Nekromanti hur gör man ett Resident Evil rollspel???

glittersnus

Veteran
Joined
19 Apr 2002
Messages
132
Location
skåne
att bygga ett rollspel på en värld (i alla fall i spelen) där nästan ALLT äe zombier är rätt svårt har jag kommit fram till. det är ju presis som att göra ett rollspel om quake eller doom... med det undantaget att resident evil har en riktig story. Jag har redan börjat att leka med tanken att dumpa resident evil grejen och göra något liknande fast med mindre zombier och mer "normal värld" eller ett fantasy (typ:dod) rollspel. vad är smartast??? göra ett nytt eller fortsätta med resident evil?? jag har inte ens börjat bp resident evil så ja förlorar inget arbete...
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Läs gärna igenom Krilles tips om hur man skapar rollspel. Fundera dessutom på varför du vill skapa ett rollspel, vad som är unikt med just ditt spel och varför alla kommer vilja spela det. Det jag nyss sagt är egentligen andras ord, nu till mina egan, kör på, även om det inte blir någe vettigt så håller du dig sysselsat en stund, plus att du har tankar och ideér som kanske kan komma till nytta senare... iofs så är det slöseri med tid, och ett alldeles utmärkt sett också! :)

Och ifall du skall köra resident evil eller hitta på eget, tja... efter som jag inte e någe stort fan av sereien(försökte se filmen så sent som igår la när efter halv...) så vet jag inte, men jag hade nog gjort en egen variant även om den kanske hade blivit starkt inspererad av resident evil.
 

CeJ

Veteran
Joined
6 Jun 2002
Messages
7
Location
Falun
Vad göra...

Man kan ju tänka som så, att det finns ju (tyvärr... eller nåt) ett zombie-rollspel, och det är ju det enligt mina erfarna rollspelskamrater mycket trevliga "All flesh must be eaten", som tydligen har många färdiga settings, beroende på vilken sorts spel man vill köra.
Så om du känner redan i förväg att det kanske inte blir så många orginella idéer, så kan du ju satsa på att köpa det spelet i stället, men om du å andra sidan känner att ditt huvud håller på att sprängas av kreativitet, så för helsike... kör hårt! Även om du kanske inte får det klart, eller om det helt enkelt blir tråkigt att spela eller vilken negativ sak som helst, så har du åtminstånde låtit hjärnan arbeta och fantasin flöda, och det är alltid positivt!

Kämpa om du tror att du kan tillföra något till genren! Jag studerar mer än gärna resultatet!

/CeJ
 
Top