Nekromanti Hjälp med Gruppdynamik & mognad... (LÅNGT)

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Annars finns det ju andra spel där inte rollpersonerna har samma krav på att vara "goda" över sig. KULT och mittversionerna av Mutant tex.
Jo. Jag tror att det här är ett bra tips. Och det finns ju hur många spel som helst där karaktärerna verkligen inte behöver vara hjältar, helt rätt. Vampire är ju ett annat bra exempel, även om Kult nog kanske är det bästa. Har iofs inte spelat Kult än, men har fått en ganska bra uppfattning om det (det är på gång...).

Hur som helst, om det inte funkar med att spela andra spel så kan du ju alltid testa göra förgjorda karaktärer. Su gör karaktärerna som du vill ha dem och delar ut dem slumpmässigt till dina spelare. På så sätt så är de tvunga att spela något nytt. Om du gör karaktärerna bra med rik bakgrund och personlighet borde de i alla fall tycka att det är roligt. Jag vet efter GothCon att förgjorde karaktärer kan vara hur roliga som helst att spela, om de är bra dvs.

Jag önskar dig i alla fall all lycka. När rollspel slutar vara roligt pga av spelarna kan det inte vara lätt. Hoppas det löser sig.

/Balderk
 

Wolf

Veteran
Joined
7 Jun 2000
Messages
15
Location
Umeå
Re: eeeevil...

Glad om jag kunde hjälpa. :gremwink:

Lycka till!

Wolf
som är glad att hon inte bor i Skellefteå :gremtongue:
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
eeeevil... Skellefteå [Rant OT]

som är glad att hon inte bor i Skellefteå :gremtongue:
Jag med... Alla Umebor vet ju att det är helveteshålan framför alla andra :gremgrin:

/Balderk, vara bara tvungen
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,186
Location
Borås, Sverige
Re: Angående problemen med kvinnosyn...

En annan ide är ju att, visst låt dem behandla sin följeslagerska på detta viset. Bara det att de sedan stöter på en synnerligen storväxt och mäktig barbarhövding eller liknande som är väldigt beskyddande mot sin lilla dotter (följeslagerskan), och han inte alls gillar hur spelarna behandlar henne.

/Ulfgeir
 

Wyldstorm

Swordsman
Joined
22 Apr 2003
Messages
786
Location
Skellefteå.
Re: eeeevil... Skellefteå [Rant OT]

Okay, jag kan tänka mig & har hört en hel del om "staden" skellefteå...
Fallos på torget, odöd stad & mycket annat..

Men "De hade sneda lyktstolpar" -har jag då aldrig hört tidigare...
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Du har fått en del bra tips i den här tråden redan. Men vad jag förstår så är läget verkligen desperat. Du borde förmedla din desperation till spelarna. Vill de ha kvar dig som spelledare så måste de jobba för det. Försök ge dem en vision av hur det skulle kunna bli om alla samarbetade och ansträngde sig. Funkar inte detta så råder jag dig att koncentrera dig på de spelare som det faktiskt finns hopp för eller helt enkelt dumpa hela byket.
 
Top