Nekromanti Här ska vi halsa!

Akutabi Gamma

Veteran
Joined
24 Jun 2002
Messages
157
Location
Metroplexet Dals-Rostock
Satt och läste igenom magireglerna, mer definerat, om kongelerade filament. Det för oss smidigt in på min fråga: Kan man halsa i sig ett biotropiskt filament? Det är ju som bekant flytande.
Och som jag har fattat finns det olika "varianter", närmare bestämt rött, vitt, trögflytande och "snabbflytande". Eftersom det inte går att dela så borde man väl kvävas? Eller?

Om man nu kan dricka det, uppstår då några bieffekter? T.ex en härlig explosion av köttslamsor och blod. Tihi...
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Det kanske dissiperar kontrollerat i magsäcken, eller så skiter man ut det.

Har svårt att tro att manifesterad livsmagi skulle döda någon bara för att man är lite oförsiktig med det. :gremwink:

/Naug
 

Akutabi Gamma

Veteran
Joined
24 Jun 2002
Messages
157
Location
Metroplexet Dals-Rostock
Så finns det ju "pulver som inte går att dela" också. Det gör väl det till en slags flytande vätska eller. Trögflytande alltså. Och då finns det ju massa coola grejer man kan ta i sig, t.ex Skototropiska filament (mörker menar jag, är inte säker på namnet) och få lungsot... :gremgrin:

Kan man äta upp filament? Hur stora är de egentligen? Det är frågor som har förbryllat mig länge...
 

zuntona

Swordsman
Joined
28 Sep 2002
Messages
525
Bra fråga. Jag älskar att äta. ÄTA ÄTA ÄTA. Skulle inte skada att börja äta kongulerade filment bara för att visa att man är lite ovanlig. :gremtongue: Dom borde inte precis ruttna heller. Snälla Krille säg att man kan äta det. Gör regler för hur mycket olika filament mättar. Snäll, jag ber. *hungrig*
 

Baron Marak

Swordsman
Joined
6 May 2001
Messages
521
Location
Piteå
Om man dricker upp det så tror jag att det kommer att lösas upp. Är du inte magikunnig så dissiperar det okontrollerat.
 

zuntona

Swordsman
Joined
28 Sep 2002
Messages
525
Kom igen nu Krille. Skriv en regel om hur bra olika kongulerade filament mättar. Jag skulle älska det. Kom igen. Annars skriv en som jag akn införa i vår spelgrupp bara. Slurp. :gremlaugh:
 
Top