Nekromanti Harry Potter som rollspel.

DarkEden

Veteran
Joined
25 Apr 2001
Messages
10
Location
Torsby
Jag undrar om någon har lagt märke till om Harry Potter kommer att komma ut som rollspel och vilket förlag som ger ut det? Då idén bakom Harry Potter är mycket god anser jag att ett rollspel runt Hogswart vore på sin rätta plats.
 

Targon

Hero
Joined
29 Jun 2000
Messages
1,667
Location
Lund
Nä, du får det väl fan vara bra!

Snacka om överexploatering av en tämligen medioker ungdomsromansserie. Inte nog med att det finns Harry Potter-böcker, Harry Potter-skrivblock, Harry Potter-suddgummin, Harry Potter-väskor, Harry Potter-affischer, Harry Potter-filmer (håller väl på att göras), etc etc etc etc. Om jag snart kommer få se ett Harry Potter-rpg så gör jag inbrott i närmast bokhandel, släpar ut allt Harry Potter-skit på torget och gör en brasa. Jag skiter i om polisen burar in mig.

- Targon

On ne voit bien qu’avec le cœur. L’essentiel est invisible pour les yeux.
 

CyberJobe

Veteran
Joined
24 Aug 2001
Messages
114
Location
Umeå, Sverige
Nej tack [NT]

[NT]=To Text, INTE Windows NT

"A bullet in your arm does very little harm, a bullet in your head can make you very dead."
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Inte det värsta ...

Det finns faktiskt saker som är värre till RPG. Föjande
titlar för några exempel:

* Smurferna
* Bamse
* Chronopia /images/icons/wink.gif

/Alexander Gyhlesten

"Vigvatten: Smidigt diväteoxid"
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: en fungerande idee

Harry Potter som RPG skulle funka klart väl själva värden som Rowlings har beskrivit passar utmärkt till rollspel och då den inehåller både ond och god magi så ger det SLP möjlighet att spela både "vuxna" äventyr och lättsamma barn äventyr.
Detta förutsat att den som skriver spelet tar sitt ansvar och GÖR ett rollspel inte bara ett marknadsförings knep..

Jo ja vet Harry potter är en ungdoms bok och MEN det är en BRA bok spännande...
Hatten 27 år gammal och väntar ivrigt på att få se nästa avsnitt av Harry Potter böckerna....


<A HREF="http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>
 

CyberJobe

Veteran
Joined
24 Aug 2001
Messages
114
Location
Umeå, Sverige
Re: Inte det värsta ...

Nä, och glöm inte "My little Pony rollspelet" som blev publicerat i en mkt tidig Rubicon /images/icons/laugh.gif, kanske något att bygga ut? /images/icons/smile.gif

"A bullet in your arm does very little harm, a bullet in your head can make you very dead."
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Re: Inte det värsta ...

Jag har faktiskt spelat My Little Ponny-rollspelet. Så det så!Ha! Där fick jag skryta....

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
För ett tag (runt ett år) sedan släppte Hasbro en press-release där det stod att de skulle göra diverse Harry Potter-prylar, bland annat ett kortspel och ett rollspel som skulle göras av WOTC. Lite senare dementerades dock rollspelet - Rowling hade uppenbarligen något emot att *andra* personer skulle kunna ha något inflytande över *hennes* figurer.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

]:)

Veteran
Joined
11 Mar 2001
Messages
51
Location
Borås
tycker (tyvärr) att harry potter har blivit över exploaterat ungefär som pokèmon båda grejerna är enligt mig helt ok tycker om pokèmon spelen och jag gillar potter böckerna
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Jag läste för ett tag sedan...

...att Harry Potter var en stulen idé, stulen från Larry Potter, en bok som kom ut under 80 talet med mycket liknande innehåll. Har Rowling väldigt lite fantasi eller... är hon para en elak häxa? Så jag förstår inte hur hon skulle kunna ha något emot att man använde sig av hennes figurer - om hon använde sig av föregående författares, hm?/images/icons/tongue.gif

I rest my case
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Jag läste för ett tag sedan...

Nancy Stouffer heter författarinnan du åsyftar. Tyvärr återfann jag den inte i KB:s databas Libris, så den är tveksam om den kommit ut på något sätt i Sverige. Den utkom 1984.

http://www.expressen.se/article.asp?id=60098 Riddaren Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

CyberJobe

Veteran
Joined
24 Aug 2001
Messages
114
Location
Umeå, Sverige
Berätta

Hur var det att spela?
Vad hade du för karaktär då?

/images/icons/laugh.gif

"A bullet in your arm does very little harm, a bullet in your head can make you very dead."
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Inte ens Codex når Arvidsjaur... (vagt OT)

Men däremot Arjeplog. En fjärdedel (?) av Arvidsjaurs storlek...

Ungarna är Pókemon-tokiga här, och byter kort och har sig. Magic etc har jag däremot inte sett. De är Potter-tokiga också.

Nightowl

Makt korrumperar. Absolut makt är ganska kul.
 

DarkEden

Veteran
Joined
25 Apr 2001
Messages
10
Location
Torsby
Tja visst är det extremt mycket kring Harry Potter men det gör inte boken till kass för det. Allt handlar om pengar nu för tiden så varför inte utnyttja allt till fullo för att håva in storkovan.

Världen kring harry potter är mycket bra och den är lätt att spela i då den är som en saga där troligen allt är möjligt inom vissa gränser. Jag letade på WOTC men fann inget som berättar om utveckling av rollspel... Vet någon en länk där man kan läsa om detta månne?
 
Top