Nekromanti Hårdaste SLP

Joined
27 Nov 2000
Messages
936
Location
Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Tjenare, jag undrar bara lite vem ni anser som den coolaste, fetaste, häftigaste, bästa, ja o.s.v. SLP som skapats. Själv tycker jag naturligtvis VICOTNIK. Han regerar så j-vla fett med sin mörkermagi och sitt 2H. svärd Hystrang, men vem tycker DU???

Respektera Alla, Frukta Ingen...
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Shaguliterna

Shaguliterna i svavelvinter är givna favoriter. Men om det skall vara en enstaka SLP så blir det nog hmmmmm?
Vet faktiskt inte.

Only dead fish float with the stream.
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Constant Drachenfels, från WFRP och WFRP romanen 'Drachenfels'.
Ungefär en blandning av Shagul och Greve Dracula, helt undebar och vrålmäktig SLP som inte alltid behöver vara den store styggingen, utan även kan användas som 'patron' till SLPna.

Men även Malachdrim och Markis Lazarus från Gemini är mina favoriter. Särskilt Malachdrim.

/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,226
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Tja, problemet med officiella slp:er är ju att alla sl:ar har sin egen tappning av dem, och att det således är svårt att genom att utgå enbart från vad som står i modulerna säga vem som är coolast. Skall jag göra ett försök är dock Vicotnik och Serek den Mörke givna favoriter. "Kejsaren" och Domare Redorius i Chronopia är också jäkligt omtyckta, liksom dimalven Gerdion.

I Eon finns det jäkligt gott om slp:er som tilltalar mig extremt mycket: Drakarna Khakra och Verduhrakh är coola som faen, liksom magikern Carpodim av Coluimn och dvärgkungarna Lamark klan Drezin, Khrun klan Drezin och Lyrakh klan Zolod, arabdvärgen. Vidare har tirakerna jäkligt många coola slp:er, speciellt schamanerna Nifel Hålöga och Nekkma Andeblidare. Alverna Dwyrydd Coley och Morollan Elisare är också förbenat coola, liksom Soldarns riksgofde, Cronlain Leijon. Forntidsnekromantikern Kraden Nanorgóna den Grymme är också störtcool, trots att min version av honom skiljde sig radikalt från den officiella. Slutligen har vi Ekivokus
Maximus, vars namn bara är SÅ bra att han förtjänar en klar plats här.

Äh faen, nu börjar jag skena iväg...jag avslutar här, med konstaterandet att ens egna slp:er i vilket fall ändå alltid är allra bäst.

- Ymir, anser sig vara mästare på att skapa intressanta och detaljerade (och störtcoola) slp:er.
 

Wille

Veteran
Joined
7 Dec 2000
Messages
147
Location
STHLM
Re: håller med (NT)

I mitt tycke är Siratsia den mest avancerade SLP som någonsin skapats till D&D. Skall man välja i D&Ds världar finns det ingen annan. I mitt tycke är hennes stats överlägna allt motstånd. Dessutom har hon en karaktär och en personlighet samt spelalternativ som är ..mums.. För alla som vill ha info och idéer hur man skapar SLP, läs om Siratsia i Barbia

Allt du inte gillar kan du göra om!
 

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,184
Location
Lunden, Göteborg
Om man inte får räkna med egna skurkar så tycker jag nog att patriciern av Ankh-Morpork är hårdast.. fast han är ju inte så elak. Annars har vi ju alltid Sauron och Häxmästaren av Angmar, hårdare än så får man leta efter.

I DoD så är det nog Siratsia.

(Man får inte heller glömma Newman i Seinfeld)

Ezping Orm
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>Constant Drachenfels</I>

Mmm, Drachenfels... Själv diggar jag stenhårt Oran Jatar från Shadow World; också en rätt dubbeltydig figur som man kan hamna med eller mot beroende på.

--
Åke
 

Kameli

Warrior
Joined
19 Oct 2000
Messages
201
Location
Kiruna
Arn Dunkelbrink. Det är inte alla som har en draksvans i en påse!

Dawd

Varför vara vacker när man kan vara ful?
 
Joined
27 Nov 2000
Messages
936
Location
Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Re: håller med (NT)

Jo jag vet, jag har spelat Barbia. Men tänka på att Vicotnik har ungefär tio ggr bättre gundegenskaper och färdigheter en vad som beskrivs, då han vart fängslat i nåsta sex tusen år. Vad sägs om elementarmagi FV 350, och en ELDSTORM E150, och fortfarande ha 50 i CL. och Ett PSY på 870, DET ÄR FETT...

Respektera Alla, Frukta Ingen...
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: håller med (NT)

Men tänka på att Vicotnik har ungefär tio ggr bättre gundegenskaper och färdigheter en vad som beskrivs...

Borde en skurk inte bedömas efter personlighet? Jag menar, det är ju inte så svårt att klå Vicotnik i grundegenskaper och färdigheter, det är ju bara att göra en ännu starkare SLP.

/Azagthoth
 

Conan

انتفاضة
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,113
´men?

Rhys då? Från magillre, han e ganska skoj

Eller blattefagus i svavelvinter
 
Top