Nekromanti Gott & ont i fantasy

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,347
Location
Helsingborg
Jag hälsar dig vapenbroder!!

*som också ger Eddings en känga så ofta han kan*

Och så är det repetitioner. Blå sten(ibland rosformad) dödar Ond gud och sen slåss han med Röd sten och besegrar den.
Stenens bärare(som är nära nog allsmäktig)är ackompanierad av minst en tjuv, minst en magiker, någon som är/blir stenbärarens förlovade och en bunt råbarkade krigare som gillar att döda(eller åtminstone bli brutala mot) allt som står ivägen.

Och i två meningar har jag beskrivit åtminstone 4 av eddings bokserier(och troligen alla) och har kvalificerat mig till Book-a-Minutes SF och Fantasy Sektion
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Jag hälsar dig vapenbroder!!

det var nog faktiskt alla böcker...
Althalus var lite skilland tills det var två delar kvar, sedan klappade den ihop
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
På tal om böcker [OT]

Jag tar en vild chansning nu när vi ändå är inne på ämnet...
Är det mot förmodan någon här som läst Regina's Song av makarna Eddings? I så fall, är den också likadan som alla andra? Jag har inte läst den själv, så jag är faktiskt ganska nyfiken ^^
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Om Eddings.

Jag läste först början på någon bok där det var kallt och mysigt i en stuga, och blev intresserad. Jag läste Diamanttronen, sen så svalnade intresset. Tycker fortfarande snöstugan verkar mysig dock.

Mogge kollar hur gullig man kan vara utan att idiotförklaras.
 

[H2O]

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
178
Location
Linköping
Re: Torak

Jopp. Ska ha varit den snyggaste av gudarna. Och att han skulle vara "dum" tror jag inte. Lite egotrippad och fåfäng kanske...:)
 
Top