Jag har faktiskt inte träffat någon i min grupp i verkliga livet utöver en deltagare, så kan inte uttala mig om var de härstammar ifrån eller ens hur de ser ut. Har bara språket att gå på där och vad som framkommit genom diskussioner i gruppen där värden och referensramar mötts och stötts. Men utifrån detta skulle jag anta att det är etniska svenskar. Alla i gruppen, utöver mig själv vad jag vet om, är hetero och två av deltagarna föräldrar till gemensamt barn. Jag utgår även ifrån att vi ligger i åldersspannet 25-29 typish utifrån vad jag lyckats höra mig till i samtalen. I övrigt intressant tråd även om grupperna till deltagare verkar vara relativt homogena.
Men det kan ju sammanställas så här:
Man 29 år, arbetar som lärare i religion och samhällskunskap (jag)
Man 25 år tror jag (gammal vän till mig sedan 20 år bakåt så tappar åldern på honom), arbetssökande.
Man ålder någonstans mellan 25-29, programmerare och förälder.
Kvinna ålder någonstans mellan 25-29, föräldraledig.
Man ålder någonstans mellan 25-29, sysselsättning ingen aning.
Och så
Barn, 1-3 år, inte aktiv deltagare men är med och deltar under rollspelsmötena i bakgrunden och ibland mer framträdande när världen är intressant, inte på dennes sida eller barnet är lite trött och tycker att allt är lite jobbigt.
Vi har en ganska låt gå inställning i gruppen och ser inte barn som ett hinder utan som en del av vuxenlivet, så vi störs inte av den sista "deltagaren" på något sätt. Skapar bara andra sätt att förhålla sig till aktiviteten och stör inte på något sätt själva aktiviteten. Vem vet, kanske vill barnet i framtiden delta i gruppen mer aktivt då den fått lite mer ord att utforska världen med ^^