DeBracy
Eventuellt helt fantastisk
Från tråden om regler att spela Conan med:
Färdigheter:
Hoppa & klättra, Kniv, Pilbåge, Smyga, Spjut, Undvika, Vildmarksvana, Yxa
"Va, inte svärd?!"
- Nä, ska du vara nån slags fin-härjare får du lägga ett val på det!
Vad vore en passande hjälteförmåga då?
Jag har inte kommit på något jag tycker känns klockrent. Funderade på nån slags härskri som skulle kunna ge en överraskningseffekt, liknande bakhåll (offren får slå Psy för att se om de får dra initiativ normalt?)... men dels finns det ju redan ett slags stridsrop som hjälteförmåga, dels tycker jag nog att det vore vettigare att bara köra Blixtsnabb från regelboken rakt av.
Utrustning:
1-2 Kortspjut, handyxa, liten sköld, nitläderrustning, sovfäll, fackla, elddon, T8 ransoner mat, T6 silver
3-4 Långspjut, handyxa, ringbrynja, sovfäll, fackla, elddon, T8 ransoner mat, T6 silver
5-6 Dolk, handyxa, kortbåge, koger, läderrustning, sovfäll, fackla, elddon, snara, T8 ransoner mat, T6 silver
Tillnamn... de får komma senare.
Kunde inte låta bli att börja fnula lite på det här. Barbar känns som en orimlig yrkestitel, så jag tänker mig Härjare - en krigare som deltar i plundringar eller boskapsstölder till exempel, som kan klara sig hyggligt i vildmarken och försöka smyga sig på sina motståndare.Krigaren i FL-DoD är synnerligen tråkig och kan verkligen inget annat än vapen, så en barbar med litet bredare färdighetsurval och andra startgrejer kunde passa.
Kan också vara bra med litet variation eftersom en grupp med bara "krigare" är helt giltigt i en Conan-setting.
STY/SMI-hybrid, till skillnad från krigaren som är bara STY och Riddaren som är STY/KAR?
Färdigheter:
Hoppa & klättra, Kniv, Pilbåge, Smyga, Spjut, Undvika, Vildmarksvana, Yxa
"Va, inte svärd?!"
- Nä, ska du vara nån slags fin-härjare får du lägga ett val på det!
Vad vore en passande hjälteförmåga då?
Jag har inte kommit på något jag tycker känns klockrent. Funderade på nån slags härskri som skulle kunna ge en överraskningseffekt, liknande bakhåll (offren får slå Psy för att se om de får dra initiativ normalt?)... men dels finns det ju redan ett slags stridsrop som hjälteförmåga, dels tycker jag nog att det vore vettigare att bara köra Blixtsnabb från regelboken rakt av.
Utrustning:
1-2 Kortspjut, handyxa, liten sköld, nitläderrustning, sovfäll, fackla, elddon, T8 ransoner mat, T6 silver
3-4 Långspjut, handyxa, ringbrynja, sovfäll, fackla, elddon, T8 ransoner mat, T6 silver
5-6 Dolk, handyxa, kortbåge, koger, läderrustning, sovfäll, fackla, elddon, snara, T8 ransoner mat, T6 silver
Tillnamn... de får komma senare.