Varulv Hitta Jesus - Runda 1

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,701
Det är förstås inte fel att knipa Octa eftersom han bevisligen är en Kristus-pajsare, men syn på att han är Jesus säger jag.

I R2 kan andra, tidigare rättrådiga satanidter, fallit för Jesus ormtunga. Kom ihåg det!
Väääänta nu, varför väljer Octa atvhetsa mot Impetigo? För att Jesus-Octa vill rekrytera honom förstås. Kanske var det vi såg just en dag-rekrytering?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jaha, sen var det tydligen en ulv till och han har ljugit... Han behöver claima Jesus-rollen i det läget antagligen,
Nej, han behöver aldrig claima Jesus, alla i byn känner redan Jesus.

Planen är bra om det inte vire för detaljen att det inte fanns nån by.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Väääänta nu, varför väljer Octa atvhetsa mot Impetigo? För att Jesus-Octa vill rekrytera honom förstås. Kanske var det vi såg just en dag-rekrytering?
Vad menar du? Octa hetsar ju mot mig för att han siat mig som satanist.

Ser du något i migt spel aom tyder på att jag bytt över till Octas sida?

Elller menar du @Vimes? För han började skjuta ner min Occham-förklaring strax efter att Octa postade bibelorden som lät som lite konverterande…
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
@Impetigo, du menar alltså att det var 8 mot 1 när spelet började? Att Jesus - trots att han är ensam - har en siarförmåga? Och att designen lurar Jesus att tro att han har kompisar?

Fan. Det är svårtsmält alltså.
Här gör Vimes on 180 graders sväng exakt 50 minuter efter Octas post:

Johannesevangeliet 11:25-26SFB98

Jesus sade: "Jag är uppståndelsen och livet. Den som tror på mig skall leva om han än dör, och var och en som lever och tror på mig skall aldrig någonsin dö. Tror du detta?"
Nu tänker jag såhär: kanske kan Jesus typ mangla folk i vinpress i stil med Uppenbarelseboken och kanske finns det någon grej som gör att han får kötta flera om han tar dem i par. Så Impmus och Empisidd kanske ska hålla sina små trutar och så röstar vi ut Octa utifrån hypotesen att han är snickarjäveln och Impetigo har rätt?
Detta var alltså Vimes senaste postinnan dess (vortsett från en post där han la sin röst på Octa)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,701
Vad menar du? Octa hetsar ju mot mig för att han siat mig som satanist.
Du har spelat jättebra såvitt jag kan bedöma. Tänkte att den som blir rekryterad går över till andra laget I nästa runda.

Se det som en komplimang @Impetigo Octagonal vill ju absolut rekrytera den bästa spelaren till sitt lag.

Nu spelar ju du bra, vi får väl se om du börjar dela ut pamfletter om Jesus efter 21.00. 🙂

(Och allt det här är ju bara mina dumma gissningar)
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,721
Location
Oktoberlandet
Skummar igenom tråden nu.

Jobbigt att inte kunna vara delaktig när man sitter i avgörande slutstrid i rådshallen mot Mogdaths horder av skelett i Maktens Portar, överlevde knappt men lootade iaf ett tjusigt pannband ”Val-Eloth” med nån form av syn-förmåga.

Jag försöker vara så vag som möjligt med att inte spoila viktigheter men följer ert drev på Octa tillsvidare.

Röst: @Octagonal

Tillbaka ner till dvärgagruvorna, vår dvärg Knuf Stenstjärna hittade en typ mäktig rubin som vi ska skydda nu.
Kikar in innan deadline💎
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,794
Location
Stockholm
Johannes 11:38-44


Jesus blev åter häftigt upprörd och gick till graven. Det var en klippgrav med en sten för öppningen. Jesus sade: "Tag bort stenen!" Den dödes syster Marta sade till honom: "Herre, han luktar redan, det är fjärde dagen." Jesus sade till henne: "Har jag inte sagt dig att om du tror, skall du få se Guds härlighet?" De tog bort stenen, och Jesus lyfte blicken mot himlen och sade: "Fader, jag prisar dig för att du hör mig. Själv vet jag att du alltid hör mig, men för att folket som står här skall tro att du har sänt mig bad jag denna bön." När han hade sagt det ropade han med hög röst: "Lasarus, kom ut!" Då kom den döde ut, med fötter och händer inlindade i bindlar och med ansiktet täckt av en duk. Jesus sade till dem: "Befria honom och låt honom gå."
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Johannes 11:38-44


Jesus blev åter häftigt upprörd och gick till graven. Det var en klippgrav med en sten för öppningen. Jesus sade: "Tag bort stenen!" Den dödes syster Marta sade till honom: "Herre, han luktar redan, det är fjärde dagen." Jesus sade till henne: "Har jag inte sagt dig att om du tror, skall du få se Guds härlighet?" De tog bort stenen, och Jesus lyfte blicken mot himlen och sade: "Fader, jag prisar dig för att du hör mig. Själv vet jag att du alltid hör mig, men för att folket som står här skall tro att du har sänt mig bad jag denna bön." När han hade sagt det ropade han med hög röst: "Lasarus, kom ut!" Då kom den döde ut, med fötter och händer inlindade i bindlar och med ansiktet täckt av en duk. Jesus sade till dem: "Befria honom och låt honom gå."
lägg ägg
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Ok, Rasmus är röd vilket som sagt var kan rimma med min teori förutsatt att Octa värvat honom.

Gissningsvis är Rasmus bibelord bara en ridå för att avleda uppmärksamhet från Octa, det verkar ju långsökt att två olika kristna skulle ha krafter (enligt startposten har ju bara Jesus krafter).

Så kag tror attRasmus kör en modifieradSpartacus just nu.

Nu skullejag vara väldigt glad om Empisidd kunde bekräfta att han var i par med Rasmus feån början, @Empiricus @Sidd

Jag föreslår att alla celler skickar in nattmord på Octa iom att de kristna verkar ta höjd för att bli både korsfästa och stenade. Det antyder att de inte har ”första nattmordet” som de hävdat.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,701
Är det nån sån här "SL ger förmågor till spelare om de skriver en bibelvers!" Eller är det ett sätt att kommunicera på? Eller nåt annat? 🤨
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Är det nån sån här "SL ger förmågor till spelare om de skriver en bibelvers!" Eller är det ett sätt att kommunicera på? Eller nåt annat? 🤨
Jag tror att Octa aktiverar sina förmågor genom bibelord och Rasmus bara brusar för att skapa osäkerhet
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,442
Nu blir jag lite orolig, Rasmus drog igång drevet mot Octagonal, verkar inte som något en kristen skulle göra mot Jesus. Men om vi är fyra satanister, plus Impetigo med hemlig satanistkompis, så är vi som sämst 6 mot 3 och borde kunna vinna.

@Impetigo säg att du blir mördad av någon Jesusmagi eller nattmord, det vore ju bra om du clearade Empiricus eller Sidd som du säger är din satanistpolare innan rundans slut isf, så vi har den infon i runda 2.

Denna runda kan vi mycket väl råkat nattmörda någon av våra egna, första rösten gäller. Jag och Basse var nära att nattmörda Vimes (hans dotters kompisar kallar honom för Jesus pga hans långa hår och milda temperament, så låg nära till hands). Vi gjorde som tur var inte det dock, och har nu lagt vårt mord på Octagonal, men väldigt sent idag.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,517
Pissesvårt att veta vad som gäller nu. Men men. Heja Satan!
 
Top