Nekromanti God jul allesammans!

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Jag har inte sett någon god jul tråd här någonstans så jag skriver lite.

Julen - glädjens, gemenskapens och kylans period av året.
Det är just nu lite halvsent på kvällen den 23'e och alla förberedelser är klara inför imorgon - julafton.
Alla julklappar är inköpta trots att det blev två som blev i sista minuten detta året (igen).
Brödbaket är gjort och skinkan är kokt, allt pynt sitter fint på plats och här och var ser man en tomte titta fram (egentligen så gott som överallt...).

Julklappar är utbytta med kompisar och de klappar till/från familjen ligger under den klädda och ståtliga (inte plastiga) granen!

Julafton (och för mig även födelsedagen) är en speciell dag, alla är vänliga och glada (generellt sätt) och ingen är ledsen eller upprörd över någonting alls.
Stressen före jul har lagt sig - julen skall nu firas genom att ta det lugnt och vara med bekanta - stressen efter jul har än inte sett dagsljus.

Allting är mysigt och skönt och så tittar man in lite på wrnu där stämningen är på topp! :gremwink:

Men... Året som har gott (än så länge) då?
Wow, mycket har hänt under detta året, eller hur?
Jag tycker att ni som skall läsa det här skall vara tysta i en minut och fundera över allt det roliga och trevliga som har hänt detta året.
För min del har jag träffat tonvis med nya människor, jag har fått möjlighet att lära känna mina tidigare bekantskaper bättre.
Det är mina höjdpunkter detta året men sedan har det hänt tusentals andra saker också förståss.

Är ni nöjda med året?
Är ni nöjda med julen?
Det hoppas jag men om ni inte gör det så håll det för er själva så ni inte förstör stämningen :gremwink:

Jag önskar alla en riktigt god jul!
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
God Jul och Gott Nytt År!

Eftersom det är onödigt att starta nya trådar med julflum stup i kvarten så kapar jag den här tråden för mina egna syften sådär lite lagom ofint om ingen har några invändningar. Till att börja med så skulle jag vilja tacka alla de som bidragit till årets kalender och gjort det möjligt att fylla samtliga 24 luckor. Ni har gjort ett hästjobb och förtjänar att få en riktigt mysig Jul.

Men det nuvarande julkalenderkonceptet förtjänar att diskuteras och eventuellt förändras. Den arbetsinsats som det innebär att bidra och organisera den motsvaras inte av det intresse som den väcker hos er forumiter. Hur skulle ni vilja förändra kalendern inför kommande år? Vad är bra och vad är dåligt med den nuvarande formen? Varför har inte ni tagit del av eller kommenterat de bidrag som finns i luckorna? Har ni några ideér eller förslag så är det här rätt tillfälle och tråd för dem.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Är ni nöjda med året?
Ja, faktsikt. Det är jag
Det har varit ett år som först & rämst så tycker jag att det år har gått förbaskat fort.
Året har väll flytit på i stort sett som jag velat.

Är ni nöjda med julen?
Är nöjd med julen åxå, fick de saker som jag hade önskat mig + en del överaskningar. Vilket alltid är skoj !!
det enda som hade varit mer skoj är att minsta lillsyrran hade varit här hemma, istället för att vara i Costa Rica

Men som sagt, har haft ett underbart år samt en undrbar jul Så jag skall absolut inte klaga !!

Ha´en fortsatt trevlig jul hörrni !!!

/ John K, som sitter & suger på en julöl. :tekopp:
 

Jambu

Swordsman
Joined
17 Feb 2005
Messages
433
Location
Rättvik
Det kanske är lite sent, men här är ett julkort ifrån mig till alla er på rollspel.nu!

Jag kan lika gärna säga att eftersom jag äger lika mycket originalism (ett originellt ord iaf) som någon som inte har någon originalism alls (originell liknelse) så är bilden mer eller mindre kopierad från nån annanstans (minns ej vart...)

Anyways... Happy New YeA!

Edit: av någon anledning verkar bilden omöjlig att bifoga... kom gärna med förklaringar varför det inte går sig. jag försöker igen senare i alla fall.
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Varför det inte gåt att bifoga?
Var är det för problem du upplever?
Vad händer när du klickar på bifoga fil?
 

Jambu

Swordsman
Joined
17 Feb 2005
Messages
433
Location
Rättvik
Re: God jul allesammans! [MC]

Allt går bra fram till att inlägget är klart och jag försöker titta på bilden... Då blir det ingen bild utan endast en sån där liten ruta med kryss i... Det är en vanlig jpg fil och jag har bifogat sånna förut utan problem...
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Re: God jul allesammans! [MC]

Låter som om rollspel.nu har problem med att se till att hålla bilden uppe bara.
Inget att göra åt.


Edit: Men min bild fungerar perfekt vilket är oerhört konstigt.
Hur stor är den bilden du lade upp?
 

Jambu

Swordsman
Joined
17 Feb 2005
Messages
433
Location
Rättvik
Re: God jul allesammans! [MC]

Bilden var 180 kb och 400 x 600 pixlar så det borde inte ha varit nåt problem... Jag testar att bifoga nån annan bild...

Edit: Ok, det funkar helt att bifoga något annat, så jag försöker igen...

Edit2: Eftersom alla andra bilder fungerar medan det fortfarande är problem med julkortet så måste jag anta att det är något mysko med filen... Detta trots att den är i samma filformat (jpeg) och inte i fel storlek
 
Top