Varulv [Häxmästarnas rådslag] Anmälan (varulvsspel)

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,716
Location
Göteborg
Jag är sjukt peppad på det här spelet! Tror Genesis kommer visa sig vara en mästerlig konstruktör.
Alltså, jag är nöjd med min setup, men sjukt osäker på balansen. Den kan vara helt off, potentiellt.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,716
Location
Göteborg

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Jag har redan fått min roll. Genesis ringde till mig och sa att jag var hans Favorit.

Synd för er andra att inte alla kan vara Larsson. ¯\_(ツ)_/¯
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,716
Location
Göteborg
Jag ändrade lite på upplägget. Istället för att göra ett öppet spel så har jag tänkt tvärtom. Det är så hemligt att ni inte ens själva får veta era roller.

(Det har jag såklart inte gjort, men det känns faktiskt som att man skulle kunna göra ett rätt kul upplägg baserat på detta!)
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,716
Location
Göteborg
Jag börjar skicka ut rollerna nu, eftersom Vimes tjatar så. Men wrnu tror att jag är en spambot, så det tar lite tid.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Jag börjar skicka ut rollerna nu, eftersom Vimes tjatar så. Men wrnu tror att jag är en spambot, så det tar lite tid.
Usch, jag minns hur stressad man blir av det där.
Hur ofta är det man får skicka ut? Kommer inte ihåg just nu. Är det var tredje minut?
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,716
Location
Göteborg
Usch, jag minns hur stressad man blir av det där.
Hur ofta är det man får skicka ut? Kommer inte ihåg just nu. Är det var tredje minut?
Ja, jag tror det. Man får ett meddelande i stil med "Du måste vänta i 163 sekunder".

När vi ändå snackar om sån't, vad är proffstipsen från de erfarna arrangörerna om att hålla reda på röster? Läser ni bara igenom tråden från början till slut eller gör ni sökningar, eller hur sköter man det, egentligen? Att folk skriver sina röster i posten är ju egentligen inte ett särskilt bra sätt att göra det på. Nu kommer vi att göra så i detta spel, men det tål att funderas på om det går att göra bättre.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,716
Location
Göteborg
Nu bör alla deltagare ha fått sina roller utskickade. Spelet kommer att börja när jag vaknar på måndag morgon.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,451
Location
Köping
Jag ändrade lite på upplägget. Istället för att göra ett öppet spel så har jag tänkt tvärtom. Det är så hemligt att ni inte ens själva får veta era roller.

(Det har jag såklart inte gjort, men det känns faktiskt som att man skulle kunna göra ett rätt kul upplägg baserat på detta!)
Quantum Werewolf har vi ju spelat i urtiden. Tyvärr inte färdigt, och det var på Discourse-forumet som väl försvann efterhand.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Quantum Werewolf har vi ju spelat i urtiden. Tyvärr inte färdigt, och det var på Discourse-forumet som väl försvann efterhand.
Det finns väl kvar och lever? Eller ja, ingen som postar där förstås men det behövs ju inte nu när inte wrnu håller på och går ner hela tiden, men vill du av historiska skäl kolla så ligger det här.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
När vi ändå snackar om sån't, vad är proffstipsen från de erfarna arrangörerna om att hålla reda på röster? Läser ni bara igenom tråden från början till slut eller gör ni sökningar, eller hur sköter man det, egentligen? Att folk skriver sina röster i posten är ju egentligen inte ett särskilt bra sätt att göra det på. Nu kommer vi att göra så i detta spel, men det tål att funderas på om det går att göra bättre.
Min starkaste gren som människa är inte effektiva och rationella arbetsflöden, men jag brukar läsa tråden från slut till början och notera vem som röstar på vem. På så sätt spelar det ingen roll för mig om Basenanji har röstat en braziljon gånger innan sin sista röst.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,451
Location
Köping
Det finns väl kvar och lever? Eller ja, ingen som postar där förstås men det behövs ju inte nu när inte wrnu håller på och går ner hela tiden, men vill du av historiska skäl kolla så ligger det här.
Oh, Quantum Werewolf ligger ju där, på punkforumet!

Spider Jerusalem la ju upp ett annat forum som test och körde ett varulvsspel för att stresstesta. (Och stresstestat blev det, tråden fick ju hundratals inlägg.) Det hade taggar istället för underforum, och trådsidorna blev längre istället för att bläddras. Hade bestämt för mig att Quantum Werewolf låg där men då hade jag fel.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Och hej, hemligt anmäld då mitt konto behövde uppdateras. Men nu är jag här :)
Kul att du är med! Välkommen!

@Genesis

Jag brukar försöka kontrollräkna under spel. Att spelarna formaterarsina röster på ett särskilt sätt (fetstil, egen rad) underlättar.
 
Top