Nekromanti Illusionens fångar är ett spel där...

Sjunde inseglet

Swordsman
Joined
4 Mar 2006
Messages
424
Location
Göteborg
- Regelemekaniken av sig själv genererar personliga skräckäventyr och konspiratoriska kampanjer.
- Reglerna är skapade för drama, skräck och konspirationer.
- Reglerna är enkla, kompakta, snabba och går att utöka på ett ögonblick.
- Spelarens val är avgörande för handlingen.
- Spelarnas åsikter tas på allvar.
- Spelarna får vara med och influera spelvärlden.
- Rollpersonerna verkligen är huvudpersoner.
- Varje rollperson alltid blir cool.
- Rollpersonernas mörka hemligheter ligger till grund för kampanjerna.
- Rollpersonernas nackdelar driver kampanjen framåt.
- En mångfacetterad rollperson kan skapas på mindre än 30 minuter.
- Spelledaren gör en bråkdel så mycket arbete som i andra rollspel.
- Spelet förser spelledaren med enkla verktyg för grym improvisation.
- Reglerna faktiskt avbelastar spelledaren.
- Spelledaren begränsas inte av reglerna.
- Spelledaren slår aldrig tärningar.
- Man kan spela en grym kampanj utan att ha behövt skriva ett ord av förberedelser i förväg.
- Spelledarpersoner inte behöver värden eller förberedelser.
- Alla regler följer en genomgående och enkel struktur.
- Misslyckade slag eskalerar scener istället för att stoppa dem.

Skryt, skryt, skryt. Men allt är objektivt sant. :gremsmile:
 

Sjunde inseglet

Swordsman
Joined
4 Mar 2006
Messages
424
Location
Göteborg
SakaraA said:
Så.....när är det klart? =)
Jag planerar att ha regelboken färdigskriven och layoutad i slutet på sommaren.

Vad som händer sen är fortfarande inte helt klart. Kanske går det få licensen till det svenska Kult-materialet och trycka upp spelet eller erbjuda print-on-demand. Kanske gör vi en funded by me-kampanj.

Jag kan i alla fall garantera att spelet kommer att bli tillgängligt för allmänheten.

Så länge kan man gå in på bloggen och ladda ner utkast till de kapitel som blivit färdiga.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Sjunde inseglet said:
Vad som händer sen är fortfarande inte helt klart. Kanske går det få licensen till det svenska Kult-materialet och trycka upp spelet eller erbjuda print-on-demand. Kanske gör vi en funded by me-kampanj..
Vad är relationen till gamla goa Kult idag, liscensmässigt? :)
 
Top