Sjunde inseglet
Swordsman
- Regelemekaniken av sig själv genererar personliga skräckäventyr och konspiratoriska kampanjer.
- Reglerna är skapade för drama, skräck och konspirationer.
- Reglerna är enkla, kompakta, snabba och går att utöka på ett ögonblick.
- Spelarens val är avgörande för handlingen.
- Spelarnas åsikter tas på allvar.
- Spelarna får vara med och influera spelvärlden.
- Rollpersonerna verkligen är huvudpersoner.
- Varje rollperson alltid blir cool.
- Rollpersonernas mörka hemligheter ligger till grund för kampanjerna.
- Rollpersonernas nackdelar driver kampanjen framåt.
- En mångfacetterad rollperson kan skapas på mindre än 30 minuter.
- Spelledaren gör en bråkdel så mycket arbete som i andra rollspel.
- Spelet förser spelledaren med enkla verktyg för grym improvisation.
- Reglerna faktiskt avbelastar spelledaren.
- Spelledaren begränsas inte av reglerna.
- Spelledaren slår aldrig tärningar.
- Man kan spela en grym kampanj utan att ha behövt skriva ett ord av förberedelser i förväg.
- Spelledarpersoner inte behöver värden eller förberedelser.
- Alla regler följer en genomgående och enkel struktur.
- Misslyckade slag eskalerar scener istället för att stoppa dem.
Skryt, skryt, skryt. Men allt är objektivt sant.
- Reglerna är skapade för drama, skräck och konspirationer.
- Reglerna är enkla, kompakta, snabba och går att utöka på ett ögonblick.
- Spelarens val är avgörande för handlingen.
- Spelarnas åsikter tas på allvar.
- Spelarna får vara med och influera spelvärlden.
- Rollpersonerna verkligen är huvudpersoner.
- Varje rollperson alltid blir cool.
- Rollpersonernas mörka hemligheter ligger till grund för kampanjerna.
- Rollpersonernas nackdelar driver kampanjen framåt.
- En mångfacetterad rollperson kan skapas på mindre än 30 minuter.
- Spelledaren gör en bråkdel så mycket arbete som i andra rollspel.
- Spelet förser spelledaren med enkla verktyg för grym improvisation.
- Reglerna faktiskt avbelastar spelledaren.
- Spelledaren begränsas inte av reglerna.
- Spelledaren slår aldrig tärningar.
- Man kan spela en grym kampanj utan att ha behövt skriva ett ord av förberedelser i förväg.
- Spelledarpersoner inte behöver värden eller förberedelser.
- Alla regler följer en genomgående och enkel struktur.
- Misslyckade slag eskalerar scener istället för att stoppa dem.
Skryt, skryt, skryt. Men allt är objektivt sant.