Nekromanti Hästar!

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Flygande valar

Har jag berättat om den gången jag drömde om en ENORM leopardfärgad val som flöööööög (hoppade)?


/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Flygande valar och drömmar som upphov (ot)

*svänger runt och spanar in den tokige drömmaren*

Öh, näh... leopardfärgad val? Hajar vet jag om... men en val... flygande????

*funderar i den underliggande psykologin i dylika drömmar* *minns senaste mardrömmen och blir lika gastkramad igen*

Gurgel.
Onda människor dödar zigenarkvinnor... (tänker inte ens nämna hur)... För läääänge sedan.

Samma glänta lååångt senare, jag kommer dit, fullt med människor. Något rör sig i ögonvrån, något "varmt" står invid mig. Det flyr undan, jag ser det nätt och jämt - endast aningen av en rörelse. Tar mig igenom folkmassan fram mot "det". Det är en av de mördade kvinnorna, en ande. Till sist möter jag det, "ansikte" mot ansikte... det verkar glad över att jag ser det. Det lägger händernan mot mina armar. Jag talar om att jag kan känna dess beröring. Men så förändras det hela, det sträcker fram sina händer och greppar efter mitt hjärta - genom min bröstkorg och iskyla drabbar mig vid beröringen. Jag vaknar, skräckslagen och gastkramad.

Darrar fortfarande....



Lady Silver Wolf - There is but a thin line, between Man and Beast
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Döda i drömmar (OT)

Det här var länge sedan, men...

Jag är på utflykt med en högstadieklass (7:or) i närheten av min sommarstuga, hundratals mil från en plats där de rimligtvis skulle kunna göra en utflykt.

De går in i stugan alla 30 för det börjar regna och sitter i klasar i vardagsrummet; mina föräldrar bjuder alla på saft och kakor och oss lärare på kaffe.

Så kommer det: ett meddelande på Dagens Eko, om att undantagstillstån införs på grund av... zombies. Millioner zombies. Låter fjantigt, men jag blir genuint rädd.

Så gör filmen uppenbart ett klipp, och det är liksom ett kaleidoskop av någon sorts stridsscener, som involverar mig, min far, min farbror och en av mina lärarkollegor. Av dessa snapshots att döma kan jag dra slutsatsen att vi är mellan motorvägen och stranden/sommarstugan, och driver sakta de odöda horderna tillbaka mot vägen.

(Sidonot: jag har alltid hävdat att splatter minsann inte är riktig skräck, men efter att ha (om än falska) minnen av att faktiskt _slagits_ mot levande döda, kan jag avslöja att jag var livrädd; jag skrek högt i sömnen, vad jag förstår.)

Så övergår mardrömmen i någon sorts harmoni. Vi står på verandan, jag, min far och min farbror, och även om jag inte vet varför, har jag en känsla av att hotet är _över_.

Så säger farbror: "Jaha, då har väl jag gjort mitt, då. Dags att återvända." eller words to that effect.

Och så blir jag iskall igen, och vaknar med ett ryck. Först då minns jag att min farbror varit död i snart 10 år, och är en lika ologisk figur där som zombierna.

Nightowl, borde nog gå i terapi

"Varje gång jag trampat ned rabatter, doftar mina stövlar av blommor."
Sifu Nightowl
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Blä.

Jag har också drömt att jag var död och skulle återfödas. Och att jag kämpade mot min onda hemkunskapslärare i värsta B-zombie-rulle-stil. Drömmar är coola!

(Och föresten flög inte valen riktigt.. Den hoppade, men den verkade flyga, för det gick så långsamt, för den var så STOOOOOOOOOOOOOOR! Men romantiska eller existensiella drömmar är bäst! /images/icons/smile.gif)


/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!
 
Top