Nekromanti Hej! jag heter Andreas

Endoraniendo

Veteran
Joined
8 Apr 2016
Messages
5
och jobbar ihop med Jimmy och Magnus på Skepnad Studios & Noir + lite andra projekt. Spelade rollspel i tonåren men fortsatte med målandet eftersom jag hade väldiga problem att följa med i äventyren då jag konstant satt och ritade rollpersonerna i stället. :)
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,302
Location
Örebro
Bästa ursäkten att inte följa med i berättelsen, någonsin. Välkommen hit! :)
 

Endoraniendo

Veteran
Joined
8 Apr 2016
Messages
5
Bättre att rita så man höll sig vaken mitt i natten än att somna och få en dammsugare uppkört på onämnbara ställen. Det var hårda bud. :)
Det händer en del på Skepnad och så pass att jag inte riktigt hänger med. :)
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,185
Välkommen! Vi hade också en sådan spelare som hade mer fokus på illustrationerna än på äventyret :)
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Endoraniendo;n178761 said:
jag hade väldiga problem att följa med i äventyren då jag konstant satt och ritade rollpersonerna i stället. :)
Pics or it didn't happen. :)

Skämt å sido - det är alltid kul med rollspelare som ritar så du får gärna länka till bilder/teckningar.
 

Endoraniendo

Veteran
Joined
8 Apr 2016
Messages
5
Jag kanske kan bidra till rollspelsinspiration med just det som blev ett sådant förtret för mina rubbithåls-raidande äventyrsvänner. Iofs när vi var i ett rubitthål så satt jag definitivt inte och ritade. De var många, de var lurviga, ilskna som jordgetingar och stack som fasen i allt mjukt. :)
Säg till om ni ser något ni kan ha användning för, men bokomslagen är inte tillgängliga av naturliga orsaker. ;)
http://andreasraninger.deviantart.com
 

Arazand

Veteran
Joined
6 Aug 2015
Messages
190
Sanslöst snygga bilder. :D
Om där är en sak jag stör mig på är det att du använt photoshops egna "gräs" pensel. Please please, testa använda penselarna som heter Blunt Medium Stiff och dra antalet strå (bristles) till typ 2-10%. Dessa finner jag att man får riktigt nice gräs med. :D Ser inte lika artificielt ut.

Jag är själv inte så duktig och ska nog inte snacka samt tycker inte jag ska vara en sådan (j*vla) nitpick, men jag gjorde ett fult träd med penslarna jag tala om för att visa vad jag menar, med gräs då.. hehe.

 

Endoraniendo

Veteran
Joined
8 Apr 2016
Messages
5
Tackar och bockar! :)
Låter som en toppenpensel. Den ska jag prova. Vi är alla på väg någonstans i vår utveckling och om vi kommit längre eller just börjat spelar inte så stor roll. I varje fall inte för mig. Så kör på med tipsen, jag är idel öra. Den dagen jag inte kan lyssna på andra så är det dags att lägga ned verksamheten och söka hjälp med den personliga utvecklingen. ;)
 

Arazand

Veteran
Joined
6 Aug 2015
Messages
190
Endoraniendo;n179161 said:
Tackar och bockar! :)
Låter som en toppenpensel. Den ska jag prova. Vi är alla på väg någonstans i vår utveckling och om vi kommit längre eller just börjat spelar inte så stor roll. I varje fall inte för mig. Så kör på med tipsen, jag är idel öra. Den dagen jag inte kan lyssna på andra så är det dags att lägga ned verksamheten och söka hjälp med den personliga utvecklingen. ;)

Känner helt klart samma sak. Jag har ritat många år, japansk-stil dock. Men det var ett tio års uppehåll nu har jag börjat igen och arbetar typ 100% i photoshop. Dock har jag testat Clip Studio Paint som är väldigt trevligt det med, funderar på att köpa det och ersätta Adobe CC's månadsabonnemang med det.

Jag följde dig på deviantart iallafall. ^^
 

Endoraniendo

Veteran
Joined
8 Apr 2016
Messages
5
Jag köpte Clip Studio Paint till min äldsta dotter som är väldigt inne på japansk stil. Jag provade det men efter ~25 år med oljefärg så tyckte jag att jag var tillbaka i oljan och att peta i tidsödande detaljer istället för att fokusera på helheten. Men det är ju olika hur man jobbar, jag jobbar i concept-stil och då är det mycket penslar och texturer som gör grovjobbet och snabbt ska det gå också. Gärna under 4 timmar. Men ibland blir man lite manisk och detaljerar som en besatt för att det är så skönt att bara till 100% fokusera på detaljerna. :D

Du vet väl om att det finns ett program som heter Krita? De har i varje fall kommit väldigt långt nu och det är riktigt bra.
 

Arazand

Veteran
Joined
6 Aug 2015
Messages
190
Endoraniendo;n179198 said:
Jag köpte Clip Studio Paint till min äldsta dotter som är väldigt inne på japansk stil. Jag provade det men efter ~25 år med oljefärg så tyckte jag att jag var tillbaka i oljan och att peta i tidsödande detaljer istället för att fokusera på helheten. Men det är ju olika hur man jobbar, jag jobbar i concept-stil och då är det mycket penslar och texturer som gör grovjobbet och snabbt ska det gå också. Gärna under 4 timmar. Men ibland blir man lite manisk och detaljerar som en besatt för att det är så skönt att bara till 100% fokusera på detaljerna. :D

Du vet väl om att det finns ett program som heter Krita? De har i varje fall kommit väldigt långt nu och det är riktigt bra.
Mjo tittat på krita. Men det funkar inte så bra på min Surface Pro 4 som jag använder. Men jag ska inte tipsa dig om photoshop mix pensel då. För den gör samma sak som de flesta penslarna i clip studio paint och härmar de traditionella mediumen. Haha. Anledningen jag tittat på clip studio är för när man har 20+ lager blir penselarna lite... laggiga minst sagt. Men jag har börjar experimentera för att kunna dra ner antalet lager väldigt mycket. Hade gärna sparat ihop till en Cintiq så jag kan använda prestandan i min stationära dator istället. Men de pengarna har jag inte just nu.
 
Top