svaret. Åtminstone inte med en annan förklaring än 42.

- daniel

"The force is with you. Always."
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Klart att vi får ^_^... Bara det att när vi kommit fram till universums ursprung/gåta så har vi upptäckt något annat som ligger bortom vår begreppsvärld.

Jag tror på mänskligheten.

-Hans

PS. Quote of the day: Increase the bandwidth and update your homepage 24 times a second and you got yourself a TV-channel.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jo, den var jelt klart intressant. Det väcker ju en hel del tankar, eller hur.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Anders Wänn

Veteran
Joined
28 Mar 2001
Messages
34
Location
Borlänge, snart Malung
Jag tror inte att vi någonsin kommer att ha hela bilden klar för oss. Det känns som att vi är för begränsade och världen är för komplex för det.

För övrigt skulle jag ha svårt att lita på den vetenskapsman som påstod att vi visste allt. Mänskligheten har gjort det felaktiga antagandet ganska många gånger.


/Anders Wänn - NV-konsult och PR, Terra Incognita.
 
Top