Nekromanti har någon läst: De sju citadellen??

Mask_UBBT

Hero
Joined
9 Dec 2001
Messages
1,795
Location
Tensta, Späckholm
Tycker Sword of truth verkar helt ok, men jag tycker dock det vore kul med lite mer fantasy utan drakar... eller så mycket magi heller, för den delen... alltså riktigt, riktigt Low-fantasy...
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
nja...

hmm, drakar finns det och hela världen känns ju som om den är uppbyggd på mag i så...
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
aha, förslag då

aha
nu skall jag inte göra Balderk besviken: då föreslår jag att du skall läsa A Song of Ice and Fire då det hittills inte vart mycket magi och inte en enda drake, den magi som finns är väldigt lite utav....
sedan kan jag föreslå en av mina nya farvoriter Jaquelin Careys Kushiels Dart som är utan drakar och magi där med

//Netfeed, som tycker man borde läsa hans förslag
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Om du vill läsa fantasy utan alver och dvärgar bör du läsa böckerna om Elric, riktigt trevliga på sina ställen. Plus att om jag förtått det rätt spelar du med Lord Duregar, som nyss införskaffat Stormbringer, som är baserat på just dessa böcker. De går vad ajg förstår att köpa på www.sfbok.se
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: aha, förslag då

//Netfeed, som tycker man borde läsa hans förslag

Ta det lugnt. Det ska jag! :gremsmile:
Är bara insnöad på att läsa ut WoT just nu... Men den finns redan i min samling (har faktiskt de två första böckerna redan...) och jag ska läsa dom så fort WoT är avslutad eller att jag känner att jag behöver en paus från den. Har tre böcker kvar i den iofs...

/Balderk, som har jättemånga olästa böcker i bokhyllan
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: aha, förslag då

så säger du bara, du kommer aldrig läsa den erkänn !!

//Netfeed, som nu börjar bli förgrymmad på balderk
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: aha, förslag då

Ta det lite lugnt grabben! Jag ska läsa den! Det_lovar_jag... :gremsmirk:
Men som sagt... efter WoT.

//Netfeed, som nu börjar bli förgrymmad på balderk

Jaha... Inte bra det förståss... Okej... Jag ska se om jag kan läsa A Game of Thrones efter A Crown of Swords... Men jag kan inte lova något...

/Balderk, läser tyvärr långsamt...
 
Top