Shoujo Shuumatsu Ryoukou / Girls' Last TourSka ta en titt om jag kan hitta dem igen.
&
Usuzumi no Hate / The Color of the End: Mission in the Apocalypse
Är de jag kan hitta just nu.
Shoujo Shuumatsu Ryoukou / Girls' Last TourSka ta en titt om jag kan hitta dem igen.
Jag funderade också på vilken som är min favorit-PA och tänkte på att Akira-(post)apokalypsen är underrepresenterad i rollspel. Plötslig skit som gör att infrastruktur och institutioner kollapsar, konstiga oförklarliga fenomen vid kollapsen gör att folk försöker hitta nya förklaringsmodeller men det är ändå människor som gick till jobbet förra veckan.En genre jag funderar på om jag inte skulle vilja se mer av är apokalyps. Alltså att man spelar under den pågående undergången med allt vad den innebär. Det förutsätter såklart en ganska långsam process.
Mad Max 1 är ju egentligen lite mer så, kanske? Civilisationen faller i detta nu.
Tack för tanken. Postapokalysm drog mig direkt till Mad Max, Mutant och liknande. Steget efter det kan vara riktigt intressant. Fading Suns har jag haft mycket roligt med, och regeltekniskt så är det efter en apokalysm, men det har uppstått ett nytt storvälde med nya regler och en ny kultur.Post-postapokalyps är nog mer mitt speed.