Nekromanti Hupp, hupp!

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: kuriositeter

I samma nummer av fansinet Raritet som novellen Krogliv är publicerad i skrev jag också ett längre fantasy-äventyr. Detta äventyr (Galgeken)

Bara för att säga emot övriga svar i tråden kan jag då replikera: Jasså, den! Var det du som skrev den?
Nå, jag har alibi. Samma nummer innehöll en lång Khelataar-artikel av Nightowl, och då blir resten av sidorna liksom genomskinliga i mina ögon. (-:

--
Åke
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Varför trycka

"Jag har svårt att förstå varför folk överhuvudtaget envisas med att försöka trycka sina saker. Det verkar ju mest vara jobbigt och dyrt."

Det är jobbigt och dyrt. Men det är också en helt skitfräck känsla att stå med sitt alster i handen, numera i konkret fysisk form.

Jag och Tove stod och filosoferade över den känslan på ett BSK för ett par år sedan, och det var bara att konstatera: det är just den där "waow"-känslan när man står med sitt rollspel nytryckt i handen som gör att man skriver rollspel.

Ära? Pfah!
Pengar? Blöja!
Berömmelse? Hah!

Näförfan, det är doften av färsk trycksvärta som gör rollspelsutgivande värt slitet. Allt annat är på sin höjd en bonus.
 

Baldyr

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
1,188
Location
Eskilstuna
demoexemplar

Skicka förresten gärna ett exemplar till oss om du någonsin kommer till skott. /images/icons/smile.gif Vi säljer också gärna independent-produkter åt respektive upphovsman, om det skulle vara av intresse. (Så gör vi exempelvis med Tellus.)

Annars kanske vi beställer in en mindre mängd om vi verkligen tror på produkten och märker av en efterfrågan. (Vi har exempelvis tagit in Splatter och kommer att ta in Västmark.)

/Pauli "Baldyr" Paananen, Legend Hobbyspel
 

Mask_UBBT

Hero
Joined
9 Dec 2001
Messages
1,795
Location
Tensta, Späckholm
Näää, nu har du fått det här om bakfoten... Skrivit rollspel har jag gjort sedan jag började spela... För tillfället har jag gjort fem färdiga rollspel(även om tre av dem egentligen inte är annat än stulet från mina favoritrollspel) Arbetsplanen fastställs av helt andra änledningar än profit...

Profit...HA!

Att försöka tjäna pengar på rollspel är som att ta kål på en bikupa genom att kasta mynt på det... Det går kanske, men det är knappt något som är genomförbart för dödliga...


Jag skriver för att det är kul, men det är roligare ju fler som kan njuta av mina skapelser...
 

Mask_UBBT

Hero
Joined
9 Dec 2001
Messages
1,795
Location
Tensta, Späckholm
Re: demoexemplar

Jamenvisst... för tillfället verkar det som om det första att bli färdigt är Kabal, då vi förväntar oss ha ganska jämnt 100 timmar skriverier kvar till en speltestprodukt, vilket är ungefär en månads arbete. Därefter ca 1-3 månder förädling och speltestning(+ca en månads semseter till Rom, jippie!!!), layout, framsida och sedan ska vi börja gnäbba med tryckeriet... Man kan väl räkna med en färdig produkt någon gång i början av hösten...augusti-spetember-någonting...

Om ekonomin löser sej, vill så klart...
 
Top