De enda gångerna jag kan lyssna på prat (poddar, föreläsningar osv) är när jag jobbar med något som inte kräver någon som helst inblandning från språkcentra, dvs att jag gör något praktiskt med kroppen som inte kräver att jag skriver eller läser eller så.
Och det gör jag typ aldrig. Mitt jobb och i stort sett alla mina hobbies handlar om att göra språk på olika sätt, så… nä.
Ibland önskar jag att jag hade något mer fysiskt jobb. Stå-i-fabrik-jobb typ. Tyngre för kroppen, mindre tungt för hjärnan (eller annan sorts tungt, mindre etisk stress). Och visst skulle jag vara mindre engagerad i ett sånt jobb, men jag skulle åtminstone kunna lyssna på saker (och kanske gå hem och faktiskt släppa jobbet). Men jag inser att det är ett väldigt privilegierat perspektiv och att jag har mitt typ drömjobb så jag borde sluta klaga bara.
EDIT: Jag funderar ibland på att avsätta tid åt att lyssna lite på när andra grupper kör Tatters of the King. Men dels så skulle jag bli för rastlös och dels misstänker jag att jag skulle sitta och störa mig för mycket på att de Spelar Fel™ =)