"Massa" är väl att ta i. Det finns en såsbok på runt 100 sidor, som jag vill minnas var den första som släpptes till Eon 1. Det var över 20 år sedan, och skrivet till vad som effektivt är ett helt annat spel. Sedan finns det Jarla, som är ett rätt kasst äventyr och en rätt trälig såsbok för staden. Jag hade gärna sett vad dagens skörd av Eon-skribenter hade kunnat göra med området, med en modul i samma storleksordning som Damarien (drygt 300 sidor).
Det finns också mycket som hade behövt anpassas till Eon 4. Samoriska Läran och dess mysterier, lämpliga bakgrundstabeller för området (förmodligen olika för alver, dvärgar, asharier, och soldier), stats för olika folkslag, och så vidare. En av Eon 4s styrkor är att rollpersoner ofta får ganska djupa rötter i bakgrunder som säger en hel del om regionen de kommer från, men den styrkan kräver att man har nya tabeller för nya regioner.
Det hade i och för sig varit ett annat alternativ - en mer ingående version av Äventyrarens Handbok som har allt man behöver för att göra rollpersoner som inte är hemmahörande i Jargien (eller Damarien). Men jag gissar att det inte hade varit så praktiskt, då det kräver detaljkännedom om de olika regionerna som helt enkelt inte finns innan de är framtagna. Det hade kanske kunnat fungera om man begränsat sig till de folkslag och regioner som är beskrivna från förr: Asharien, Soldarn, Sunari, Dvärgfästen, Consaber, Thalamur, Learam, Tokon, diverse barbarfolk, Cirefaliska samväldet, Takalorr, o s v.