Nekromanti Haunted House, runda fem

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,620
Location
Huddinge
Re: K.K K.K [Konrad Konvalj Knäcker Koden]

Konrad Konvalj said:
Lu-kaazh said:
Konrad Konvalj said:
Lu-kaazh said:
och nu skall jag kolla vimes för att se att hans fömåga inte är påhittad.
Hur kan du se om hans förmåga är påhittad?
Om han visar sig ha ljugit om sin bakgrund så är det väll troligt att han inte kan titta efterkameror?
Konrad Konvalj said:
Lu-kaazh said:
jag sikta på Vic för att jag tyckte dubbel information var misstänkt
Varför inte Tripp som var den som dök upp med dubbelinfon? Den som Recca jagat halva spelet för just den saken.
För att jag inte tror att någon ulv sulle vara så dum att gå ut med samma information som någon annan spelare redan släppt.
Varför skall du följa efter Vimes mot Hallen om du tror att han har ljugit då? Vad får dig att vara så säker på att Hallen är vår väg att vandra?
Det är inte så mycket att jag tror att han är ulv, utan snarare så vill jag försäkra mig om att han inte är det.

Sedan så vill jag veta är det någon mer än KK som har mig som huvud misstänkt? eller är det bara KK paranoia jag utsätts för
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: K.K K.K [Konrad Konvalj Knäcker Koden]

Lu-kaazh said:
Det är inte så mycket att jag tror att han är ulv, utan snarare så vill jag försäkra mig om att han inte är det.

Sedan så vill jag veta är det någon mer än KK som har mig som huvud misstänkt? eller är det bara KK paranoia jag utsätts för
Jag vet inte om jag är ensam om det hela, men det hoppas jag ju så klart inte.

I R1 & R2 kunde du bara använda din förmåga på Recca påstod du. Det är ju BS! Enligt dig själv eftersom du ljugit om din förmåga.

Vem använde du den på i R1? Det är ju den stora frågan. Som den goda bybon du är med en superbra förmåga som vi kan använda oss av må du ju ha gjort det.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: K.K K.K [Konrad Konvalj Knäcker Koden]

Alltså, Nej! Lu-kaazh ulvar ju så det bara skriker om det.

Han drog en bluff för att gröna sig själv och inte bli nattmördad. Okay. Fine, det låter väl som en bybo plan.

Nu har han gått ut som bybo och berättat om sin lilla bluff. Således skall det finnas en lyckat sining (skitfult ord, kanske kan skrivas på annat vis) från R1 men det gör det inte.

Istället har vår siare använt sin förmåga på Recca i två rundor! Det är ju skitdåligt.

R3 använder han den på Vicco som han tror är ulv. Men Vicco dör! Typiskt.

Varför använde han den inte i R1 på Cassius (tidigare Vico) i och med att han outat sig som TIDIGARE GÄNGMEDLEM vilket bör röra sig om hans BAKGRUND.

Nej. Fy, Lu-kaazh.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,620
Location
Huddinge
Re: K.K K.K [Konrad Konvalj Knäcker Koden]

Konrad Konvalj said:
Lu-kaazh said:
Det är inte så mycket att jag tror att han är ulv, utan snarare så vill jag försäkra mig om att han inte är det.

Sedan så vill jag veta är det någon mer än KK som har mig som huvud misstänkt? eller är det bara KK paranoia jag utsätts för
Jag vet inte om jag är ensam om det hela, men det hoppas jag ju så klart inte.

I R1 & R2 kunde du bara använda din förmåga på Recca påstod du. Det är ju BS! Enligt dig själv eftersom du ljugit om din förmåga.

Vem använde du den på i R1? Det är ju den stora frågan. Som den goda bybon du är med en superbra förmåga som vi kan använda oss av må du ju ha gjort det.
Sa jag inte det?
Första rundan fuckade jag upp användandet på grund av feltolkning av förmågan, jag trodde jag bara kunde sia folks bakgrund eftersom det känndes konstigt att Sl skulle gå igenom allt som skrivits för att se om den sagt något om bakgrund.
men jag hade fel...
Jag försökte använda den på korpa eftersom jag ville veta om hon var en ulv och bara hittade på om köket
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,620
Location
Huddinge
Re: K.K K.K [Konrad Konvalj Knäcker Koden]

Konrad Konvalj said:
Istället har vår siare använt sin förmåga på Recca i två rundor! Det är ju skitdåligt.
Det har jag aldrig sagt, sluta skriva saker om mig som inte stämmer.

Anledning till att jag nu gick ut med förmågan var för att du var så himmla på mig om det, Trotts att jag sa att det var en dum ide.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: K.K K.K [Konrad Konvalj Knäcker Koden]

Alltså Konrad, är det så att du kan gröna folk om du får reda på vad som står i deras citat, eller har det bara handlat om man har kategorin eller ej? För är det det första borde du nog säga det nu.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: K.K K.K [Konrad Konvalj Knäcker Koden]

Lu-kaazh said:
Konrad Konvalj said:
Istället har vår siare använt sin förmåga på Recca i två rundor! Det är ju skitdåligt.
Det har jag aldrig sagt, sluta skriva saker om mig som inte stämmer.

Anledning till att jag nu gick ut med förmågan var för att du var så himmla på mig om det, Trotts att jag sa att det var en dum ide.
Lu-kaazh said:
Så jag är alltså en siare med en totalt nerfad förmåga, Recca har varit den enda i två runder som jag kunnat använda min förmåga på.
och jag tvivlar på att jag kommer kunna göra det igen.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: K.K K.K [Konrad Konvalj Knäcker Koden]

xyas said:
Alltså Konrad, är det så att du kan gröna folk om du får reda på vad som står i deras citat, eller har det bara handlat om man har kategorin eller ej? För är det det första borde du nog säga det nu.
Alltså, nej. Jag kan inte gröna folk på grund av deras citat. Jag har spelat efter folks sätt att smula fram citat och visa mig att dom pratar samma språk som mig.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: K.K K.K [Konrad Konvalj Knäcker Koden]

Lu-kaazh said:
Sedan så vill jag veta är det någon mer än KK som har mig som huvud misstänkt? eller är det bara KK paranoia jag utsätts för
Jag misstänker alla just nu. Får lite känslan av att det här är ödesrundan. Vilket suger med vimes och korpa borta :gremfrown:
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,620
Location
Huddinge
Re: K.K K.K [Konrad Konvalj Knäcker Koden]

Konrad Konvalj said:
Lu-kaazh said:
Konrad Konvalj said:
Istället har vår siare använt sin förmåga på Recca i två rundor! Det är ju skitdåligt.
Det har jag aldrig sagt, sluta skriva saker om mig som inte stämmer.

Anledning till att jag nu gick ut med förmågan var för att du var så himmla på mig om det, Trotts att jag sa att det var en dum ide.
Lu-kaazh said:
Så jag är alltså en siare med en totalt nerfad förmåga, Recca har varit den enda i två runder som jag kunnat använda min förmåga på.
och jag tvivlar på att jag kommer kunna göra det igen.
Jag trodde vi var överens om att jag ljugit,
klart att jag inte på riktigt hade använt förmågan mot recca två gånger, (det sa jag inte ens) hela planen gick ju ut på att försöka få det att låta som jag var nerfad.

Nu tänker jag ta en paus.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: K.K K.K [Konrad Konvalj Knäcker Koden]

xyas said:
Lu-kaazh said:
Sedan så vill jag veta är det någon mer än KK som har mig som huvud misstänkt? eller är det bara KK paranoia jag utsätts för
Jag misstänker alla just nu. Får lite känslan av att det här är ödesrundan. Vilket suger med vimes och korpa borta :gremfrown:
Jo det känns verkligen som en ödesrunda.

Tyr in och fixa så att det kan bli oavgjort.

Recca har varit in och lurkat tidigare, men nu tror jag inte hon lär dyka upp förens efter 21.00.

Arvidos drog en chansning på att ändra sin röst till Hallen i hopp om att vi inte på nått vis skall kunna få till en vändning mot Matsalen. Lixom, varför ändrar Arvidos sin röst och sedan försvinner han spårlöst igen. Det från att ha varit spårlös innan. Lägg där till att hans outning är fiskig.

Lu-kaazh håller jag inte för bybo som det kanske framgår i tråden.

Njae. Det bådar inte gott det här.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: K.K K.K [Konrad Konvalj Knäcker Koden]

Lu-kaazh said:
Sa jag inte det?
Första rundan fuckade jag upp användandet på grund av feltolkning av förmågan, jag trodde jag bara kunde sia folks bakgrund eftersom det känndes konstigt att Sl skulle gå igenom allt som skrivits för att se om den sagt något om bakgrund.
men jag hade fel...
Jag försökte använda den på korpa eftersom jag ville veta om hon var en ulv och bara hittade på om köket
Mig veterligen har du aldrig nämnt att du failade runda 1 då du försökte sia Korpa. Så efterhandskonstruktion kan jag åberopa här.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,608
Re: K.K K.K [Konrad Konvalj Knäcker Koden]

Spännande!

Kan någon hjälpa mig att bara kontrollräkna röstningen den här rundan?
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: K.K K.K [Konrad Konvalj Knäcker Koden]

Konrad Konvalj said:
Tyr in och fixa så att det kan bli oavgjort.
Det kan jag göra, men även om vi står still har vi förlorat om vi möter 3 ulvar väl? Det ska vara om Recca är ulv och väljer att inte skriva något i denna rundan så hon diskas.

Röst: Matsalen
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: K.K K.K [Konrad Konvalj Knäcker Koden]

Tyr said:
Konrad Konvalj said:
Tyr in och fixa så att det kan bli oavgjort.
Det kan jag göra, men även om vi står still har vi förlorat om vi möter 3 ulvar väl? Det ska vara om Recca är ulv och väljer att inte skriva något i denna rundan så hon diskas.

Röst: Matsalen
Vilket ger oss en runda mindre att jobba på!
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: K.K K.K [Konrad Konvalj Knäcker Koden]

Tyr said:
Konrad Konvalj said:
Tyr in och fixa så att det kan bli oavgjort.
Det kan jag göra, men även om vi står still har vi förlorat om vi möter 3 ulvar väl? Det ska vara om Recca är ulv och väljer att inte skriva något i denna rundan så hon diskas.
Så hoppas vi på ett mirakel eller chansar vi på att ulvarna tänkt tvärt om och att Hallen är rätt? Lu-kaazh blev skraj efter det var lika ett tag mellan Hallen och Vinterträdgården då jag rörde om lite.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: K.K K.K [Konrad Konvalj Knäcker Koden]

Basenanji said:
Spännande!

Kan någon hjälpa mig att bara kontrollräkna röstningen den här rundan?
Gör ditt jobb gubbe!

Balsalen (4): Vimes, Korpa, Arvidos, Lu-kaazh
Matsalen (3): xyas, K.K, Tyr
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: K.K K.K [Konrad Konvalj Knäcker Koden]

Basenanji said:
Spännande!

Kan någon hjälpa mig att bara kontrollräkna röstningen den här rundan?
Tror det är:

Balsalen (4) - Vimes, Korpa, Arvidos MC, Lu-kaazh
Matsalen (3) - xyas, KK, Tyr
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: K.K K.K [Konrad Konvalj Knäcker Koden]

Tyr said:
Tyr said:
Konrad Konvalj said:
Tyr in och fixa så att det kan bli oavgjort.
Det kan jag göra, men även om vi står still har vi förlorat om vi möter 3 ulvar väl? Det ska vara om Recca är ulv och väljer att inte skriva något i denna rundan så hon diskas.
Så hoppas vi på ett mirakel eller chansar vi på att ulvarna tänkt tvärt om och att Hallen är rätt? Lu-kaazh blev skraj efter det var lika ett tag mellan Hallen och Vinterträdgården då jag rörde om lite.
Vi hoppas på ett mirakel den här rundan och att någon god bybo kommer in och gör det hela oavgjort. Då kan vi i nästa runda ta oss mot Köket.

Fnuk. Jag hade inte en tanke på att Recca ryker per automatik om hon inte är in och jabbar. Det gynnar ulvarna att tappa två den här rundan som fan. Speciellt om vi går åt fel håll vilket jag absolut tror att vi gör i och med min upptäckt*

*läs nojja
 
Top