Vicotnik said:
Att du blir sur över att jag har en annan åsikt i frågan tycker jag är tråkigt, men inget jag kan göra något åt. Hur som helst så upplevde jag att spelet vara viktat till ulvarnas fördel eftersom byn inte hade något vettigt sätt att finna ulvarna på.
Sen vad man gör med den information man fått i spelet är en helt annan sak än hur spelupplägget ser ut. Men från mitt håll sett så anser jag att ulvarna hade överhanden i detta parti i och med spelupplägget.
Du har fel. Ärligt talat, jag kan köpa att balsalen eller matsalen är en flaskhals där det är lite do or die för byn. Men det är precis lika mycket do or die för ulvarna. Därtill var vi tvugna att få ett oavgjort i rundan efter.
Det stämmer inte heller att byn inte hade något sätt att finna ulvar på. Kolla rollerna.
Därtill handlade ju inte spelet om att hitta ulvar utan att hitta ut. Och om man beaktar kartan. Och den info som byborna satt på är det jävligt skevt att säga att byn inte hade goda förutsättningar att lösa uppgiften.
Därmed inte sagt att spelet var viktat åt byn heller. För det tycker jag inte. Det som var, var att byn misslyckades med att lösa spelet och att ulvarna lyckades sälja in sina lögner tillräckligt bra.
Det larviga med balansdiskussinen är att det är jävligt lätt att säga att den sida som vinner har varit gynnad av upplägget. På sätt och vis stämmer det ju, om man menar att slutresultatet är en produkt av spelets regler och uppläggning. Meni praktiken finns det ju massor av grejer som kunde gå annorlunda. Eftersom det är ett spel kräver det tur och skicklighet, den här gången hade vi turen och skickligheten på vår sida och gjorde rätt val vid rätt tillfällen. Byn gjorde fel val vid fel tillfällen, men hade alla chanser i världen att vinna det här.