Varulv Hitta Jesus - Runda 1

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,710
Location
Oktoberlandet
Ja hur många satanister vi har i spel får vi väl iaf diskutera?
Basse verkar självklart påstå 2…?

Jag utgår hittills med att det är 3 (med nattmord) å byn har siare och väktare då Anthrox skrev nått om vanillaspel.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,710
Location
Oktoberlandet
Jag gillar spontant INTE att vi så ofta ska sätta munkavle på alla åbyn får inte prata ditten p datten.
Flera vill tom att vi inte ska tumma emojer vilket är ett snabbt sätt att delta från tex jobb.
Allt deltagande är ju bra för byn!
Ni verkar tycka att startposten är mest fluff och ska inte snacka Jesus alls så…

Vad tusan ska vi börja dra i då?

Förstår att jag kanske är ute å cyklar och inte fattat vad som är vettigast men vill vara ärlig med dessa funderingar.

Eftersom att flera redan lagt locket på så ska jag försöka förhålla mig till majoritetens uppmaning men gillart inte alls.

Ulvarna har säkert redan det mesta klart för sig: känner sina kompisar och kan säkert nattmörda i lugn å ro.

Ularna gillar lågflygarspel!

/St.Sidd den grinige😇

(Jag tänker iaf inte sluta emojja mig i mina egna poster! eller kommer jag få skit för det också😳)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Basse verkar självklart påstå 2…?
Nja, så där tvärsäkert uttalar jag mig nog inte om antalet ulvar. Du tänker på det här antar jag:

Basenanji said:
Det jag vill undvika är situationen där vi har tre bybor och två ulvar och så är by borna mer osams med varandra än med ulvarna.
Citatet ovan är ett exempel på en situation jag vill undvika längre fram i spel. Huruvida det är exakt två ulvar är egentligen ointressant, vad exemplet försöker peka på är att ration bybor ulvar i kombination med osämja mellan bybor kan vara farlig.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Vad tusan ska vi börja dra i då?

Förstår att jag kanske är ute å cyklar och inte fattat vad som är vettigast men vill vara ärlig med dessa funderingar.

Eftersom att flera redan lagt locket på så ska jag försöka förhålla mig till majoritetens uppmaning men gillart inte alls.

Ulvarna har säkert redan det mesta klart för sig: känner sina kompisar och kan säkert nattmörda i lugn å ro.

Ularna gillar lågflygarspel!
Jag föreslår att vi analyserar varandra och spelet. Det är ett konkret sätt att komma vidare och ger oss information inför kommande rundor.

Som nu t ex: tycker du att jag är ulvig som skrev att det kan finnas en situation i framtiden med två ulvar? Hur ser du på mig Sidd? Visa nu klart och tydligt hur du själv vill att vi ska spela! Och om du inte vill diskutera det, hur menar du att vi ska spela utan att riskera Jesus?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Flera vill tom att vi inte ska tumma emojer vilket är ett snabbt sätt att delta från tex jobb.
Jo, jag kan förstå det, men tar det så himla mycet längre tid att skriva en mening? Några ord? Det kan väl räcka med:

"Jag håller med det X skriver!"
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Ja hur många satanister vi har i spel får vi väl iaf diskutera?
Basse verkar självklart påstå 2…?

Jag utgår hittills med att det är 3 (med nattmord) å byn har siare och väktare då Anthrox skrev nått om vanillaspel.
Det här är intressant. 2,25 är ju närmare 2 än 3. Har vi 3 ulvar på 9 spelare skulle jag inte anta rakt vanillaupplägg i övrigt - då behöver byn buffas eller ulvarna nerfas. Med tanke på Jesus-rollen vobblar förstås balansen lite, men det är ju inte som att Jesus-mekaniken är en tydlig buff för byn. Ett mer rimligt antagande verkar vara 2 ulvar, tycker jag.

Vill du utveckla varför du tror på 3 ulvar? (Jag tror det finns en potentiell scumtell här.)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Ok, nu sticker jag iväg på rollspelskväll, tittar in vid 23-snåret.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,434
Du vill väl inte att lillebror ska få vinna detta!

Kul att du är med för jag har jättesvårt att läsa av Vimes så jag hoppas kunna bolla lite tyckande här ang denne.

Så jag hoppas på att du kan läsa av lillbrorsan bra om Vimes är satanist eller bybo👍
Vimes kommer nog efter ett tag göra slarvsylta med dig om ni är på olika lag😂

Välkommen😍
Tack! Jag och Vimes spelar mycket brädspel, så får mitt behov av att spöa honom tillgodosett där. Här är jag total nybörjare och försöker bara att inte göra bort mig för mycket.

Hur man läser Vimes varulvsspel är ni nog alla bättre än jag på, däremot var jag duktig på att reta honom som liten så han började slåss, då fick man casus belli för att spöa honom eftersom han började. Våra föräldrar köpte inte det resonemanget rakt av dock. :)

Känns lite segt här, alla ämnen är tabu, många inte aktiva. Ulvarna kan lågflyga utan att straffas.

Av de som skrivit tycker jag @Basenanji är rätt snömosig, mycket prat men lite innehåll. @Vimes story om Finlandsresa vet jag är sann. @Impetigo och @Sidd har iaf luftat klara, iofs motstridiga, åsikter om hur vi ska spela.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Frid, pax, herrejisses osv, nu har även jag funnit min väg in i spel.

Empiricus ärvarulvsspelsklubbens livmedikus och ofta upptagen. Ibland får jag lite dåligt samvete av att jag kräver att en läkare som har ansvar för liv, ska lägga energi på ett löjligt spel som det här. Sedan fångas jag av tävlingsandan och glömmer bort det, varpå jag tycker att Empiricus är ansvarslös som försummar oss andra spelare. ;) Empiricus är jättebra både som ulv och bybo, men det jag fruktar nu är mest att han blir passiv: som ulv uppfattar jag att han gärna lågflyger och i min erfarenhet kan han bli lite passiv som bybo också. Precis som med Fjodor: skriv en mening! Gå in, snabbläs, skriv något. Om jag var 1% så bra som du är Empiricus skulle jag vinna alla partier jag ställde upp i!
Du behöver inte känna skam (mer än vanlig Lutheransk sådan) över att tycka att jag är ansvarslös, jag är väl medveten om min låga produktionsnivå ;)

Som påpekats ovan är tiden ganska kort för första rundan, många har inte hört av sig än: @RasmusL @Empiricus @Octagonal
Läge att lägga en röst för att få in alla i spelet?
Stämmer bra att jag ofta är upptagen, vad Basse skriver ovan stämmer rätt bra i att jag lite oavsett tenderar att vara ganska lågproduktiv, speciellt mellan typ ca 07 och 18. Men nu är jag med.

Middagsfix nu och så kommer jag in mer sedan.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Okej, lite sen med att hoppa in utan att supermycket hänt för den delen.

Grundläggande tankar är att vi absolut inte ska prata om vem Jesus är då det kan ge ulvarna en gratis biljett till segern så länge vi inte gör det på ett mycket väl avvägt sätt. Eftersom bara vi goda vet vem det är skulle en massoutning potentiellt kunna ske på samma minut på något smart sätt så vi isåfall får färg på alla och vinner. Nej skoja nu när jag skriver det kommer jag på att då får ju dom onda reda på vem Jesus är så hade inte spelat någon roll om vi vet vilka alla dom är om dom klipper frälsaren. Så länge vi inte har nån väktare på något vänster. NEJ inget snack gällande det alltså. Hade varit ett väldigt snåligt sätt att förlora på.

Svår balansgång detta. Vi vill ju rösta för att skapa drev och skaka fram ulvarna. Samtidigt vill vi inte genom vårat röstmönster peka ut vem Jesus är. Eftersom Jesus kan saker ingen annan kan skulle det kanske vara smart att ligga lågt i väntan på ett mirakel? Hur ser ni andra på hur vi som by bäst bör hantera spelmekaniken? Kanske kan vara värt att diskutera innan vi slänger röster åt både höger o vänster.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Svår balansgång detta. Vi vill ju rösta för att skapa drev och skaka fram ulvarna. Samtidigt vill vi inte genom vårat röstmönster peka ut vem Jesus är. Eftersom Jesus kan saker ingen annan kan skulle det kanske vara smart att ligga lågt i väntan på ett mirakel? Hur ser ni andra på hur vi som by bäst bör hantera spelmekaniken?
Ja, det är en svår fråga. Så fort röster börjar läggas så finns det ju något att analysera. Turligt nog så går det ju å andra sidan att applicera lager av WIFOM på varje lagd röst tidigt, så åtminstone en eller kanske två rundor bör vi kunna rösta relativt oinskränkt så länge vi inte sprider rösterna för mycker varje runda.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Har skrivits såpass lite så jag vet inte om det är fler än jag som sitter i samma båt just nu men tänkte berätta det jag vet. Vilket är en hel del.

Förlåt ty jag har syndat. I ett par timmar var jag en satanist och en glad sådan. Under dessa timmar smidde jag planer och tänkte offra vår frälsare Messias till satan och erövra denna värld.
Denna guds son räddade sedan undertecknad av ren slump och förde tillbaks mig till ljuset. Förlåt för mina synder men nu är jag återigen en tjänare av ljuset.
Under min tid i ondskans tjänst fick jag fram namnet på en annan av dess följeslagare…

Så alltså, jag var ulv men Jesus den jäkeln gjorde mig till god igen med sina krafter (alltid lite mer spännande att vara ulv) Jag har även namnet på en annan satanist!!
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,434
Har skrivits såpass lite så jag vet inte om det är fler än jag som sitter i samma båt just nu men tänkte berätta det jag vet. Vilket är en hel del.

Förlåt ty jag har syndat. I ett par timmar var jag en satanist och en glad sådan. Under dessa timmar smidde jag planer och tänkte offra vår frälsare Messias till satan och erövra denna värld.
Denna guds son räddade sedan undertecknad av ren slump och förde tillbaks mig till ljuset. Förlåt för mina synder men nu är jag återigen en tjänare av ljuset.
Under min tid i ondskans tjänst fick jag fram namnet på en annan av dess följeslagare…

Så alltså, jag var ulv men Jesus den jäkeln gjorde mig till god igen med sina krafter (alltid lite mer spännande att vara ulv) Jag har även namnet på en annan satanist!!
Oj, detta var ju minst sagt spännande. Om vi utgår från att du talar sanning så 1. Avslöjar du att du inte är Jesus för ulvarna 2. Har namnet på en satanist.

Om du vet namnet på en av de onda, varför inte rösta på honom? Försöka fånga medulvar?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,434
Eftersom SL skriver om plural på satanister så är nog fler än 1 i alla fall.

Jag har ingen aning om antalet satanister men var kommer siffran 2,25 ifrån?
9/4=2,25
Syftar nog på att det normalt är en fjärdedel ulvar i varulvsspel.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,710
Location
Oktoberlandet
Jo, jag kan förstå det, men tar det så himla mycet längre tid att skriva en mening? Några ord? Det kan väl räcka med:

"Jag håller med det X skriver!"
Vad har jag missat för problem med att tumma ett inlägg och därmed mena typ: ok, bra, jag håller med, gillar?
Jag tarställning och deltar vilket sen går att analysera.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,434
Men åter till @Octagonal stora avslöjande. Varför inte avslöja satanistens namn så vi kan kasta ut honom? Jag kan förstå om man sitter och håller på infon för att se hur satanisten interagerar och hitta övriga djävulsdyrkare, men nu när du sagt A får du väl säga B också? Det är väl ett drev bra som något att starta?
 
Top